Spring naar inhoud

- - - - -

Overschakeling droogvoer kitten naar adult

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Thushari&Johan
Thushari&Johan
  • Geband lid
  • 957 berichten

#1 Geplaatst 14 juni 2012 - 21:16

Hallo allemaal

Omdat Bald en Ziva over 4 maanden een jaar worden en 20 kg Sanabelle kitten bijna op is, zijn we op zoek naar volwassen droogvoer.
We denken aan Hill's indoor cat omdat Bald en Ziva niet buiten mogen. Anderzijds denken we aan Sanabelle adult.
Wat raden jullie ons aan?

Groetjes

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 15 juni 2012 - 13:21

Allereerst zou ik gewoon geven waar jij je goed bij voelt. Zelf zou ik geen droogvoer geven enkel omdat er 'indoor' op vermeld staat. Mijn katten komen ook niet buiten, maar krijgen geen aangepast voer. Ze bewegen voldoende en ik voorkom overgewicht door de brokjes in de food maze, activity board,... te doen. Dan moeten ze werken voor hun eten.

Als ik bijvoorbeeld de 'sterilised' versie zou voeren (aangezien de katten gecastreerd zijn + niet buiten komen), dan mag ik er zeker van zijn dat de jongste té mager zal worden. Zij verbrandt vrij veel energie en is zeker niet dik.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Thushari&Johan
Thushari&Johan
  • Geband lid
  • 957 berichten

#3 Geplaatst 19 juni 2012 - 21:15

Bedankt voor je reactie, Tinne.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 20 juni 2012 - 08:28

Ik geef ook niet de "speciale" indoor versies voor onze poezen, ze krijgen nu sanabelle volwassen en hills kitten brokjes (omdat ik daar een zak van 10 kilo van had gekocht en die nog niet op is, ookal zijn ze eigenlijk geen kitten meer ;) )
banner