Spring naar inhoud

- - - - -

kattenkrab en littekens

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 17 juni 2012 - 12:29

Kempenkat zei:

:LOL: :LOL: :LOL: Calendula = goudsbloem :LOL: :LOL: :LOL:
Inderdaad een perfect zalfje voor littekens en dergelijke.

@ Grumpje
Hoe is jouw recept? Ik heb er alleen een met reuzel, maar dat zal de meesten niet echt aanspreken. :o

;) dacht al zeg maar niks ;) ...

haha heerlijk nog een zalfjesfreek ;) ...

Ik zet het op met olie (koolzaad, hazelnoot) laten intrekken (olie niet te warm laten worden (40- 50 graden)..
en voeg er daarna gesmolten bijenwas aan toe... Ruikt iets lekkerder ;)

Reuzel heb ik ook nog oude recepten van, maar gebruik ik zelf eigenlijk nooit... Veel oude monniken en nonnen deden het inderdaad op basis van reuzel, en werkt ook prima!!!

Als je nog andere recepten hebt... ik hoor het heeeeel graag (kan ik mijn kruidentuin nog wat meer uitbreiden ;) )
Geplaatste afbeelding

Kempenkat
Kempenkat
  • 898 berichten

#17 Geplaatst 17 juni 2012 - 12:47

grumpje zei:

haha heerlijk nog een zalfjesfreek ;) ...
Als je nog andere recepten hebt... ik hoor het heeeeel graag (kan ik mijn kruidentuin nog wat meer uitbreiden ;) )
Dat 'zalfjesfreak' valt wel tegen, dat recept had ik van een oude boerin. Maar natuurlijke geneesmiddelen vind ik een interessant onderwerp. Je kan er vaak een hoop antibiotica en agressieve ontsmettingsmiddelen mee voorkomen.
Andere recepten? Ik stuur je wel een paar boektitels met ISBN en zo erbij. Begin maar vast te spitten in de tuin van de buren om plaats te maken voor al je kruiden!! ;)

Liefde is doen wat nodig is, ook als het pijn doet.
www.dierenopdedool.be  Erkend thuisasiel. Specialiteit zwerfkittens.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 17 juni 2012 - 13:10

Kempenkat zei:

Dat 'zalfjesfreak' valt wel tegen, dat recept had ik van een oude boerin. Maar natuurlijke geneesmiddelen vind ik een interessant onderwerp. Je kan er vaak een hoop antibiotica en agressieve ontsmettingsmiddelen mee voorkomen.
Andere recepten? Ik stuur je wel een paar boektitels met ISBN en zo erbij. Begin maar vast te spitten in de tuin van de buren om plaats te maken voor al je kruiden!! ;)

heb er redelijk wat staan... alleen goudsbloem heb ik nog niet kunnen krijgen, daar bal ik wel van.... dus als iemand dat heeft ;) kom maar op
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 17 juni 2012 - 13:28

Ik heb ook zo een leuke krab op 1 van mijn "rondingen", gelukkig net onder de "lijn" van wat zichtbaar is :d Ik ben een echte "cat women".

Ach, gebeurde destijds al reeds 6 jaar geleden toen ik een katje vasthad, die schrok van mijn vader zijn plots blaffende hond en zich afdrukte met de achterpoten. Was best diep :trance: Ik heb het ontsmet en alle mogelijke zalfjes opgedaan(louis widmer remederm, callendula enz) maar het is een litteken gebleven. Littekens kunnen vervagen naarmate men ouder wordt, weg zal het nooit gaan. Maar ach, dat is nu ook een deeltje van mezelf en wie ik ben :LOL:
Ik had destijds misschien zo een zalfje kunnen gebruiken voor het vervagen van littekens na bv een operatie, maar ik kende dat toen nog niet :) Nu is het te laat en ik vind het niet zo erg. Moest ik ooit een borstvergroting doen, kunnen ze het langs dat litteken open maken :catnoknow (haha niet dus ;) )

Bewerkt door Serenity, 17 juni 2012 - 13:29.

Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 18 juni 2012 - 02:45

Ik ben ooit als 8 jarige gekrabd geweest door een kitten. Juist aan mijn pols en je ziet het nog zo erg! Mensen kijken soms raar als ze het zien en als ik zeg dat het van mijn kat komt en ik heus geen suicidale neigingen had op mijn acht jaar geloven ze me natuurlijk niet :-) "jaja een kat. Het zal wel" :evil:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 18 juni 2012 - 20:02

Ik gebruik altijd de rescue crème als ik gekrabt wordt.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 18 juni 2012 - 20:07

Onlangs heb ik een zalf gekregen van een collega genaamd Neo-Cutigenol en die is echt super om littekenvorming tegen te gaan. Ik had mijn handpalm zwaar verbrand en je ziet er helemaal niets meer van.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 18 juni 2012 - 21:59

Kan je dat zo krijgen Spanishke ? :) Ik heb me 2 dagen geleden verbrand aan strijkijzer aan men pols, een hele streep hahaha :d
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 18 juni 2012 - 22:06

Neo-cutigenol kan je vrij verkrijgen ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 18 juni 2012 - 22:10

Okido bedankt ! En mag dat ook als de brandwond (uiteraard) een beetje open is(maw niet volledig genezen met kortst ofzo)?
Ik heb nu flamigel, wel heel goed middel maar of het littekens tegen gaat, I dont know ^^
Ik heb al littekens genoeg, deze kan ik wel missen :d

Bewerkt door Serenity, 18 juni 2012 - 22:11.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 19 juni 2012 - 11:33

Serenity zei:

Okido bedankt ! En mag dat ook als de brandwond (uiteraard) een beetje open is(maw niet volledig genezen met kortst ofzo)?

Ja hoor ;) , het is een zalf die ook veel bij baby'tjes gebruikt wordt als ze rode billetjes hebben
Geplaatste afbeelding

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 19 juni 2012 - 11:42

op deze site staan enkele trucjes om littekens te verwijderen
ik gebruik meestal vaseline of uierzalf :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 19 juni 2012 - 11:46

Ik ben ze beginnen gebruiken na dat mijn blaren weg waren en het terug vlak was dus niet meer open, maar zoals Peggy al zei, kun je dit ook gebruiken als ze nog niet helemaal genezen is :)
Heb die zalf jammer genoeg terug moeten geven, maar denk dat ik ze mij ook eens ga aanschaffen, want het heeft echt een heel mooi resultaat geleverd. Mijn 2 brandwonde streepjes die op mijn arm staan, zijn nu nog heel goed zichtbaar omdat ik er nog niets aangesmeerd heb en het is toch al drie weken geleden.

Bewerkt door Spanishke, 19 juni 2012 - 11:48.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: