Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten eet nog geen droogvoer

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_dolmyn_*
Guest_dolmyn_*

#1 Geplaatst 14 juni 2012 - 21:05

Het is inderdaad het beste dat je nog wacht hoor ! Ik heb men kitten van 6 weken en kan nog geen korrels eten alleen pap. Ik probeer haar korrels te geven maar ze wilt aan geen kanten. Kan iemand mij helpen of dit normaal is of hoe ik moet overschakelen naar korreltjes ...

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 juni 2012 - 21:09

dolmyn zei:

Het is inderdaad het beste dat je nog wacht hoor ! Ik heb men kitten van 6 weken en kan nog geen korrels eten alleen pap. Ik probeer haar korrels te geven maar ze wilt aan geen kanten. Kan iemand mij helpen of dit normaal is of hoe ik moet overschakelen naar korreltjes ...

Ik zou zeggen start eens een nieuw topic, dan ga je meer reacties krijgen, want dit is al van een maandje geleden hihi. Maar ik kan je echt niet helpen, daar heb ik geen ervaring mee. Misschien ze proberen pletten met eventueel wat vocht erbij. Ik zou raad vragen aan de echte kenners hier ;)
Miaauw

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#3 Geplaatst 15 juni 2012 - 07:06

Er zijn kittens die met 4 weken al brokjes eten..
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 15 juni 2012 - 07:40

Je zegt dat ze al wel 'pap' eten. Ik denk dat je kittenmelk bedoeld?
Laat enkele brokjes weken in deze kittenmelk en geef hen dat.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 15 juni 2012 - 08:13

heb je de mogelijkheid naar nog even terug te brengen naar de moeder? Een kitten van 6 weken al scheiden van de moeder is niet alleen strafbaar, maar kan ook voor gedragsproblemen (later) zorgen. Hoeft niet, maar als ze zelfs nog niet zelfstandig eet dan is de kans wel erg groot.
Als dat niet kan :( dan voeding blijven aanbieden, maar ook nog haar melk geven. Wel goede kittenmelk geven! Kmr is heel goed. Met deze leeftijd kun je ze het op een schoteltje aanbieden. Als ze dat goed oplikt kun je er langzaamaan wat kittenvoer doorheen mengen, wel beginnen met natvoer dan. Of nog beter, rauw vlees ;) Lees de topics van Ester over voeding maar eens door.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 22 juni 2012 - 10:47

Jammer dat er geen reactie meer komt van TS!
6 weken is idd veel te vroeg. :8

Mijn kitten eet ook geen brokjes, ik geef ze enkel rauwvoer. De brokken laat ze liggen. :lachen:

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 22 juni 2012 - 19:05

slim kitten ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende