Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenziekte bij kittens

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 13 juni 2012 - 12:17

magalietje zei:

Ik hoop van niet ! Heb gebeld naar de 2 dierenartsen (een heel goede, die ook haar katjes binnehoud en daar echt om geeft) en die zeiden vanaf 8 weken raad ik aan. Is dat nog te vroeg?

Met ik hoop van niet, bedoel ik de chronische niesziekte natuurlijk ;) , niet van de 12 weken he hihi, dat jullie me niet verkeerd begrijpen
Miaauw

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.721 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 13 juni 2012 - 12:30

12 weken is veel beter, 16 is zelfs ideaal, maar zolang zou ik ook moeite hebben.

8 weken zijn ze er fysiek klaar voor, maar nog niet mentaal.  Ze hebben dan nog veel te leren.
Anders moet je deze link effe lezen FWF  Scheiding moeder kitten
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 13 juni 2012 - 12:41

Evyke81 zei:

12 weken is veel beter, 16 is zelfs ideaal, maar zolang zou ik ook moeite hebben.

8 weken zijn ze er fysiek klaar voor, maar nog niet mentaal. Ze hebben dan nog veel te leren.
Anders moet je deze link effe lezen FWF Scheiding moeder kitten

Aah super ! Ik heb het net gelezen, wel heel interessant ! Dat wist ik nog niet eigenlijk, ben blij dat ik het nu wel weet ! Dank u Evy :LOL:
Miaauw

Jientje
Jientje
  • 996 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 14 juni 2012 - 13:36

Evyke81 zei:

Er zijn er met chronische niesziekte ja.  

Tot welke leeftijd mag ze bij de mama blijven?  Toch tot 12 weken mag ik dan hopen? :)

Die van mij hebben allebei chronische niesziekte volgens de DA en dat valt nogal mee vind ik persoonlijk. Ik weet natuurlijk ook niet waarop de DA zijn besluit gemaakt heeft dat ze chronische niesziekte hebben maar ik merk er GELUKKIG niet al te veel van.

Ik denk toch dat als ze de kattenziekte overwonnen hebben en nadien geënt zijn, dit geen kwaad kan voor de andere poezels? Buiten lopen zo toch ook katten rond en daarmee komen ze ook in contact, niet?
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 14 juni 2012 - 17:07

Jientje zei:

Die van mij hebben allebei chronische niesziekte volgens de DA en dat valt nogal mee vind ik persoonlijk. Ik weet natuurlijk ook niet waarop de DA zijn besluit gemaakt heeft dat ze chronische niesziekte hebben maar ik merk er GELUKKIG niet al te veel van.

Ik denk toch dat als ze de kattenziekte overwonnen hebben en nadien geënt zijn, dit geen kwaad kan voor de andere poezels? Buiten lopen zo toch ook katten rond en daarmee komen ze ook in contact, niet?

Ah oke, ik hoop alvast dat je bollies er niet te veel last van hebben en dat de mijne het niet zal hebben hihi.

Ze hadden dus blijkbaar geen kattenziekte, het ging om een misverstand. Het was enkel de niesziekte. :)
Miaauw

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#21 Geplaatst 14 juni 2012 - 17:25

magalietje zei:

Ah oke, ik hoop alvast dat je bollies er niet te veel last van hebben en dat de mijne het niet zal hebben hihi.

Ze hadden dus blijkbaar geen kattenziekte, het ging om een misverstand. Het was enkel de niesziekte. :)

Niesziekte waar ze ook aan kunnen sterven of levenslang ziek van kunnen blijven maar ach het is enkel niesziekte waar meer dan 80 verschillende ziektekiemen voor kunnen zorgen terwijl er tegen slechts drie gevaccineerd kan worden.

Als ze aan enkel niesziekte overlijden dan zijn er nog genoeg kittens over om uit te kiezen die niet enkel niesziekte hebben.

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 14 juni 2012 - 18:36

Sihirci zei:

Niesziekte waar ze ook aan kunnen sterven of levenslang ziek van kunnen blijven maar ach het is enkel niesziekte waar meer dan 80 verschillende ziektekiemen voor kunnen zorgen terwijl er tegen slechts drie gevaccineerd kan worden.

Als ze aan enkel niesziekte overlijden dan zijn er nog genoeg kittens over om uit te kiezen die niet enkel niesziekte hebben.

Ik snap je berichtje niet zo goed? Is dit een boze reactie of begrijp ik je verkeerd? Ik bedoel namelijk niet 'enkel' de niesziekte in de zin van 'het is maar de dat'. Ik bedoel 'enkel' in de zin van 'enkel niesziekte van de twee', met andere woorden 'aleen' de niesziekte en niet de kattenziekte.

Bewerkt door magalietje, 14 juni 2012 - 18:38.

Miaauw

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#23 Geplaatst 14 juni 2012 - 18:43

Jubikelcats heeft je erop gewezen dat niesziekte ook dodelijk kan zijn en dat lijkt niet over te komen. Daarom heb ik op een sarcastische manier je aandacht erop willen vestigen. En nee het is geen boze reactie maar ik hoopte je aandacht ermee te trekken en dat lijkt gelukt.

Zoals Jubikelcats al melde: Niesziekte loopt ook vaak fataal af, daarom zijn er tegen drie veroorzakers van nies een combi vaccin, maar tegen de tientallen (rond de 80) is niet te enten en sommigen kunnen dodelijk zijn.

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 14 juni 2012 - 18:55

hilleke zei:

Indien je een katje met kattenziekte een nieuwe thuis wil geven zou dat super zijn gezien ze meestal niet geliefd zijn. MAAR: dan mogen er geen andere katjes zijn die gezond zijn, deze kunnen anders ook heel snel besmet raken.
En, niet onbelangrijk is dat dit katje niet vrij buiten mag lopen, want zo kan het alle katjes in de buurt ook ziek maken.

In jouw geval is het dus verstandig om een gezond katje te adopteren.

Hallo, dank u voor de goede raad. Maar het katje heeft geen kattenziekte he (zie vorige reacties). Het ging om een misverstand. Ze heeft de niesziekte. Ik hoor jammer genoeg van Sihirici en Jubikelcats dat ze er ook van kunnen sterven ondanks de goede behandeling :( Wat doe ik dan het beste denken jullie? Ik wil dit katje echt een goede thuis geven. Ik zal ze natuurlijk de nodige medicatie geven en ALLES WAT NODIG is doen.

Bewerkt door magalietje, 14 juni 2012 - 18:56.

Miaauw

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 14 juni 2012 - 18:59

Sihirci zei:

Jubikelcats heeft je erop gewezen dat niesziekte ook dodelijk kan zijn en dat lijkt niet over te komen. Daarom heb ik op een sarcastische manier je aandacht erop willen vestigen. En nee het is geen boze reactie maar ik hoopte je aandacht ermee te trekken en dat lijkt gelukt.

Zoals Jubikelcats al melde: Niesziekte loopt ook vaak fataal af, daarom zijn er tegen drie veroorzakers van nies een combi vaccin, maar tegen de tientallen (rond de 80) is niet te enten en sommigen kunnen dodelijk zijn.

Jaa hoor zeker weten, ik had wel in acht genomen wat Jubikelcats zei. Kunnen dan eigenlijk alle katten, die buiten lopen en zelfs gevaccineerd zijn tegen de niesziekte met dat combi vaccin, hiermee besmet geraken?
Miaauw

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#26 Geplaatst 14 juni 2012 - 19:40

magalietje zei:

Jaa hoor zeker weten, ik had wel in acht genomen wat Jubikelcats zei. Kunnen dan eigenlijk alle katten, die buiten lopen en zelfs gevaccineerd zijn tegen de niesziekte met dat combi vaccin, hiermee besmet geraken?

Als het een variant is waartegen niet gevaccineerd wordt of een mutatie is dan kunnen alle katten geïnfecteerd raken.

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 14 juni 2012 - 19:44

Sihirci zei:

Als het een variant is waartegen niet gevaccineerd wordt of een mutatie is dan kunnen alle katten geïnfecteerd raken.

Amai, dat wist ik echt nog niet. Weer wat bijgeleerd ! Maar raden jullie dan aan dat ik het poesje beter niet adopteer en ga voor een gezond kitten? Ik weet dat poezies ervan kunnen sterven, ondanks toch een goede behandeling, of chronisch ziek kunnen blijven, maar gebeurt dit vaak misschien? Mijn kat heeft het even gehad toen ze kitten was (nog te klein voor vaccinatie toen), maar na behandeling was dit weg.
Miaauw

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#28 Geplaatst 14 juni 2012 - 20:07

`De kittens alleen laten verhuizen als ze minimaal 12 weken zijn (liever zestien weken) volledig gezond en twee maal gevaccineerd (als het ff kan ook gecastreerd). Als er ook maar enige twijfel over de gezondheid kan zijn........       AFBLIJVEN EN NIET IN HUIS NEMEN!

dolmyn
dolmyn
  • 2 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 14 juni 2012 - 20:30

oei,
Ik lees hier overal dat katjes 12 weken moeten zijn als ze bij de mama weg mogen. Ik heb nu mijn katje van 6 weken gekregen en dit gaat ook prima juist problemen met haar voeding :s vanaf wanneer moet een katje brokjes eten ?

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 14 juni 2012 - 20:32

Oke, dat ga ik doen ! Ik vraag het allemaal nog eens extra na, dat ik het echt zeker weet. Maar vind het zo erg om het poesje af te schrijven om haar gezondheid, terwijl ze er zelf niet voor heeft gekozen :(
Miaauw