Spring naar inhoud

- - - - -
Gevonden

Katje in kelder van school Gent - Zwijnaarde

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
37 reacties op dit onderwerp
Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#1 Geplaatst 07 juni 2012 - 21:35

Dag allemaal

Op mijn werk hebben we een zwart kitten met een witte plek gevonden. Het diertje draagt een rood halsbandje met een belletje. Het kitten schat ik een week of 14 oud, vergeleken met foto's van Bald en Ziva toen.

Het kitten zit er sinds vorig weekend, sinds 3 juni dus. Het laat zich enkel zien wanneer het enorm rustig is, dus vooral na de schooluren. Het zat te zonnen aan een openstaand kelderraam. Al 3 keer ging ik er naartoe en sprong het in onze kelder. Op zondag 3 juni hadden we opendeurdag. Het kan ook zijn dat het kitten toen bij ons " te vondeling gelegd" werd.

Mijn collega en ik willen het gauw vangen, want er staat ratten- en muizenvergif in de kelder. In de kelder zit eveneens asbest in sommige delen. Sinds gisteren staat er eten aan het kelderraam. Deze morgen was al het eten op en waren er kattenpootjes te zien. Deze namiddag om 15 uur had ik het eten bijgevuld en rond 17 uur was het eten bijna volledig op.

De kelderramen die openstonden, hebben we vandaag dichtgeplakt en we hebben droogvoer en water in de kelder gezet, in het deel waar het katje naartoe vlucht. Hopelijk kunnen we het morgen daar vangen.

Ik heb al contact opgenomen met Kitten in Nood. Maar hun kattenval is al bezet. In het asiel kunnen mijn collega en ik niet terecht want die sluiten om 16.30 uur. En we werken allebei tot 17 uur. Kat zoekt thuis hebben we ook proberen contacteren, maar dat lukte niet.

Weet iemand waar we terecht kunnen na 17 uur om een kattenval te lenen?

Als het blijkt dat het kitten geen thuis heeft, hebben we al iemand gevonden die interesse heeft en Kitten in Nood wil ons ook helpen om het te herplaatsen.
Met Ziva en Bald in ons appartement, zijn we volboekt, dus kunnen we het jammer genoeg niet zelf opvangen. Plus het kitten is een htk'tje, dus zou voor hen een gevaar zijn. Het kitten ziet er goed verzorgd uit. Niet te mager, niet te dik, geen vuile vacht. Echt een schatje.

Duimen jullie mee voor een goede "vangst" en een gouden mandje?

Groetjes

Bewerkt door Thushari&Johan, 12 juni 2012 - 21:57.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 07 juni 2012 - 21:39

:thumb: voila, duimeduim, ik hoop mee dat ze hem kan vangen.

Maar als ie een bandje aanheeft, is hij misschien wel van iemand.
Iemand die weliswaar heel stom is om hem op die leeftijd al buiten te laten, maar kom
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#3 Geplaatst 07 juni 2012 - 21:45

Dank je wel, Evy. Ja, we hopen dat het een goed baasje heeft, maar vrezen er wat voor. Want kan zo'n kleine poezel zover lopen? Iemand die het mist, zou toch overal zoeken en aanbellen en rond vragen? Ik zou hysterisch zijn, moest een van ons 2 weg zijn ... En wanhopig overal op zoek ...

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 08 juni 2012 - 09:46

Ik hoop dat je katje vlug kan vangen ,en de nodige opvang kan bieden . :)

Heel veel succes gewenst . :thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

filoutje stafros
filoutje stafros
  • 330 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 08 juni 2012 - 09:49

eens vragen bij de dierenarts voor kattenval? heb ik ook nog gedaan.
hopelijk kun je het snel vangen... veel succes

Choeke
Choeke
  • 7.105 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 08 juni 2012 - 14:12

Succes met het vangen van het kleintje,en hopelijk vind het snel een goed thuis.

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#7 Geplaatst 08 juni 2012 - 21:42

Ik heb even poeslief aan mijn directie gevraagd of ik tijdens de werkuren even heen en weer mocht naar het asiel, om de kattenval te halen. Gelukkig mocht het. :)
Ik heb het kommetje water en eten erin gezet.
Het katje heeft zeker honger en dorst, want het eten was deze morgen volledig op. Het water was ook bijna op. :)

Sanabelle kitten droogvoer valt dus ook in de smaak bij het kitten. Hihi. :)

DORIS
DORIS
  • 7.846 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 08 juni 2012 - 21:48

Hopelijk kun je het vangen.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#9 Geplaatst 08 juni 2012 - 22:09

Hou je ons op de hoogte aub? Want morgen is het weekend... wordt het dan aan zijn lot overgelaten of kan jij er binnen om de vangkooi te checken?
Succes bij het vangen, of is dat al gelukt?

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 09 juni 2012 - 11:35

Hopelijk kan je ze vangen, ik zou het ook leuk vidnen als je ons op de hoogte hield :)
banner

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 09 juni 2012 - 11:38

Ik zou ook een vangkooi aan de DA vragen. Misschien kan die wel helpen. Of in een plaatselijk asiel.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 09 juni 2012 - 13:44

Thushari&Johan zei:

Dag allemaal

Op mijn werk hebben we een zwart kitten met een witte plek gevonden. Het diertje draagt een rood halsbandje met een belletje. Het kitten schat ik een week of 14 oud, vergeleken met foto's van Bald en Ziva toen.

Het kitten zit er sinds vorig weekend, sinds 3 juni dus. Het laat zich enkel zien wanneer het enorm rustig is, dus vooral na de schooluren. Het zat te zonnen aan een openstaand kelderraam. Al 3 keer ging ik er naartoe en sprong het in onze kelder. Op zondag 3 juni hadden we opendeurdag. Het kan ook zijn dat het kitten toen bij ons " te vondeling gelegd" werd.

Mijn collega en ik willen het gauw vangen, want er staat ratten- en muizenvergif in de kelder. In de kelder zit eveneens asbest in sommige delen. Sinds gisteren staat er eten aan het kelderraam. Deze morgen was al het eten op en waren er kattenpootjes te zien. Deze namiddag om 15 uur had ik het eten bijgevuld en rond 17 uur was het eten bijna volledig op.

De kelderramen die openstonden, hebben we vandaag dichtgeplakt en we hebben droogvoer en water in de kelder gezet, in het deel waar het katje naartoe vlucht. Hopelijk kunnen we het morgen daar vangen.

Ik heb al contact opgenomen met Kitten in Nood. Maar hun kattenval is al bezet. In het asiel kunnen mijn collega en ik niet terecht want die sluiten om 16.30 uur. En we werken allebei tot 17 uur. Kat zoekt thuis hebben we ook proberen contacteren, maar dat lukte niet.

Weet iemand waar we terecht kunnen na 17 uur om een kattenval te lenen?

Als het blijkt dat het kitten geen thuis heeft, hebben we al iemand gevonden die interesse heeft en Kitten in Nood wil ons ook helpen om het te herplaatsen.
Met Ziva en Bald in ons appartement, zijn we volboekt, dus kunnen we het jammer genoeg niet zelf opvangen. Plus het kitten is een htk'tje, dus zou voor hen een gevaar zijn. Het kitten ziet er goed verzorgd uit. Niet te mager, niet te dik, geen vuile vacht. Echt een schatje.

Duimen jullie mee voor een goede "vangst" en een gouden mandje?

Groetjes
Bij Kat zoekt thuis bel je best na 17u, wij werken overdag ;)

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#13 Geplaatst 10 juni 2012 - 17:08

Hey allemaal

Vrijdagavond en gisteren ging er normaal iemand een kijkje nemen.
Vandaag ging ik kijken.
Het katje blijkt geen kitten meer te zijn. Maar ongeveer een jaar. Het zat in de val en was doodsbang. Zat te blazen en heeft mijn partner ferm gebeten en gekrabt.
Het is in de kruipkelder gelopen. Een kattenval is dus geen goede oplossing.
Ik heb vers water en eten in de kelder gezet. De vangkooi heb ik weggehaald want anders is het misschien getraumatiseerd en komt het misschien niet meer eten.

Onze DA heeft geen kattenval. De kattenval die er stond was van het asiel.
De milieudienst vangt alleen maar zwerfkatten. Geen huiskatten.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#14 Geplaatst 10 juni 2012 - 17:13

Het beste is toch de kat te vangen en over de kooi een deken te leggen als de kat wat meer in het donker zit is het rustiger.
Kat laat je in de kooi en breng ze dan naar het asiel of vang ze op en hang flyers uit met foto van de gevonden kat en waar ze zich bevind. In die vieze kelder met vergif en asbest laten is ook geen optie.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#15 Geplaatst 10 juni 2012 - 21:07

Wat bedoel je met "het zat in de val"? Bedoel je de vangkooi of letterlijk klem zitten tegen een muur of zo? Want als het in de kattenval zat, dan kon ze er normaal toch niet uit he?
Wat ben je nu van plan? Je zal ze uiteraard niet kunnen vangen zonder vangkooi he...
Zo zal je die niet kunnen lokken denk ik als ik je beschrijving lees...
Het hoeft daarom geen wilde poes te zijn, maar een dier in paniek kan zich niet anders verdedigen dan door te bijten en te krabben, jammer genoeg...
Een vangkooi hoeft ook geen trauma te geven hoor... als die er een tijdje (klinkt langer dan het is) inzit, dan wordt die rustig... en als je er inderdaad een deken overhangt, dan is dat nog veel sneller...
Maar ik vrees (tenzij iemand me tegenspreekt) dat een vangkooi de enige manier zal zijn... Tenzij je natuurlijk de tijd zou hebben om haar aan je te laten wennen en ze zo te kunnen vangen... maar eerlijk gezegd lijkt die kelder me geen goede plaats om haar te lang te laten zitten... Is er niemand die je kan helpen daar in de buurt of je wat steun kan geven of samengaan?

Bewerkt door Nadine, 10 juni 2012 - 21:08.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Gevonden