Nieuwe petitie voor het behoud van ons statuut als occasioneel fokker.
#16 Geplaatst 12 juni 2012 - 15:45
#18 Geplaatst 12 juni 2012 - 15:55
elixeryen zei:
Is dit enkel voor de occasionele fokkers of ook voor de hobbyfokkers? Enkel de occasionele zeker omdat zij geen hk nummer nodig hebben?
Nee ik heb er maar 2 op een jaar.

Misschien dit jaar dat het zo leek, eind 2011 had ik een nestje en dit jaar in februari ineens 2 dus dat lijkt ineens meer.
Mijn volgende is pas terug in 2013.
#23 Geplaatst 12 juni 2012 - 17:47
petyke zei:
1) Occasionele kweker: hij die niet meer dan twee nesten per jaar kweekt. Op dit moment zijn er geen erkenningsvoorwaarden voor dit type van kwekerijen. Sommige bepalingen aangaande de verhandeling van dieren zijn echter wel op hen van toepassing.
2) Hobbykweker: hij die op hetzelfde postadres verschillende vrouwelijke fokdieren houdt en die per jaar tussen drie en tien nesten katten afkomstig uit zijn eigen kwekerij verhandelt.
3) Professionele kweker: hij die op hetzelfde postadres meer dan vijf vrouwelijke fokdieren houdt en per jaar meer dan tien nesten katten afkomstig uit zijn eigen kwekerij verhandelt.
4) Kweker - handelaar: hij die op hetzelfde postadres meer dan vijf vrouwelijke fokdieren houdt en nesten verhandelt afkomstig uit andere kwekerijen dan de zijne. Om deze activiteit uit te oefenen moet de kweker minstens 10 nesten uit zijn eigen kwekerij verhandelen.
Consulteer de erkenningsvoorwaarden en alle verdere nuttige informatie.
( bron : FAQ_Private )
MaJu zei:
Hobbyweker: meerdere kattinnen, max. 10 nestjes per jaar
Prof. kweker: MEER DAN vijf kattinnen EN MEER DAN 10 nestjes per jaar
Kweker-handelaar: moet minstens prof. kweker zijn.
www.dierenopdedool.be Erkend thuisasiel. Specialiteit zwerfkittens.
#25 Geplaatst 13 juni 2012 - 14:57
#27 Geplaatst 13 juni 2012 - 16:10
biekevs zei:
Als occasionele fokker mag je momenteel 2 nestjes per jaar hebben, dus ook al hou je nog een poesje, dan ga je (als je het goed doet en daar ben ik vrij zeker van

#29 Geplaatst 14 juni 2012 - 15:16
hilleke zei:

hihi, dank je wel... ik ga dat zeker proberen...
dus eigenlijk komt onze cattery nu in gevaar? want ik versta het toch allemaal niet goed hoor...
#30 Geplaatst 14 juni 2012 - 15:26
en als we dan "belastingen" moeten betalen, dan is dat maar zo. Ik hou van in t begin mooi de uitgaven bij en er zal van winst geen sprake zijn vermoed ik.