Spring naar inhoud

- - - - -

waarom meer voor langharig??

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#16 Geplaatst 13 juni 2012 - 14:03

Je zou het ook anders kunnen stellen. Waarom willen zoveel mensen juist een langhaar.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 13 juni 2012 - 14:06

Ik denk dat de meeste mensen het gewoon schattiger en mooier vinden.
Vooral als ze kitten zijn trekt het enorm aan... dan zijn ze zo fluffig... ik denk niet dat je er meer achter moet zoeken.

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 13 juni 2012 - 14:31

de vraag ligt hoger, dus de prijs ligt hoger dan zeker? :) spel van vraag en aanbod

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 13 juni 2012 - 16:59

Hier denkt men vaak dat Noortje een raskat is omdat ze dus langharig is. Ze is dan ook wel heel mooi (en ik vind langhaar ook vaak mooier). Maar ze is HTK en Ginger ook, en die wordt nooit voor raskat aangezien.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 13 juni 2012 - 17:00

noukie zei:

waarschijnlijk bedoel je langharige HTK katjes ?
Langharige HTK katten zijn veel zeldzamer (omdat beide ouders het langhaargen moeten dragen) dan kortharige en dan vragen ze meer omdat er meer vraag naar is.

Ik heb een langharig htk'tje :loveshower:
en ze wordt ook inderdaad als raskat aanzien (Kiara).

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 13 juni 2012 - 17:01.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 13 juni 2012 - 17:11

ik ook Pikachu :) maar weet wel dat zijn papa een MC is :)

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#22 Geplaatst 13 juni 2012 - 17:24

Van ons Joske denkt ook iedereen het, maar ik zou het begot ni weten, want er zat geen briefje bij in de doos toen ik hem vond :oops: , en heb er dus ook niet meer voor moeten betalen. Ik kreeg er wel een doos en handdoek (volgeplast :( ) gratis bij. :oops:

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 13 juni 2012 - 17:26

hilleke zei:

Van ons Joske denkt ook iedereen het, maar ik zou het begot ni weten, want er zat geen briefje bij in de doos toen ik hem vond :oops: , en heb er dus ook niet meer voor moeten betalen. Ik kreeg er wel een doos en handdoek (volgeplast :( ) gratis bij. :oops:

Da's nog eens een cadeau! Maar wel triest hoe mensen zomaar een katje dumpen op zo een manier he...

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#24 Geplaatst 13 juni 2012 - 17:29

het is triest, maar ik ben wel ontzettend blij met hem, hij kwam als een geschenk uit de hemel gezien mijn vriend niet echt stond te springen om een extra katje en ik toen in een dipje zat. Dat kleine kereltje gaf me iets om voor te gaan. Wij hebben elkaar eigenlijk geholpen. Ik Joske, en Joske mij. :love3:

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#25 Geplaatst 13 juni 2012 - 17:33

Eigenlijk is het toch juist hetzelfde bij 'unieke' kleurtjes.
Onze Cooper is een seal tabby point en dus 'uniek' en hij is de 'duurste' geweest van de 6.
Maar ik zie ook vaak op 2dehandssites dat wanneer ze een speciaaler kleurtje hebben ze er al sneller is van gaan vragen en aanhalen dat het zogezegd een kruising is van een raskat met een htk dan bij een 'doodgewoon' zwart wit katje.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 13 juni 2012 - 18:37

ik denk dat het inderdaad te maken heeft met vraag en aanbod, veel vraag naar HTK langhaartjes omdat die er zo schattig en pluizig uitzien (zeker als kitten), maar ik denk dat ze zo misschien ook mensen willen "afschrikken" (misschien niet het juiste woord...) om enkel op uiterlijk te kiezen, die langhaartjes vliegen als zoete broodjes buiten bij wijze van spreken, maar als er dan mensen komen kijken en komen voor een langhaartje, maar er is geen beschikbaar en/of duurder, gaan ze misschien ook eens naar de andere kittens kijken en zo in zwijmel vallen voor één van de andere schatjes ;)
banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#27 Geplaatst 13 juni 2012 - 20:21

Volgens het asiel waar ik mijn katten ben gaan halen zijn de langharige altijd onmiddellijk weg. Zij krijgen de kortharige zwart/witte katjes het moeilijkst weg :catnoknow

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#28 Geplaatst 13 juni 2012 - 20:44

kate2 zei:

Volgens het asiel waar ik mijn katten ben gaan halen zijn de langharige altijd onmiddellijk weg. Zij krijgen de kortharige zwart/witte katjes het moeilijkst weg :catnoknow

Dat klopt.
Er is idd een heel grote vraag naar langharige kittens in opvang.
Een kattenopvang of asiel werkt zeker niet op winst of dergelijke. Het is en blijft een vrijwilligerswerk, waarbij de vrijwilligers zelf ook nog eens veel in de katten investeren omdat de asielen of opvanginitiatieven soms geen middelen hebben. Zij moeten het hebben van de donaties van mensen. En de opbrengsten van de adopties.

Als een asiel meer ademruimte kan krijgen door hogere adoptiebedragen te vragen voor de meest gewilde kittens, is dan ook niets bijzonders. Zien ze daarom de andere katten minder graag?? NEEN helemaal niet, elke kat/ kitten is voor een asiel of opvang even graag gezien. Maar als mensen meer willen betalen voor een langharig kitten is dit toch meegenomen voor het asiel. Zo kunnen ze alle medische kosten betalen die nodig zijn om al de katten een kans te geven.

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 14 juni 2012 - 16:18

Ik heb voor Dante/Anira hetzelfde betaalt als voor een HTK-katje met korte vacht, en ik merk inderdaad dat veel mensen hem ook voor een raskat aanzien. Hij is half langharig en heeft pluimpjes op en in de oortjes, dus dat zal ook wel helpen.

Nu, bij mij was het ook irrationeel. Ik wilde een knuffelpoes met wat onderhoudswerken aan, en ik mag Dante dan ook iedere week een paar keer per week borstelen. Hij vindt dat leuk, ik vind dat geweldig. :p Maar Dido is ook via een vzw terechtgekomen bij mij, en die hadden ook langharige kittens toen. Misschien is het gewoon het 'gevoel'?

Eigen kind, schoon kind natuurlijk...Ik vind mijn beide katten prachtig. En fluffy. Ook Dido met het korte vachtje. En Solotje, jouw whiskas-poezen zijn toch ook stuk voor stuk schoonheden met een superhoge 'oh my god the're so fluffyyyyyyyyyyyyyyyy' factor? En dat zijn korthaartjes, dacht ik. Dus ik weet het nog niet over de fluffy factor.

(en ik moet heel de tijd denken aan Agnes uit Despicable me nu... )

Bewerkt door Nakthis, 14 juni 2012 - 16:18.

MaJu
MaJu
  • 181 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 14 juni 2012 - 16:24

Fairness zei:

Persoonlijk ben ik van mening dat je voor elk kitten net zoveel kosten betaald en dus dat elk kitten net zoveel moet kosten. Niet om iemand aan te vallen of te bekritiseren of zo.
Maar het lijkt me wel zo dat één met lang haar net zoveel kost als één met korthaar en ook een groen evenveel als een paars :twisted: :x . Dusja daar kan ik niet goed in mee :louche: . Da's ieder voor zich natuurlijk maar ik kan me niet voorstellen dat het nestje geboren word en er verschillende prijzen gehanteerd worden op het uiterlijke. Ik zou dat steeds gelijk houden. Ok je zal van de favorietjes sneller af zijn (wsl de paarse :x :lachen: ) maar uiteindelijk zouden ze me allen evenveel waard zijn dus ik persoonlijk zou dat steeds gelijk houden. Zelfs voor een open poes die ik naar de fok zou laten gaan want ook die heeft net zoveel gekost als één met fokverbod. Maar dat ben ik. Elk heeft o zijn redenen zeker :) .

Dan hoeft een raskat ook niet veel duurder te zijn dan een HTK kat want een stamboom kost maar 15 euro of zo, toch?

Zolang er mensen zijn die het willen betalen is de prijs niet te hoog. Dat klinkt hard maar zo is het wel.

Kijk bvb naar de grote festivals. Elk jaar worden die duurder en elk jaar zijn ze uitverkocht. Geef de organisatoren dan eens ongelijk als ze de prijs het jaar nadien nog eens de hoogte in jagen? Ik blijf vooralsnog betalen met de glimlach en als het te veel wordt blijf ik wel thuis.