Spring naar inhoud

- - - - -

Kwaad op mijn buurvrouw

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.271 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 10 juni 2012 - 22:43

Vorige jaar had ik een topic gemaakt dat mijn buurvrouw heel veel kittens had, en dat die uiteindelijk allemaal zijn weggehaald (kittens + volwassen katten). Een tijdje geleden zag ik weer bij haar een kat voor het raam zitten. In eerste instantie dacht ik een kater, omdat ie een vrij brede kop had...maar hij was wel klein van gestalte. Vanavond sprak ik mijn andere buurvrouw die voor mijn katten gezorgd had van het weekend en die vertelde dat ze de afgelopen 2 dagen een krolse kat steeds hoorde, en voor de grap zei ze nog misschien is het wel weer van die "gek" (noem haar maar ff zo, want ze spoort echt niet dat mens) Net buiten hoorde ik gemiauw en in eerste instantie dat ik dat het Balou was, dus ik kijken zie ik dus die grijze kat van die gekke buurvrouw buiten lopen, zo krols als de pest...ik er achteraan en er zat alweer een kater bij die kat uiteraard...Ik meteen bij mijn buurvrouw (de goeie) aangebelt en gezegt dat het indd die kat van de gekke buurvrouw is. Nou voor het huis zagen we die kat dus lopen met een hoop andere katten om zich heen. En die gekke buurvrouw komt ook naar buiten en probeert haar kat te lokken (gaat natuurlijk nooit lukken als die zo krols is), ahh mn buurvrouw en ik waren zo boos joh, maar met dat mens valt echt niet te praten. Uiteindelijk sprong Taco op die krolse kat, nou maar een geluk dat mijn kat geholpen is...maar dat gekke mens stond er bij en keek ernaar he...dus ik Taco roepen en toen ging hij er wel af. Maja uiteindelijk heb ik met mijn buurvrouw maar een mail gestuurd naar de dierenbescherming en het verhaal uitgelegt. Zoals we eerder hadden begrepen van hun zou ze onder toezicht staan...maja blijkbaar gebeurt dat niet echt.

Hopelijk nemen ze snel contact met ons op en wordt er actie ondernomen, want voor we het weten heeft dat mens weer tig aantal kittens rond lopen....echt zo zielig voor die beesiess...

Sorry moest mijn verhaal even kwijt, ben echt kwaad...als ik haar zo buiten nog tegen kom dan ga ik haar erop aanspreken hoor, zal ze wel met een k*t excuus komen dat de kat ontsnapt was, maar daar trap ik niet in...want ze gooit gewoon telkens haar katten naar buiten als die krols zijn.
Geplaatste afbeelding

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#2 Geplaatst 10 juni 2012 - 22:59

chanatas zei:

ze gooit gewoon telkens haar katten naar buiten als die krols zijn.
:x Ik geef haar groot gelijk: een krolse kat in huis is geen pretje! :x

(Maar voor de rest van het verhaal heb jij gelijk :heart: . Kunnen jullie allebei tevreden zijn. :p )
P.S. Zeg je nu de vriendschap op? :cry:

Bewerkt door Kempenkat, 10 juni 2012 - 23:00.

chanatas
chanatas
  • 5.271 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 10 juni 2012 - 23:12

Kempenkat zei:

:x Ik geef haar groot gelijk: een krolse kat in huis is geen pretje! :x

(Maar voor de rest van het verhaal heb jij gelijk :heart: . Kunnen jullie allebei tevreden zijn. :p )
P.S. Zeg je nu de vriendschap op? :cry:

Ik heb 2 buurvrouwen, de ene zorgt altijd voor mijn katten en heeft ze 2 binnenkatten die geholpen zijn (Nicole heet ze), en de andere buurvrouw dat is dus dat gekke mens, die dus telkens opnieuw zoveel katten heeft. Denk dat ik niet echt duidelijk ben geweest in mijn verhaal. Samen met Nicole heb ik dus een mail gestuurd naar de dierenbescherming over onze andere buurvrouw.
Geplaatste afbeelding

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#4 Geplaatst 10 juni 2012 - 23:18

Voor mij was het volkomen duidelijk. Ik zat je alleen maar te stangen. :love3:
Waren die duiveltjes niet duidelijk genoeg? :p
Ben benieuwd of en hoe DB reageert.

Bewerkt door Kempenkat, 10 juni 2012 - 23:18.

chanatas
chanatas
  • 5.271 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 10 juni 2012 - 23:21

Kempenkat zei:

Voor mij was het volkomen duidelijk. Ik zat je alleen maar te stangen. :love3:
Waren die duiveltjes niet duidelijk genoeg? :p
Ben benieuwd of en hoe DB reageert.

Sorry ik heb een druk weekend achter de rug met weinig slaap, dus ben niet helemaal meer helder haha...heb die duiveltjes over het hoofd gezien haha...
Ik ben ook benieuwd of de DB reageerd, zo niet dan kunnen we over een aantal weken weer melden dat ze weer een zootje kittens heeft. Wordt vast een gezellig boel vannacht als die krols kat nog buiten loopt, want voor mn huis stonden alweer 2 katers te janken en ik een vecht houding naar elkaar toe. Ga zo mijn katten naar binnen halen, want Balou is ook een vechtertje...dus als die zich er mee gaat bemoeien komt die er waarschijnlijk niet met kleerscheuren vanaf.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#6 Geplaatst 10 juni 2012 - 23:29

Die mensen leren het nooit. Het wordt mss wel opgevolgd maar als op dat moment die kat buiten is tja dan zien ze die niet. En controle zal ook niet elke maand zijn als ze al gaan controleren. Hopelijk moeit de dierenbescherming zich ermee.

chanatas
chanatas
  • 5.271 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 10 juni 2012 - 23:39

catherine zei:

Die mensen leren het nooit. Het wordt mss wel opgevolgd maar als op dat moment die kat buiten is tja dan zien ze die niet. En controle zal ook niet elke maand zijn als ze al gaan controleren. Hopelijk moeit de dierenbescherming zich ermee.

Het zal wel een beetje opgevolgt worden, maar net wat je zegt ze komen niet elke maand. Maar zover ik weet die die kat van haar nu dit weekend pas voor het eerst naar buiten hoor, heb die kat nog nooit eerder buiten gezien en aangezien mijn katten buiten komen en ik regelmatig naar ze opzoek ben (vooral savonds) had ik het anders wel gemerkt. Maar misschien dat de poes die ze nu heeft net voor de eerste keer krols is geworden. Ze heeft die kat sinds eind januari/begin februari. Ik vond die kat er qua gezicht uit oud zien (zover je dat kunt zien dan he), maar ik denk nu toch dat het nog een jonkie is.
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#8 Geplaatst 11 juni 2012 - 00:22

chanatas zei:

Sorry ik heb een druk weekend achter de rug met weinig slaap, dus ben niet helemaal meer helder haha...heb die duiveltjes over het hoofd gezien haha...
Ik ben ook benieuwd of de DB reageerd, zo niet dan kunnen we over een aantal weken weer melden dat ze weer een zootje kittens heeft. Wordt vast een gezellig boel vannacht als die krols kat nog buiten loopt, want voor mn huis stonden alweer 2 katers te janken en ik een vecht houding naar elkaar toe. Ga zo mijn katten naar binnen halen, want Balou is ook een vechtertje...dus als die zich er mee gaat bemoeien komt die er waarschijnlijk niet met kleerscheuren vanaf.

De db zal NIETS kunnen als de kat eten en drinken krijgt :evil: :evil: :evil:

Om wanhopig van te worden :cry:

chanatas
chanatas
  • 5.271 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 11 juni 2012 - 08:09

Sihirci zei:

De db zal NIETS kunnen als de kat eten en drinken krijgt :evil: :evil: :evil:

Om wanhopig van te worden :cry:

Maar ze staat wel onder toezicht van de DB en als ik het goed had begrepen had ze een verbod gekregen om nog katten te houden...weet alleen niet in hoeverre dat rechtsgeldig is. Maar wellicht kunnen ze in iedergeval langsgaan en weer praten met haar, en dan de kat laten helpen voordat het te laat is.
Geplaatste afbeelding

Jeannine
Jeannine
  • 1.686 berichten

#10 Geplaatst 11 juni 2012 - 16:28

Vorige keer hebben ze ingegrepen en een verbod opgelegd ook, het is toch duidelijk dat wat ze doet niet door de beugel kan.
Controle doen erop hecht ik niet zo veel geloof aan, maar indien de buren terug klacht indienen wordt er toch wel terug actie ondernomen vermoed ik.
Heeft die mevrouw dan echt niks geleerd van haar vorige stommiteit, en heeft die dan nog niet ingezien dat ze met levende beestjes die domheden begaat.
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#11 Geplaatst 11 juni 2012 - 19:13

chanatas zei:

Maar ze staat wel onder toezicht van de DB en als ik het goed had begrepen had ze een verbod gekregen om nog katten te houden...weet alleen niet in hoeverre dat rechtsgeldig is. Maar wellicht kunnen ze in iedergeval langsgaan en weer praten met haar, en dan de kat laten helpen voordat het te laat is.

Onder toezicht (ewind/curatele) kan alleen door de rechter worden opgelegd en dan wordt een bewindvoerder (curator) dooe de rechter aangewezen. Onder toezicht van de db bestaat niet, de db kan ook weinig als de dier eigenaar niet mee werkt en heeft dan hulp van politie en/of officier van justitie nodig.

Als de db bij jou of mij aan de deur zou komen dan hoeven wij hen niet binnen te laten. Zelfs de politie heeft om binnen te gaan een bevel tot huiszoeking nodig, zonder mogen ze (bijna) niets.

chanatas
chanatas
  • 5.271 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 11 juni 2012 - 19:28

Sihirci zei:

Onder toezicht (ewind/curatele) kan alleen door de rechter worden opgelegd en dan wordt een bewindvoerder (curator) dooe de rechter aangewezen. Onder toezicht van de db bestaat niet, de db kan ook weinig als de dier eigenaar niet mee werkt en heeft dan hulp van politie en/of officier van justitie nodig.

Als de db bij jou of mij aan de deur zou komen dan hoeven wij hen niet binnen te laten. Zelfs de politie heeft om binnen te gaan een bevel tot huiszoeking nodig, zonder mogen ze (bijna) niets.

Klopt zolang er niets vastgelegt is bij de rechter, kan de DB weinig doen. Ze kunnen uiteraard wel controleren of langsgaan, maar de eigenaar hoeft ze niet binnen te laten. Zover ik weet heeft mijn buurvrouw ze altijd wel binnen gelaten, want door de DB zijn inmiddels 2 honden daar weggehaald (maar die werden ook wel echt verwaarloosd) en een stuk of 20 katten...en voordat ik hier woonde zijn er nog zo;n 30 katten weggehaald bij haar.
Inmiddels een mail gehad van DB en ze sturen de melding door naar de afdeling in Amsterdam, dus nu is het even daarop wachten. Ze hoeven van mij die kat ook niet weg te halen bij de buurvrouw, maar in iedergeval laten helpen en zorgen dat er niet nog meer kittens geboren worden.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.271 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 27 juni 2012 - 22:25

Afgelopen dinsdag heeft de dierenbescherming gebelt met mijn goede buurvrouw!! Ze hebben de stichting zwerfkatten langsgestuurd bij mn andere buurvrouw, en die hebben de kat meegenomen om te laten helpen. Van wat ik begreep moest de kat daar zo;n 5 dagen blijven, zodat ie niet meteen naar buiten gegooit wordt. Mijn buurvrouw heeft heel lang gesproken aan de telefoon met die mensen van de dierenbescherming, en volgens hun mocht ze een kat hebben maar dan moest ze die wel laten helpen. Wel een beetje dom van ze, want als je haar geschiedenis kent weet je dat ze de katten niet laat helpen. Maar goed, nu is de kat geholpen en kan het geen kittens meer krijgen. Nu maar hopen dat ze het bij deze kat houdt en niet straks weer een andere neemt ongeholpen kat neemt. Ze blijft wel onder toezicht staan zeggen ze, maja vraag me dan af hoe vaak ze komen...blijkbaar niet zo vaak anders wisten ze wel dat ze weer een nieuwe kat had en dat die niet geholpen was. Verder nog even gehad over de hondjes, die er vies uit zien...waarschijnlijk door het juist teveel wassen...het zijn malthezers en bij hun kont zijn ze heel erg bruin ipv van wit. Maja ze zeiden dat ze ze wel goed verzorgd, dus eten geeft en ze uitlaat enzo...en binnenkort komen ze haar tuin opknappen met een hek eromheen en dan kunnen de hondjes ook daar naar buiten...nu hoop ik maar dat ze dan niet de hondjes daar hun behoefte gaat laten doen. We moesten het verder in de gaten houden zeiden ze.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#14 Geplaatst 27 juni 2012 - 23:32

Alé toch een beetje goed nieuws.
Tja als de hondjes in haar tuin hun behoefte doen kan je niet veel op zeggen, hopelijk raapt ze de drollen op.

chanatas
chanatas
  • 5.271 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 27 juni 2012 - 23:51

catherine zei:

Alé toch een beetje goed nieuws.
Tja als de hondjes in haar tuin hun behoefte doen kan je niet veel op zeggen, hopelijk raapt ze de drollen op.

Ja zolang ze het opruimt is het ook geen probleem, maar met haar vorige 2 grote honden liet ze die honden enkel uit in de tuin en liep er dus geen rondjes meer mee...maja dat waren ook grote honden en 1 daarvan was vals...ik denk niet dat ze dat met deze hondjes zal gaan doen.
Geplaatste afbeelding