Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe petitie voor het behoud van ons statuut als occasioneel fokker.

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 12 juni 2012 - 15:45

Ja, bij "handtekeningen" staat het aantal er. We zitten nu aan 53.
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#17 Geplaatst 12 juni 2012 - 15:47

oh, ok, niet goed gekeken dus. Mercikes :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 12 juni 2012 - 15:55

elixeryen zei:

Anja, heb jij niet meer dan 2 nesten per jaar of vergis ik mij nu?

Is dit enkel voor de occasionele fokkers of ook voor de hobbyfokkers? Enkel de occasionele zeker omdat zij geen hk nummer nodig hebben?

Nee ik heb er maar 2 op een jaar. ;)
Misschien dit jaar dat het zo leek, eind 2011 had ik een nestje en dit jaar in februari ineens 2 dus dat lijkt ineens meer.
Mijn volgende is pas terug in 2013.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#19 Geplaatst 12 juni 2012 - 16:00

Ah ok, mijn fout dus. :mrgreen:

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 12 juni 2012 - 16:02

Niet erg :LOL:

Choeke
Choeke
  • 7.118 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 12 juni 2012 - 16:21

En het gaat vooruit............

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 12 juni 2012 - 17:01

Ik heb de petitie ook op mijn blog geplaatst. ;)

klik

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#23 Geplaatst 12 juni 2012 - 17:47

petyke zei:

Onder kattenkwekerij wordt verstaan elke instelling waarin kattinnen voor de kweek worden gehouden en katten worden verhandeld uit eigen nesten of nesten van andere kwekerijen, die voldoen aan de bepalingen van de wet.
1) Occasionele kweker: hij die niet meer dan twee nesten per jaar kweekt. Op dit moment zijn er geen erkenningsvoorwaarden voor dit type van kwekerijen. Sommige bepalingen aangaande de verhandeling van dieren zijn echter wel op hen van toepassing.
2) Hobbykweker: hij die op hetzelfde postadres verschillende vrouwelijke fokdieren houdt en die per jaar tussen drie en tien nesten katten afkomstig uit zijn eigen kwekerij verhandelt.
3) Professionele kweker: hij die op hetzelfde postadres meer dan vijf vrouwelijke fokdieren houdt en per jaar meer dan tien nesten katten afkomstig uit zijn eigen kwekerij verhandelt.
4) Kweker - handelaar: hij die op hetzelfde postadres meer dan vijf vrouwelijke fokdieren houdt en nesten verhandelt afkomstig uit andere kwekerijen dan de zijne. Om deze activiteit uit te oefenen moet de kweker minstens 10 nesten uit zijn eigen kwekerij verhandelen.
Consulteer de erkenningsvoorwaarden en alle verdere nuttige informatie.

( bron : FAQ_Private )

MaJu zei:

Geweldig, dus als je maar vijf poezen hebt dan ben je verplicht ze elk twee nestjes per jaar te laten hebben?!?
Lezen MaJu!
Hobbyweker: meerdere kattinnen, max. 10 nestjes per jaar
Prof. kweker: MEER DAN vijf kattinnen EN MEER DAN 10 nestjes per jaar
Kweker-handelaar: moet minstens prof. kweker zijn.

Choeke
Choeke
  • 7.118 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 12 juni 2012 - 18:15

Dank U Anja.

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 13 juni 2012 - 14:57

als occasionele fokker heb je dus geen statuut, maar als hobbyfokker wel? hoe vraag je dat dan aan? ik heb bv net mijn naamsgoedkeuring en mijn poesje, maar een nestje is pas voor volgend jaar, ik zal dus maar 1 per jaar hebben, tenzij ik bv eentje aanhoud van een nestje..; dan heb ik 2 fokpoesjes... hoe zit dat dan?

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#26 Geplaatst 13 juni 2012 - 14:59

Ook getekend!

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#27 Geplaatst 13 juni 2012 - 16:10

biekevs zei:

als occasionele fokker heb je dus geen statuut, maar als hobbyfokker wel? hoe vraag je dat dan aan? ik heb bv net mijn naamsgoedkeuring en mijn poesje, maar een nestje is pas voor volgend jaar, ik zal dus maar 1 per jaar hebben, tenzij ik bv eentje aanhoud van een nestje..; dan heb ik 2 fokpoesjes... hoe zit dat dan?

Als occasionele fokker mag je momenteel 2 nestjes per jaar hebben, dus ook al hou je nog een poesje, dan ga je (als je het goed doet en daar ben ik vrij zeker van :d ) niet meer dan 2 nestjes per jaar hebben en moet je je geen zorgen maken. :)

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#28 Geplaatst 13 juni 2012 - 16:52

getekend ;)

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 14 juni 2012 - 15:16

hilleke zei:

als je het goed doet en daar ben ik vrij zeker van :d

hihi, dank je wel... ik ga dat zeker proberen...

dus eigenlijk komt onze cattery nu in gevaar? want ik versta het toch allemaal niet goed hoor...

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#30 Geplaatst 14 juni 2012 - 15:26

Bieke, ik snap er eerlijk gezegd zelf niet al te veel van, maar ze spreken hier van 2014 dus voor mij is dat nog ver weg, en ik denk echt niet dat ze ineens zoveel controleurs gaan hebben om al die kleine fokkers te gaan controleren. Ze hebben nu al handen tekort wanneer je een klacht indient bij  het Fod;
en als we dan "belastingen" moeten betalen, dan is dat maar zo. Ik hou van in t begin mooi de uitgaven bij en er zal van winst geen sprake zijn vermoed ik.