Spring naar inhoud

- - - - -

waarom meer voor langharig??

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:05

Ik vraag me nu eigenlijk al een hele tijd iets af als ik sites zie die poesjes ter adoptie aanbieden:
waarom vraagt men voor een langharig meer dan voor een kortharig??

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:10

Meer haar is meer betalen hé Stijn, dat is logisch toch :x .

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#3 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:11

Fairness zei:

Meer haar is meer betalen hé Stijn, dat is logisch toch :x .

:LOL: :LOL: :LOL: die is goed!

hier vraag ik meer naar kleur, niet meer voor lang of korthaar....
vroeger wel, dan was er 50euro bij...

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#4 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:12

Ik vermoed dat dit bij bepaalde rassen voorkomt waarbij men zowel kort als langharige katjes heeft, zoals de brit?
Want volgens mij kost een pers niet meer omdat die langhaar heeft.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:13

LOL Eefje, binnenkort moeten we dan per gewicht betalen of zo? dan gaat iedereen een ondervoed kitten willen :LOL:

voor rassen kan ik het wel begrijpen, combinaties die zelden voorkomen zijn meer waard... maar voor opvang vzw's die met zo een overvloed aan kittens zitten snap ik het niet echt :s

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#6 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:14

hilleke zei:

Ik vermoed dat dit bij bepaalde rassen voorkomt waarbij men zowel kort als langharige katjes heeft, zoals de brit?
Want volgens mij kost een pers niet meer omdat die langhaar heeft.

hier was het meer omdat langharig krul veel meer opvalt...
ik weet niet wat een exotic kost maar mijn persje was ook niet goedkoop (maar wel geld waard)

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#7 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:15

Als er meer vraag naar is speelt men daarop in natuurlijk. Indien een opvang veel meer vraag heeft naar een langharig katje en ze kunnen hier meer voor krijgen, tja, waarom dan niet he, ze kunnen elke euro wel goed gebruiken en als men meer wil betalen, dan hebben ze groot gelijk.

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:16

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

Ik vraag me nu eigenlijk al een hele tijd iets af als ik sites zie die poesjes ter adoptie aanbieden:
waarom vraagt men voor een langharig meer dan voor een kortharig??

waarschijnlijk bedoel je langharige HTK katjes ?
Langharige HTK katten zijn veel zeldzamer (omdat beide ouders het langhaargen moeten dragen) dan kortharige en dan vragen ze meer omdat er meer vraag naar is.
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:20

Persoonlijk ben ik van mening dat je voor elk kitten net zoveel kosten betaald en dus dat elk kitten net zoveel moet kosten. Niet om iemand aan te vallen of te bekritiseren of zo.
Maar het lijkt me wel zo dat één met lang haar net zoveel kost als één met korthaar en ook een groen evenveel als een paars :twisted: :x . Dusja daar kan ik niet goed in mee :louche: . Da's ieder voor zich natuurlijk maar ik kan me niet voorstellen dat het nestje geboren word en er verschillende prijzen gehanteerd worden op het uiterlijke. Ik zou dat steeds gelijk houden. Ok je zal van de favorietjes sneller af zijn (wsl de paarse :x :lachen: ) maar uiteindelijk zouden ze me allen evenveel waard zijn dus ik persoonlijk zou dat steeds gelijk houden. Zelfs voor een open poes die ik naar de fok zou laten gaan want ook die heeft net zoveel gekost als één met fokverbod. Maar dat ben ik. Elk heeft o zijn redenen zeker :) .

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:20

Wat betreft htktjes denk ik net zo.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 13 juni 2012 - 11:23

Ik denk dat de langhaartjes in asielen of opvangs wat duurder zijn omdat hier meer "vraag" naar is. De langharen vinden over het algemeen sneller een thuisje dan de kortharen. Omdat je bij thk's heel veel kortharen ziet, tenminste op straat. Sommige mensen vinden dat langhaar specialer. Onterecht en met uitzonderingen, maar ik denk dat dit de reden is ^^ Door de prijzen te verhogen, maken de kortharen misschien wat meer kans?

Ik kende vroeger ook vele kenissen die liever een langharig htk wouden dan korthaar.

Als dat de reden niet is, ben ik benieuwd naar het achterliggende idee :)

Bewerkt door Serenity, 13 juni 2012 - 11:23.

Geplaatste afbeelding

akira
akira
  • 1.621 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 13 juni 2012 - 13:34

wij maken geen onderscheid tussen langharige of kortharige bij ons is het meer het principe van we steken in beide dezelfde aantal kosten dus waarom meer vragen, mocht het nu raskittens of raskatten zijn dat is iets anders maar leuke langharige htktje vragen wij er niets meer voor

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 13 juni 2012 - 13:37

Ze benoemen de langharige katjes ook vaak als 'rasachtige' katjes, dus ik vermoedde dat ze daarom meer vroegen...
Omdat er ergens misschien ooit een voorouder met ras was, bizar he :p
All you need is love...and a cat! :love3:

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#14 Geplaatst 13 juni 2012 - 13:48

Ik denk dat katten met lang haar rapper gelinkt worden aan raskatten.
Ik weet nog goed vorig jaar was er iemand die gewone langharige htk katjes verkocht als maine coontjes en iemand die e niet veel van weet koop ze al rap voor een echte maine coon.

En ook is een langharig katje meer gewild dan een 'gewoon, simpel' korthaartje. :)

Ps: ik denk er niet zo over ik heb alles zitten. :)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 13 juni 2012 - 13:53

Fairness zei:

Persoonlijk ben ik van mening dat je voor elk kitten net zoveel kosten betaald en dus dat elk kitten net zoveel moet kosten. Niet om iemand aan te vallen of te bekritiseren of zo.
Maar het lijkt me wel zo dat één met lang haar net zoveel kost als één met korthaar en ook een groen evenveel als een paars :twisted: :x . Dusja daar kan ik niet goed in mee :louche: . Da's ieder voor zich natuurlijk maar ik kan me niet voorstellen dat het nestje geboren word en er verschillende prijzen gehanteerd worden op het uiterlijke. Ik zou dat steeds gelijk houden. Ok je zal van de favorietjes sneller af zijn (wsl de paarse :x :lachen: ) maar uiteindelijk zouden ze me allen evenveel waard zijn dus ik persoonlijk zou dat steeds gelijk houden. Zelfs voor een open poes die ik naar de fok zou laten gaan want ook die heeft net zoveel gekost als één met fokverbod. Maar dat ben ik. Elk heeft o zijn redenen zeker :) .
zo denk ik er ook over
welke kleur ook, kort of lang fok of niet wij hanteren 1 prijs, wij stoppen in de kittens ook dezelfde prijs waarom dan meer vragen