Spring naar inhoud

- - - - -

Plassen....?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_DebbieThijssen_*
Guest_DebbieThijssen_*

#1 Geplaatst 27 juli 2009 - 10:32

Hallo,

even een vraagje... ik heb een katertje van 13 weken en het lijkt erop dat hij het vergeet dat hij moet plassen op de kattenbak als hij heel druk aan `t spelen is.... Hij plast dan wel eens op een dekbed of in een mandje. In dit mandje heeft hij al meerdere keren geplast terwijl ik wel alles heb schoon gemaakt/ gewassen en ingespoten met verfrissing- geurtje.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken??

Groetjes Debbie

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#2 Geplaatst 27 juli 2009 - 10:36

hem misschien regelmatig op de bak zetten als hij aan het spelen is?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 27 juli 2009 - 10:45

Misschien is het iets medisch en heeft hij een blaasontsteking ofzo? Zijn het veel kleine plasjes?

Indien niet medisch zeker alles poetsen met HG om de urinegeur volledig weg te krijgen en misschien regelmatig op de kattenbak zetten of meerdere kattenbakken over het huis plaatsen. Misschien is de afstand te ver van de ruimte waar hij zit te spelen?
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 27 juli 2009 - 12:00

DebbieThijssen zei:

In dit mandje heeft hij al meerdere keren geplast terwijl ik wel alles heb schoon gemaakt/ gewassen en ingespoten met verfrissing- geurtje.

Wat bedoel je met een verfrissings geurtje ? Want jemoet een produkt gebruiken dat de urinegeur neutraliseerd hé. Zoals Mieke zegt, de HG alle nare geurtjes weg. En ook eens kijken of de afstand naar de kattenbak niet te groot is voor je kleintje :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_DebbieThijssen_*
Guest_DebbieThijssen_*

#5 Geplaatst 27 juli 2009 - 20:32

Dankjewewl voor de tips!! :LOL:

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 28 juli 2009 - 17:20

In het begig kan je hem best wat vaker zelf op de kattenbak zetten en zeker zorgen dat de kattenbak ook dicht in de buurt staat. veel succes

Guest_Heidi_*
Guest_Heidi_*

#7 Geplaatst 30 juli 2009 - 11:51

Die HG alle nare geurtjes weg, is dat een spuitbus of heb je dat ook in kuisprodukt? Wij hebben daar eens naar gezocht en we vonden alleen een spuitbus.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 30 juli 2009 - 12:05

ik heb ook een spuitbus. denk dat dat idd alleen in spuitbus verkrijgbaar is. maar ik kan mis zijn :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 30 juli 2009 - 12:12

Je hebt het in een spuitbus als poetsprodukt, maar je hebt het ook als spray om in de lucht te verstuiven
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_hulpelose dierenvriend_*
Guest_hulpelose dierenvriend_*

#10 Geplaatst 04 augustus 2009 - 09:51

ik had dat ook
en ik zet hem dan zo om de 2 uur is in zijn kattenbak
hij 1 op 2 keer deed dan wel niets maar zo had hij toch snel door
dat het daar toch wel degelijk moest en nu geen problemen meer