Spring naar inhoud

- - - - -

Afstandelijke Domino

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
S10
S10
  • 97 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 27 juli 2009 - 13:33

Hoi, wij hebben onze Domino (nu 1 jaar) bij ons sinds haar 8 weken, ze was altijd een lieve kitten, maar nu sinds ze buiten mag, komt ze bijna nie :( t maar binnen.  als ze binnen is, mauwt en zaagt ze, maar we weten niet was ze wil, dan is ze maar terug weg.  We hebben nog 2 andere kattinnen, waarmee de relatie vrij afstandelijk is.  Maar t.o.v. ons wordt ze ook heel afstandelijk, we mogen haar niet oppakken of strelen.  Soms komt ze wel 's nachts bij mij in bed liggen en ronkt ze en trappelt ze.
ik vind het zeer spijtig dat ze zo afstandelijk is geworden.
Van iemand raad ?

Tnkxs :x

S10
S10
  • 97 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 27 juli 2009 - 13:53

Oh ja, Domino was ook een echte speelvogel en het lijkt haar nu totaal niet meer te interesseren... :s

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#3 Geplaatst 27 juli 2009 - 15:14

Is Domino gesteriliseerd? Ze is toch niet zwanger?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 27 juli 2009 - 21:11

Ik vraag mij ook af of ze gesteriliseerd is?
Het is nu kattentijd en het feit dat ze zo graag buiten wil, is misschien omdat ze op zoek is naar een mooie kater?
Geplaatste afbeelding

S10
S10
  • 97 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 28 juli 2009 - 13:02

ja hoor ze is gesteriliseerd.  Misschien moet ik maar wat geduld oefenen met m'n kleine pruts, want ze kan soms ook zo lief zijn, ze is natuurlijk nog jong en wil de wereld verkennen

S10
S10
  • 97 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 28 juli 2009 - 13:03

Ze is absoluut NIET zwanger

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 28 juli 2009 - 17:13

oei. ik zou eigenlijk niet weten wat het probleem kan zijn :catnoknow

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 28 juli 2009 - 20:00

Hmm, dan zou ik het niet goed weten :o
Je hebt nu éénmaal minder aanhankelijke katten. Hier zijn ze toch ook al wat anders dan wanneer ze ietsiepietsie waren. Toen ze hier net waren, lagen ze graag op mijn schoot. Nu liggen ze graag in mijn buurt, maar niet meer op mij.
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 28 juli 2009 - 20:33

keisha onze kater is ook van een week of 8 bij ons en nu op zijn 7 jaar een even grote knuffelbeer .. hij loopt ook buiten maar en tuigje...maar aandacht en aaikes wil hij toch graag hebben ook lichaamlijk contact is belangrijk voor hem... maar indy(kattinke) daarentegen is een echt buitenloperke en die is toch minder aanhankelijk dan keisha

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#10 Geplaatst 29 juli 2009 - 08:46

Katten die buiten kunnen gaan, zijn vaak iets afstandelijker. Misschien is het eerder zo dat ze even wil genieten van haar vrijheid? Ik zou haar even rustig laten doen, en zien in welke mate dat ze na een poosje uit zichzelf bij je komt.

In de zomer heb ik hier ook een veel minder knuffelige kat dan in de winter (gaat Zwartje meer buiten hé). En spelen doet Zwartje ook niet zoveel, hij krijgt het gros van zijn stimulatie van buiten hé ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 29 juli 2009 - 10:23

Gabriël is ook afstandelijker hoor. Die geniet gewoon van het buitenleven. Als ik buiten kom, krijg ik dan knuffels en zo. Hier binnen mogen alleen Katrijn en ik hem opnemen (en dan ook nog niet lang). Maar als hij in zijn mandje ligt of boven op zijn kussen, zie je hem echt genieten als ik me er naast leg. En spinnen dat hij dan doet :hug: .

Geplaatste afbeelding

S10
S10
  • 97 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 30 juli 2009 - 15:57

dank voor jullie reacties....misschien verwachtte ik wat teveel, in begin was ze zzzoooooooooo lief en aanhankelijk...maar ja t'is een kat met karakter.  toch hou ik veel van ze en probeer zoveel mogelijk met haar te spelen.  Het kammen is ook een probleem , wil ze echt niet :trance:

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 30 juli 2009 - 21:53

Naarmate ze ouder worden kan hun karakter ook misschien wat veranderen. Minder speels enzo. Maia gaat ook buiten en je merkt wel dat ze zich buiten goed kan uitleven, en dit dus minder op mijn moeder haar leren zetels hoeft te doen. Ze is aanhankelijk als zij dat wil.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#14 Geplaatst 30 juli 2009 - 21:55

Denk inderdaad dat er een verschil is in buitenkatten en binnenkatten..alé, als ik het zo wat vergelijk met vroeger en nu. Vroeger toen ik nog thuis woonde, hadden we altijd buitenkatten..die waren wel lief hé..maar eigenlijk niet te vergelijken met onze katten nu.
Da's toch anders..

Misschien komt ze wel terug meer frullen als het winter is zoals bij Zwartje van Vosse het geval is..

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 01 augustus 2009 - 13:51

Deze nacht mocht Gabriël op onze kamer blijven terwijl de 2 anderen beneden sliepen. Amaai, we hebben het geweten: we zijn volledig plat geknuffeld :hug: :hug: :hug: . ik heb het leren aanvaarden: Gabriël is een buitenkat die me komt knuffelen als hij zin heeft.

Geplaatste afbeelding