Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenziekte bij kittens

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 12 juni 2012 - 19:43

Hallo, aangezien mijn katje al enkele maanden niet terugkomt ben ik van plan om een nieuw poesje te kopen. Het klinkt raar, maar zo kan ik het beter verwerken. Ik wou ze eig graag binnenhouden, want met al de pech die ik al heb gehad met mijn bollies, maar mijn papa gaat jammer genoeg niet akkoord :(

Nu ja, ik heb al enkele weken een kitten gaan bezoeken. Hetgeen ik wou was dan gestorven aan ondervoeding :( weer een tegenslag. Nu hebben de poesjes de kattenziekte en niesziekte. De mama had het in haar bloed. Raar, maarja. De kittens hebben het nu ook. Ze hebben een antibioticaspuit gekregen en krijgen zalf enzo in de oogjes. MAAR GAAN ZE HET OVERLEVEN? Pff :cry:
Miaauw

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 12 juni 2012 - 19:54

Dat zal de tijd uitmaken. Mss ergens anders op zoek gaan naar een kitten.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 12 juni 2012 - 19:56

Hoe oud zijn de kleintjes?
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 juni 2012 - 20:02

Ze zijn nu 5 weekjes, maar tis al van zaterdag geleden wanneer ze de spuit hebben gehad. Op het internet zeggen ze dat de eerste 4 dagen kritiek zijn. Ben ze daarnet gaan bezoeken en ze lopen nog speels rond en zijn alert. Hopelijk draait het goed uit :( ik kan niet zomaar van het ene kitten naar het andere gaan en nu al zoeken naar een ander, ik heb mij er al wat aan gehecht en ik geef er ook om. Ik wacht af ...
Miaauw

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 12 juni 2012 - 20:26

Had je nog een kat in huis? Panleukopnie is zeer besmettelijk. De prognose is zeer slecht. Slechts 10% overleeft het.
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 12 juni 2012 - 20:39

jubikelcats zei:

Had je nog een kat in huis? Panleukopnie is zeer besmettelijk. De prognose is zeer slecht. Slechts 10% overleeft het.

Maar de kittens zitten niet bij mij thuis he. Het is van kennissen. Maar het gaat dus om een misverstand ! Ze had toenk op bezoek was gezegd: 'ze hebben de kattenziekte en niesziekte'. Daarjuist hebk nog es gevraagd: 'tis toch de kattenziekte? Of enkel de niesziekte?' En ze zei: 'hij heeft gezegd de niesziekte'. Dus het niet zo ernstig, gelukkig. Daar sterven ze in het algemeen niet van he. Toch dank u voor de hulp ;)
Miaauw

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 12 juni 2012 - 20:49

Niesziekte vind ik toch 'niet zo erg' hoor.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#8 Geplaatst 12 juni 2012 - 20:52

Helaas kunnen ze van nies ook behoorlijk ziek zijn. En ook helaas aan sterven, ondanks zorgvuldig ingrijpen :(
Ik denk dat je mijn vraag verkeerd begrijpt ;) Ik weet niet meer of je nog een poes in huis heb. Dit was dus eigenlijk mijn vraag.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 13 juni 2012 - 07:17

Oke, ik ben helemaal geen expert maar ik heb vroeger 2 kittens uit het asiel verloren aan kattenziekte maar deze waren alles behalve speels hoor...
Vind ik persoonlijk wel positief dat ze speels zijn.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#10 Geplaatst 13 juni 2012 - 10:42

Je papa wil ze niet binnen houden.  Toch wel het eerste half jaar dan hoop ik?

En koop je beter een gezond kitten waar je niet elke maand mee bij de Da moet gaan zitten.  Indien mogelijk zelfs steriel als het even kan, vooral als ze weer naar buiten moeten.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:23

jubikelcats zei:

Helaas kunnen ze van nies ook behoorlijk ziek zijn. En ook helaas aan sterven, ondanks zorgvuldig ingrijpen :(
Ik denk dat je mijn vraag verkeerd begrijpt ;) Ik weet niet meer of je nog een poes in huis heb. Dit was dus eigenlijk mijn vraag.

Jaa, ik heb nog twee poezies in huis. Is de niesziekte ook besmettelijk? :s Maar ze zijn wel gevaccineerd hoor.
Miaauw

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#12 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:25

Indien je een katje met kattenziekte een nieuwe thuis wil geven zou dat super zijn gezien ze meestal niet geliefd zijn. MAAR: dan mogen er geen andere katjes zijn die gezond zijn, deze kunnen anders ook heel snel besmet raken.
En, niet onbelangrijk is dat dit katje niet vrij buiten mag lopen, want zo kan het alle katjes in de buurt ook ziek maken.

In jouw geval is het dus verstandig om een gezond katje te adopteren.

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:25

Evyke81 zei:

Je papa wil ze niet binnen houden. Toch wel het eerste half jaar dan hoop ik?

En koop je beter een gezond kitten waar je niet elke maand mee bij de Da moet gaan zitten. Indien mogelijk zelfs steriel als het even kan, vooral als ze weer naar buiten moeten.

Jaa, tuurlijk ! Dat heb ik GEEIST hoor hihi. Ze zal zeker een lange tijd binnenblijven.

Maar ik wil dat poesje niet afschrijven omdat ze de niesziekte heeft, wie weet vinden ze dan geen thuis meer. Blijven ze daar soms last van hebben? Want mijn Moustiqueje had dit ook toen ik ze juist had. En ik heb ze de nodige medicatie en druppeltjes enzo gegeven en dat is heel goed weggegaan.
Miaauw

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#14 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:29

Er zijn er met chronische niesziekte ja.  

Tot welke leeftijd mag ze bij de mama blijven?  Toch tot 12 weken mag ik dan hopen? :)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 13 juni 2012 - 12:16

Evyke81 zei:

Er zijn er met chronische niesziekte ja.

Tot welke leeftijd mag ze bij de mama blijven? Toch tot 12 weken mag ik dan hopen? :)

Ik hoop van niet ! Heb gebeld naar de 2 dierenartsen (een heel goede, die ook haar katjes binnehoud en daar echt om geeft) en die zeiden vanaf 8 weken raad ik aan. Is dat nog te vroeg?
Miaauw