Spring naar inhoud

- - - - -

draagdoek peuter

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 juni 2012 - 10:20

Aangezien er hier toch enkele mama's zitten stel ik efkes een babyvraag.

Welke draagzak/doek zouden jullie verkiezen, de Ergo babycarrier of de Boba carrier voor een peuter (13mnd).

Gaan volgende week op reis en aangezien we enkele dingen willen bezoeken die niet echt toegankelijk zijn met een buggy heb ik de kans om 1 van die 2 tweedehands aan te kopen, maar weet dus echt niet wat het beste zou zijn. Jullie ervaring met één van de twee?

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 14 juni 2012 - 10:44

De Boba. maar ik laat me misschien teveel leiden door het uiterlijk. Ik sta daar al zolang op te kwijlen.. :lachen:
Ergo's staan bekend dat ze korte lijfjes hebben, zelf zou ik opteren voor een drager met een langer lijfje omdat je dat dan langer kan gebruiken. Indien ik een SSC zou kopen zou dat ofwel een Boba zijn ofwel een Manduca. Waarom is dat laatste geen optie voor jou? Tal van mensen zijn daar erg lovend over. Ik vind ze helaas wat saaier dan de Boba's maar qua draagcomfort zijn ze erg goed.
Eigenlijk zou ik het liefst van al een Wompat hebben, maar die zijn helaas wel erg prijzig.

Zelf heb ik nog geen ervaring met SSC's. Qua voorgevormde dragers heb ik enkel Mai Tai's. Is dat geen optie voor je?

Geplaatste afbeelding

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 juni 2012 - 10:59

I know ik ben verliefd op die boba's ... :love3: , maar dacht dat die ergo misschien beter was qua comfort.
Omdat ik er te laat aan denk :oops: (vertrekken maandag) en ik had rondgevraagd op het werk en enkel de boba en ergo werden aangeboden voor verkoop :) .
Mai Tai zou ik evt. kunnen gebruiken van vriendin, als ze hem vandaag niet vergeet te posten. Is dat makkelijk in gebruik en zitten ze daar stevig in?

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 14 juni 2012 - 11:40

Ik vind mei tai's super! Ik kan er Nayra zelfs nog mee dragen, en zij zit daar nog erg goed in. Zij weegt nu bijna 15kg.
Een mei tai heeft wel een klein beetje knoopwerk, wat je bij een SSC niet hebt. Een voordeel van de MT is dat je geen aanpassingen moet doen als er iemand anders ermee wil dragen.

Waarom zou een ergo meer comfort hebben?

Geplaatste afbeelding

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 juni 2012 - 11:43

Zag er steviger uit op foto, maar na paar vgl. te doen heb ik gezien dat de Boba beter steun zou geven in de rug, als ze wat groter zijn.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 14 juni 2012 - 11:47

Ik ben meer fan van een echte geweven doek.  Ik heb zowel de Boba als de Ergo uitgetest de ergo kwam er bij mij en mijn dochter beter uit. Ze vond die beugels voor haar voeten in te steken maar niks.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#7 Geplaatst 14 juni 2012 - 12:46

Heb je van die draagzakken dan geen heel pijnlijke rug?
Ik heb gisteren zelf een soort van draagzak geconstrueerd met een dekentje om terwijl we gingen gaan wandelen met de buggy en de poezels onzen diddl dan in de draagzak te dragen.
Ik dacht dat ik het best eerst even uitprobeerde met een dekentje voor kost te gaan maken aan een draagzak.
Maar amai mijn voeten, ik was gebroken, mijn rug deed ontzettend pijn en ik moest onderweg (en t was niet ver) meermaals gaan zitten om mijn rug even te ontlasten, dat was echt geen werk, en diddl weegt ocharme 3, 800 kg.
Het idee van de draagzak is afgevoerd omdat diddl zelf het blijkbaar toch niet heel leuk vind maar ik vraag me dan wel af hoe het zit met de mama's hier hunne rug die met hun kindje rondlopen in een draagzak?
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 14 juni 2012 - 13:02

Mits goed geknoopt mag je geen pijnlijke rug hebben neen. Ik heb zelf een slechte rug en daarom grijp ik voor zwaardere kindjes eerder naar een mai tai dan naar een draagdoek omdat dat voor mij comfortabeler is. Maar dat is gewoon omdat de enige rugknoop die ik écht onder de knie heb de rucksack is, welke bedoelt is om snel te knopen en om niet al te lang te dragen. Hoe (stevig) je knoopt, hoe je afknoopt doet er al veel toe. Met het afknopen kan je de drukpunten verstellen. Ik hoop dat het wat duidelijk is.
Een kind draag je best rechtop, dus niet diagonaal ofzo, wat waarschijnlijk met een kat wel het geval is. :wi

Geplaatste afbeelding

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 14 juni 2012 - 16:08

Ben nog aan een Mai Tai geraakt, vriendin heeft hem deze morgen nog op de bus gedaan met speciale zending zodat die er morgen is. Kan dan eens vgl. :)

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#10 Geplaatst 14 juni 2012 - 16:15

elixeryen zei:

Mits goed geknoopt mag je geen pijnlijke rug hebben neen. Ik heb zelf een slechte rug en daarom grijp ik voor zwaardere kindjes eerder naar een mai tai dan naar een draagdoek omdat dat voor mij comfortabeler is. Maar dat is gewoon omdat de enige rugknoop die ik écht onder de knie heb de rucksack is, welke bedoelt is om snel te knopen en om niet al te lang te dragen. Hoe (stevig) je knoopt, hoe je afknoopt doet er al veel toe. Met het afknopen kan je de drukpunten verstellen. Ik hoop dat het wat duidelijk is.
Een kind draag je best rechtop, dus niet diagonaal ofzo, wat waarschijnlijk met een kat wel het geval is. :wi

ah, t is afhankelijk van hoe je knoopt hoe belastend het dan is voor je rug.
Jammer genoeg ken ik al die knopen niet.
Soit, onzen diddl was toch geen fan van rondgedragen worden dus ik moet er mijn hoofd eigenlijk niet verder mee breken, vroeg het me gewoon af of al die mama's dan ook met zo een zere rug moeten rondlopen.
Bedankt voor de uitleg !
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 15 juni 2012 - 13:38

Voor Victor heb ik de manduca... ik vind hem goed. (heb ook wel geen andere buiten knoop doeken) Ik heb zelfs Victor gedragen tot 6mnd zwangerschap van Rikje.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 16 juni 2012 - 00:02

Ik heb een manduca en een tricot slen.. maarja.... onze zoon is 1,5 dag oud.... ervaringen volgen nog :d

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 16 juni 2012 - 02:32

ik heb een tricot slen, nog nooit gebruikt :oops:
Ik kreeg het nooit deftig geknoopt en kai wou niet stilzitten :oops: haha dus ligt nog in de kast
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 16 juni 2012 - 07:05

Een tricot slen is een rekbare doek en dat is minder veelzijdig dan een geweven doek.
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 16 juni 2012 - 12:18

elixeryen zei:

Een tricot slen is een rekbare doek en dat is minder veelzijdig dan een geweven doek.

Ik heb meer problemen om mijn geweven doek deftig aan te doen dan die tricor slen.
Ik moet daarin, zeker met de zomer voor de deur, nog goed in oefenen.