Spring naar inhoud

- - - - -
Ragdoll

Ons nieuwe ventje Kaloo is er!! (Luna heeft hem geaccepteerd!)

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
marisj2
marisj2
  • 185 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 10 juni 2012 - 11:30

Hoi allemaal,

wij hebben gisterochtend ons nieuwe Ragdoll ventje Kaloo opgehaald :) . Hij is echt enorm aanhankelijk en echt een schatje!! Hij at en dronk erg snel en heeft de bak gelukkig ook al gevonden. Hij heeft echt mijn hart gestolen!
Luna daarentegen weet niet wat haar is overkomen en is nog steeds helemaal van slag. Ze gromt en blaast vaak; logisch natuurlijk want Kaloo komt opeens in haar territorium. Ik hoop dat dit binnen een weekje weer over is.. Vind het zo sneu :s
Moeten we Luna gewoon laten blazen etc.? Ik ken Luna niet meer terug hoe ze opeens is.. Vind het zo vervelend voor beide :(

Geplaatste afbeelding
Lekker in de bench liggen

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Ik heb een filmpje gemaakt van Kaloo die speelt met de speelrails, je kan zien dat Luna op de krabpaal ligt te kijken maar verder niet dichterbij durft te komen..
http://www.kattensit...e.html#bekijken

Dit filmpje heb ik van Luna gemaakt, ze zit hier op de krabpaal en op de achtergrond hoor je Kaloo miauwen. Zoals je ziet is ze ook heel boos naar mij toe; zo is ze normaal ECHT niet!
http://www.kattensit...!.html#bekijken

Bewerkt door marisj2, 14 juni 2012 - 16:12.

Geplaatste afbeelding

Mèrida
Mèrida
  • 61 berichten

#2 Geplaatst 10 juni 2012 - 12:33

Bij ons heeft een dikke week geduurd dat blazen (grommen deed ze gelukkig niet )
Nu de dikste vrienden zijn ze (nog) niet maar Mèrida (kitten) is nog maar twee weekjes hier ,denk dat je ze echt wel wat tijd moet gunnen :)
Leuke rail trouwens wil er ook zo ééntje !! :)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 10 juni 2012 - 18:24

geef het wat tijd en dat komt vast wel goed, misschien had je de introductie wat geleidelijker kunnen doen (eerst geuren uitwisselen via doekjes bijvoorbeeld), maar in het begin is het vaak wel wat geblaas en gegrom...
Dit was hier ook zo bij Lola en Dahlia, heeft ongeveer een 3 weken geduurd voordat ze echt beiden volledig op hun gemak waren met elkaar :)
banner

marisj2
marisj2
  • 185 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 10 juni 2012 - 20:14

We hebben ze aan elkaar geïntroduceerd door de benches dicht bij elkaar te zetten, zo konden ze elkaar wel zien maar verder niks. Daarna hebben we eerst Luna rond laten lopen en aan de bench laten snuffelen. Toen ze dat deed, konden we al merken dat ze het niet bepaald op prijs stelde dat er nog een katje was. Uiteindelijk is het een soort oorlog geworden. Luna gromt en blaast dus, ook rent ze achter Kaloo aan (omgekeerd gebeurt dit ook). Wanneer Luna boven is (waar Kaloo nog niet echt komt), is ze gewoon weer de oude en spint ze als een malle en is ze totaal op haar gemak. We merken wel dat er ietsje verbetering is want Luna gaat nu niet iedere keer de confrontatie aan. Ik hoop echt dat het een kwestie van tijd is!! :onzeker:
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 10 juni 2012 - 20:58

Gefeliciteerd met je nieuweling! :flower:

Veel aandacht aan beide geven, opnemen zodat de geurtjes mengen, rust geven, tijd en dan komt het wel goed, veel succes! :)

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#6 Geplaatst 10 juni 2012 - 21:13

Dat komt wel goed binnen een paar dagen of weekjes. Speel maar vaak met ze, geloon ze met een snoepje, streel de ene daarna de andere dan komt dat wel goed. Hoe zou je zelf zijn als er plots iemand op je territorium komt en je speelgoed gebruikt? Geduld is het enige wat je nodig hebt. Hij is wel heel schattig. :heart:

trees
trees
  • 398 berichten

#7 Geplaatst 10 juni 2012 - 23:19

Wat een schatje,
probeer is,om ze samen van 1 bord telaten eten,
dat doet ik ook altijd met een nieuwkomer,
dat doe ik groot(pizza)bord neerzetten,
en verdeel ik over het hele bord,
kleine hapjes met eten,
(dus op de randen)
dan zitten ze met ze alle om het bord heen.
sucses ermee.

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 11 juni 2012 - 01:12

en hele dikke profic met je knap ventje ,ht zal wel beteren met de tijd ,hiet zullen ook slapeloze nachten komen in het begin als parkertje komt , :heart: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#9 Geplaatst 11 juni 2012 - 09:00

Wat een schatje, het is heel normaal dat Luna zo reageert.
Het is heel verleidelijk om de nieuweling veel aandacht te geven maar eigenlijk moet je Luna nu veel meer aandacht geven dan Kaloo.  Het is allemaal nieuw voor haar.
Geef haar een paar dagen om te wennen, het komt wel goed :duim:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 11 juni 2012 - 09:46

Ik zou me nog niet meteen zorgen maken hoor!  Bij onze twee kerels heeft het ook een week of twee geduurd.  Blazen, grommen, krijsen, krabben, vechten, ...  Onze eerste kat Sprinkle heeft twee - drie weken in de living en keuken geleefd en de nieuwe; Zino boven.  We hadden dan een vliegendeur geïnstalleerd tussen de gang en de living zodat ze mekaar wel konden zien / ruiken / horen maar niet aanraken.  Maar dat is allemaal goed gekomen.  Ze spelen samen, slapen samen, eten samen.  Gaat prima.  

Mede dankzij de hulp van dit forum is het allemaal goed gekomen.  

De beste raad die je hier al kreeg is: geduld!  Heel belangrijk.  Dan komt het wel goed.

marisj2
marisj2
  • 185 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 11 juni 2012 - 16:46

Hoi allemaal! Bedankt voor de reacties!! :) We merken nu al dat Luna al wat meer op haar gemak voelt dan gister, ze was gister bijna 90% van alle tijd boven en nu slaapt ze zelfs al beneden. Het is nog steeds grommen en blazen, maarja dat blijft vast nog wel even.
We geven Luna inderdaad wat meer aandacht, zodat ze weet dat het allemaal wel goed zit! O:)

Kaloo is echt het lieve katertje zelve, meneer is echt enorm aanhankelijk en heeft zooo'n schattig mauwtje. Echt aandoenlijk :heart:
Geplaatste afbeelding

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 11 juni 2012 - 20:33

da's normaal hoor.. die draait wel bij..
bij ons was Simba ook even lastig toen Cleo erbij kwam..

wendyv123
wendyv123
  • 4.371 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 11 juni 2012 - 21:09

wat een mooi ventje :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: , dat komt allemaal wel goed hoor !

marisj2
marisj2
  • 185 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 14 juni 2012 - 16:12

Hee allemaal! Jullie hadden helemaal gelijk; je moet het gewoon tijd geven. Luna heeft Kaloo geaccepteerd :) . Ze liggen af en toe tegen elkaar aan en Luna geeft Kaloo regelmatig een wasbeurt.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Zo schattig!! :heart:
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.963 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 14 juni 2012 - 17:42

Aaaaah wat een lieve foto's van de twee schatjes :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll