Spring naar inhoud

- - - - -

ziek van gourmet natvoer,

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit
  • 1.702 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 13 juni 2012 - 22:36

Winny heeft gourmet natvoer gegeten, is ze ziek van geweest.
overgeven, diarree, naar de dierenarts geweest, het kon van het natvoer zijn geweest.
gelijk ander natvoer van whiskas gaan geven, was ze weer de "oude"
de fabrikant opgebeld, uitgelegd wat er aan de hand was, ook dat Winny abnormaal veel ging drinken.
of wat fout is gegaan, in de productie.
ze eet al jaren gourmet, een paar weken heeft ze ander kattenvoer gehad.
Winny houd van afwisseling in het voer, ze eet alles, met en door elkaar.( vanaf kitten)
nooit geen problemen gehad,
haal ik weer eens voor de afwisseling gourmet, was ze 3 dagen flink aan de diarree.

Bewerkt door meitepeit, 14 juni 2012 - 08:44.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 13 juni 2012 - 23:05

Nog thans is gourmet beter dan whiskas om te geven.
Nu kan het zijn dat ze op iets dat erin zit heeft gereageerd, maar kan ook gewoon een virusje zijn.

Best is ze te laten eten wat ze gewoon zijn, veel verandering geeft soms diarree.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 14 juni 2012 - 00:16

De mijne krijgen heel af en toe Gourmet (om af te wisselen met de Hill's) en ik heb dat probleem tot nu toe niet gehad. maar dat zegt natuurlijk niet veel. Als je het niet vertrouwt, zou ik het niet meer geven, maar whiskas lijkt me niet zo'n ideale oplossing omdat dat niet zo goed is voor de katten. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak je het geeft hé.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 21 juni 2012 - 11:19

Die van mij (latte) is doodziek geweest van zo een testpakje van almo nature ( rauwe gepasteuriseerde kip). Koorts, overgeven, braken...

Gourmet, zijn dat die blauw-groenige zakjes (potjes ken ik maar hebben ze ook zakjes?) want daar gaat Latte ook van aan de diarree en winderigheid. Van hills trouwens ook.

Ik heb nu beslist dat Latte enkel (van natvoer) nog RC krijgt want van de moment dat ik een paar dagen iets anders geef, is hij minder speels en klaagt hij en heeft hij plattere stoelgang. Bij RC geen problemen. Hij eet dit alleen minder graag.

Mokka daarentegen kan ik alles geven, die heeft nergens last van...

Ik vraag me vaak af hoe dat in zijn werk gaat dat katteneten vervoeren.
Soms als ik boodschappen doe en thuiskom, denk ik ' oei nu heeft dat een paar uur in mijn auto gelegen die toch niet heel koud is. Maar aan de andere kant, wat gebeurt er tijdens het transport. Ik kan me voorstellen als dat bij heel heet weer getransporteerd wordt, dat het eten soms niet meer in beste kwaliteit is? En dat er dan al eens poezels ziek van worden?
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

meitepeit
meitepeit
  • 1.702 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 23 juni 2012 - 11:55

Winny is alleen ziek geweest, van de gourmet blikjes natvoer, niet van de zakjes Gourmet.
dat heeft ze eerder nooit gehad, ik heb het idee dat wat fout is gegaan.

van de almo nature ( testpakje) dat was ook hetzelfde verhaal, misselijk diarree, ze miauwde van de buikpijn.
naar de dierenarts geweest, voedselvergiftiging :( .

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 juni 2012 - 16:12

Veel beterschap met Winny. Ik had van een vriendin staaltjes van sheba gekregen die ze in de winkel uitdeelde en ik dacht van mijn zwervertjes eens lekker te verwennen. Tijgertje heeft het allemaal overgegeven. :(
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

chanatas
chanatas
  • 5.318 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 23 juni 2012 - 16:42

Hier krijgen ze regelmatig gourmet, bijna het enige wat ze lusten. Vooral die zakjes van perle vinden ze heerlijk. Net die blikjes weer eens gehaald, kijken of ze dat nog lusten..ze zijn er nooit ziek van geweest ofzo.
Geplaatste afbeelding