Spring naar inhoud

- - - - -

Een begin van zwerfkattenbeleid!

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.576 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 15 juni 2012 - 17:29

je hebt denk ik een groter mandje nodig...
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#17 Geplaatst 15 juni 2012 - 17:40

Het is allemaal ontzettend schattig zoveel kittens samen. Maar 45 vind ik toch wel heel veel. :trance:
Dat is toch niet meer haalbaar voor jullie??

Ik heb het gevoel dat er amper worden geadopteerd bij jullie? Of heb ik het nu zo mis en komen er gewoon steeds bij?

Ik merk dat een adoptie veel sneller verloopt als er foto's zijn. :oops: Dat is gewoon de harde realiteit. Mensen moeten foto's kunnen zien.
Je had toch gezegd dat er iemand ging langs komen om foto's te nemen?

Ik weet het echt wel dat jullie daar geen tijd voor hebben, en dan nog eens met het pension erbij. Maar één van jullie beiden gaat er toch eens onderdoor gaan zo. En ik denk dat niemand dit van ons wilt zien gebeuren. :(
Je zal hulp moeten vragen, of toch individuele foto's nemen en op de site zetten. De verspreiding van de foto's kan misschien nadien iemand anders op zich nemen?

Hoe meer foto's, hoe meer adopties, hoe meer plaats voor andere opvangertjes...

Want ik zou der niet van verschieten als er binnenkort weer een doos wordt bezorgd.

Hier wordt geduimd voor een gouden mandje voor al de opvangertjes.

(Dit zeg ik allemaal uit bezorgdheid.)

Bewerkt door Maylun, 15 juni 2012 - 17:46.

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#18 Geplaatst 15 juni 2012 - 17:46

Amai, al die kittentjes!!! Hopelijk vinden ze allemaal (en snel!) een gouden mandje :)

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 15 juni 2012 - 20:27

Hey Kempenkat, zijn dat de kittens van bij Elise? Hopelijk vinden we snel gezamelijk een uurtje tijd zodat ik foto's kan gaan nemen van die kleine hummeltjes (kijk er naar uit :heart: ). Zal mij daarna ook wel bezighouden met de foto's alvast op KS en eventueel FB te zetten...en indien ik jullie nog met iets kan helpen weet je het maar te zeggen he!

Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 15 juni 2012 - 21:13

Een dikke pluim voor jullie wat jullie allemaal doen om deze katjes op te vangen.
Zijn er dan zo weinig mensen in jullie streek die een katje willen adopteren? :(
Ik hou mijn hart vast voor de vakantie die eraan komt. Er worden dan ook nog eens dieren gedumpt omdat ze op reis willen gaan. :( Ik begrijp de bezorgdheid van mensen die werken in een asiel en dikwijls op de tippen van hun tenen gaan staan. Sommige willen dan ook nog niet eens betalen voor een adoptie maar vergeten dan wel dat deze dieren ook wel pakken geld kosten aan voeding en medicatie.Hopelijk vinden jullie snel een gouden mandje voor al deze dieren. Misschien een extra reclame maken voor de kittens. En zoals Maylun zegt dat foto's dikwijls een grote hulp is voor adoptie.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 15 juni 2012 - 21:57

Kempenkat zei:

In voor- en naseizoen hebben we daar tijd en energie voor. Niet alleen Kapaza, maar allerlei dergelijke sites.
Website en zoekertjes en zo doet Elise, maar die zit echt tot over haar oren in het werk met de kittens en het pension.

Met het pension mee zitten we nu boven de 80 katten in huis. En je moet rekenen dat de norm voor asiels en pensions 45-50 katten = een volledige dagtaak.

Ik doe ook wat ik kan, maar dat soort dingen :trance: . Dan ben ik bijna-digibeet. Dan besteed ik mijn tijd beter aan het uitkuisen van de kattenbakken, stofzuigen, schoonmaken en ontsmetten van kooien en mandjes. Dat soort dingen. Als ik dan de schapen en kippen verzorgd heb, de was en de vaat gedaan en genoeg tijd aan mijn baas gegeven, kan ik even zitten en hier mensen proberen te helpen met advies en informatie.

En heel af en toe neem ik een beetje tijd om een paar foto's te maken, bij te knippen en op KS te zetten. Hoe ik ze op de DodD-website zou moeten krijgen? Geen idee!

Snap ik volledig, er kruipt ook heel veel werk in.
Maar misschien kun je een oproepje doen naar een vrijwilliger die de diertjes online kan plaatsen voor jullie? Veel mensen willen immers iets voor dieren doen maar zijn bvb allergisch of moeten noodgewongen thuis zitten.

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#22 Geplaatst 15 juni 2012 - 23:32

Atje zei:

Hey Kempenkat, zijn dat de kittens van bij Elise? Hopelijk vinden we snel gezamelijk een uurtje tijd zodat ik foto's kan gaan nemen van die kleine hummeltjes (kijk er naar uit :heart: ). Zal mij daarna ook wel bezighouden met de foto's alvast op KS en eventueel FB te zetten...en indien ik jullie nog met iets kan helpen weet je het maar te zeggen he!
Jazeker! En zo gauw je tijd hebt, hebben wij dat ook!

Mauricke zei:

Een dikke pluim voor jullie wat jullie allemaal doen om deze katjes op te vangen.
Zijn er dan zo weinig mensen in jullie streek die een katje willen adopteren? :(
Ik denk, dat dat op zich wel meevalt, maar wij zijn er vooral voor de dieren en niet zo publiciteitsbewust en -kundig. Gelukkig komt Atje ons nu gauw helpen daarmee!
Ik hou mijn hart vast voor de vakantie die eraan komt. Er worden dan ook nog eens dieren gedumpt omdat ze op reis willen gaan. :(
Volwassen gedumpte dieren weigeren we. We hebben er stomweg de plaats en tijd niet voor. Bovendien zijn die meestal genoeg op mensen gericht om in een 'standaardasiel' toch een goede kans op adoptie te maken. We moeten dat soort afwegingen ook maken.
Ik begrijp de bezorgdheid van mensen die werken in een asiel en dikwijls op de tippen van hun tenen gaan staan. Sommige willen dan ook nog niet eens betalen voor een adoptie maar vergeten dan wel dat deze dieren ook wel pakken geld kosten aan voeding en medicatie.Hopelijk vinden jullie snel een gouden mandje voor al deze dieren. Misschien een extra reclame maken voor de kittens. En zoals Maylun zegt dat foto's dikwijls een grote hulp is voor adoptie.
Dat van die foto's zijn we ons best wel bewust, maar tijd, tijd, tijd. Gelukkig komt Atje.

arifiene zei:

Snap ik volledig, er kruipt ook heel veel werk in.
Maar misschien kun je een oproepje doen naar een vrijwilliger die de diertjes online kan plaatsen voor jullie? Veel mensen willen immers iets voor dieren doen maar zijn bvb allergisch of moeten noodgedwongen thuis zitten.
Je ziet, dat Atje van alles wil doen. Daar zijn we echt ontzettend blij mee!! En gelukkig woont zie hier in het dorp. Maar of we ze kunnen belasten met foto's EN KS EN Face-book EN verhaaltjes erbij schrijven EN zoekertjes en zo....? Ik denk, dat we daarvoor nog wel één of twee vrijwilligers kunnen gebruiken!

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 16 juni 2012 - 08:09

Lijkt wel een poezenhemel bij jullie.
Zoveel katjes, heerlijk! Maar ik kan me voorstellen dat jullie amper tijd hebben om te ademen, ik zou het niet nadoen.
Kunnen jullie geen helpende handen inschakelen van mensen in jullie woonplaats, geen vrijwilligers te vinden?
Er moeten toch wel  ( jonge ) mensen zijn die dit graag zouden doen en het is bovendien bijna vakantie.
Ik wens jullie héél erg veel succes en ik hoop dat er van ergens toch wat hulp komt opdagen om jullie een beetje te ontlasten. :flower:
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 16 juni 2012 - 08:24

Atje zei:

Atje jij bent een engel. :thumb:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 16 juni 2012 - 09:11

Mauricke zei:

Atje jij bent een engel. :thumb:

Nee hoor :oops: , ik help maar op kleine schaal... wat Kempenkat, Elise en alle opvangmama's doen daar heb ik bewondering voor.
En ik woon op een paar 100 meter van de deur dus ik moet er zeker geen bergen voor verzetten he :d .

Geplaatste afbeelding

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#26 Geplaatst 16 juni 2012 - 18:03

Atje :catangel is vanmiddag ruim 2 uur met haar camera in de weer geweest! :jump: :jump:
Zodra ze ongeveer weet wie wie is zet ze ze op KS en op FB. :love3:

En dan hebben we gauw iemand nodig om volgnummertjes uit te delen aan alle adoptanten die voor de deur staan. :LOL: :o

Bewerkt door Kempenkat, 16 juni 2012 - 18:04.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 16 juni 2012 - 19:18

Spijtig dat ik zo ver weg woon. Ik zou dit echt graag doen. :LOL:
Ik hoop echt dat er veel komen nu. :thumb:

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#28 Geplaatst 16 juni 2012 - 19:50

Kempenkat zei:

Atje :catangel is vanmiddag ruim 2 uur met haar camera in de weer geweest! :jump: :jump:
Zodra ze ongeveer weet wie wie is zet ze ze op KS en op FB. :love3:

En dan hebben we gauw iemand nodig om volgnummertjes uit te delen aan alle adoptanten die voor de deur staan. :LOL: :o

Super goed nieuws.

Ik ben benieuwd naar de foto's. :oops:

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 16 juni 2012 - 20:30

Ga er zo snel mogelijk werk van maken! Het was alvast een gezellige bende daar en superlieve poezels :d . Foto's volgen snel!

Geplaatste afbeelding