Spring naar inhoud

- - - - -
Gevonden

Katje in kelder van school Gent - Zwijnaarde

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
37 reacties op dit onderwerp
Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#16 Geplaatst 10 juni 2012 - 22:02

catherine zei:

Het beste is toch de kat te vangen en over de kooi een deken te leggen als de kat wat meer in het donker zit is het rustiger.
Kat laat je in de kooi en breng ze dan naar het asiel of vang ze op en hang flyers uit met foto van de gevonden kat en waar ze zich bevind. In die vieze kelder met vergif en asbest laten is ook geen optie.
Klopt helemaal.
Helaas zijn de meeste katten te slim om twee keer in de vangkooi te lopen, Om de kans op herkenning kleiner te maken, moet je zorgen, dat je een ander model vangkooi hebt en dat die ook door iemand anders neergezet wordt. Dan heb je tenminste een klein kansje dat ze er nog een keer in trapt.
Succes!

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#17 Geplaatst 11 juni 2012 - 21:23

Deze namiddag is mijn collega om een andere vangkooi geweest bij Kat zoekt thuis. Hun kooi is veel groter en rond het metaal zit plastiek, dus zeker geen roest, zoals bij de vangkooi van het asiel. Het heeft zo geen metalen plaat die naar beneden valt, maar van dezelfde materie een sluiting. Veel diervriendelijker en minder akelig geluid.
We hebben een spoor van tonijn in eigen nat gelegd, ook tonijn in een kopje en water in een kopje. Bovenop en tegen de zijkanten ligt een deken, zodat het donker is.

Hopelijk kunnen we het stakkertje vangen, liever al gisteren dan morgen, maar zeker voordat de grote vakantie begint.

DORIS
DORIS
  • 7.900 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 11 juni 2012 - 21:40

Veel succes.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 11 juni 2012 - 22:11

Hopelijk lukt het.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#20 Geplaatst 12 juni 2012 - 21:54

Hoera! :) Het katje zat deze morgen in de kattenval. Het was zo bang niet meer. Enkel wat schuchter toen we het probeerden pakken om in de transportbox te stoppen.
Eens in de transportbox was het rustig, enkel wanneer je er tegen babbelde, begon ze luidkeels te miaauwen. :love3:
's Middags gaven we hem of haar nog een potje tonijn in eigen nat. Dat heeft hij of zij volledig, opgegeten tegen de late namiddag.

Ik kon Kat zoekt thuis niet bereiken.
Mijn collega had Kat zoekt thuis ook gecontacteerd. Via de coördinator kwamen we in contact met een dierenarts in Destelbergen.
De collega bracht het katje ernaartoe.
Deze avond kreeg ik een sms van haar. Het katje had kopjes gegeven toen het uit de box kwam. Ze heeft geen chip of naam op het bandje. En wordt gevaccineerd ed. Ook wordt het gesteriliseerd of gecastreerd, afhankelijk van het geslacht dus. ;)

Ik hoop dat het gezond is en geen ziekte heeft waardoor het ingeslapen moet worden.

We proberen morgen nog om de geïnteresseerde te bereiken. De DA-kosten moeten wel door de nieuwe eigenaar betaald worden.
Als we de geïnteresseerde niet kunnen bereiken, dan zoeken we verder.

Ik ben zo blij dat we een gouden mandje kunnen zoeken voor het katje! Hopelijk lukt het gauw. :)

Hadden we Bald of Ziva niet gehad, dan zouden wij het wel een gouden mandje gegeven hebben, vermoed ik.
Het is zo'n schatje!

:loveshower:

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#21 Geplaatst 12 juni 2012 - 21:59

Bij deze een dikke merci aan Kat zoekt thuis voor de hulp!
En jullie ook bedankt om mee te duimen.

DORIS
DORIS
  • 7.900 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 13 juni 2012 - 05:56

Nu nog hopen dat ze gezond is. :thumb:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#23 Geplaatst 13 juni 2012 - 13:08

:duim: :duim: :duim:

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#24 Geplaatst 13 juni 2012 - 14:24

Fantastisch dat het gelukt is!!!
Goed gedaan!

Mag ik je één voorstel/raad geven voor als je in de toekomst nog eens een poes zou moeten vangen met een vangkooi?
Breng ze met vangkooi en al naar de dierenarts... haal ze er niet meer uit om in een transportbox te doen... het risico is groot dat de poes anders reageert dan je zou verwachten...
Maar dat is nu niet gebeurd, dus alles is perfect afgelopen en jij hebt ervoor gezorgd dat dit diertje geholpen kan worden, dus bedankt daarvoor!

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#25 Geplaatst 13 juni 2012 - 19:29

De vangkooi heeft geen 100% gesloten bodem, dus leek het ons veiliger om ze in een transportbox te stoppen met een handdoek om op te zitten. In de vangkooi kunnen haar pootjes misschien tussen de gaatjes schieten.
In het vervolg is het misschien beter om een handdoek of deken in de vangkooi te leggen.

Het poezeltje wordt onder verdoving ook getest op kattenleukemie ofdergelijke. Dan is het tip top in orde. :)

Nadien kan ze terecht bij een van onze collega's die hem of haar zelf graag in huis neemt ipv dat het diertje bij hun buren een gouden mandje krijgt. Ze gaan het katje 3 à 7 weken binnen houden en nadien pas de tuin in laten.

Het fijne is dat we zo nog horen hoe het verder gaat met het katje. :)

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#26 Geplaatst 13 juni 2012 - 22:33

Hopelijk kunnen hun buren ermee leven dat zij het katje niet "krijgen"? ;-)

Ach, ze zullen wel een andere poes een goede thuis kunnen geven als ze er één willen he... ;-)
Hou je ons dan ook af en toe op de hoogte over de poes/kater? :-)

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#27 Geplaatst 14 juni 2012 - 20:54

Het katje is een kater. :)
Hij is, als alles goed verlopen is, sinds deze namiddag bij zijn nieuwe baasjes. :)

DORIS
DORIS
  • 7.900 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 14 juni 2012 - 21:27

:thumb: :thumb: :thumb:

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#29 Geplaatst 14 juni 2012 - 21:30

Thushari&Johan zei:

Bij deze een dikke merci aan Kat zoekt thuis voor de hulp!
En jullie ook bedankt om mee te duimen.

En ook bedankt aan Kitten in Nood om ons door te verwijzen naar Kat ziekt Thuis. :)

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#30 Geplaatst 15 juni 2012 - 10:05

Het katertje wordt vandaag nog behandeld tegen neten en vlooien, want hij zat met neten in z'n oortje. Ocharme. :(
Deze namiddag mag hij dan naar z'n nieuwe thuis. :d

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Gevonden