Spring naar inhoud

- - - - -

wandelen

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
eric64
eric64
  • 9 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 15 juni 2012 - 18:56

Hallo,
wie gaat er met zen poezevriend aan de leiband wandelen? Gaat dit goed,wanneer beginne(leeftijd) trainen en hoe begin je eraan?
Ik heb een ragdoll kitten van 11 weken.

groetjes

Jientje
Jientje
  • 1.000 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 16 juni 2012 - 08:32

Ik ga iedere dag met mijn 2 bengels wandelen. Ben er volgens mij op 4 maanden mee begonnen en ging heel snel heel goed. Nu beginnen ze al te ronken als ik de leiband aandoe:-)
Meestal wandel ik in de tuin omdat ze op straat nogal snel verschieten en ik schrik heb dat ze toch uit het tuigje geraken.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#3 Geplaatst 17 juni 2012 - 18:05

onze yoshi loopt mooi mee aan het bandje maar ook in de tuin, ik heb me nog niet op straat gewaagd.
Onze ramses is eigenlijk te wild vind ik en ik heb altijd schrik dat hij uit dat harnasje gaat geraken.
En onzen diddl was dan heel bang aan t bandje.
Met thor hebben we het nog niet geprobeerd.
Ik heb het geprobeerd toen ze een paar maand oud waren.
Maar nu hebben we een buggy gekocht en gaan we gewoon met de buggy gaan wandelen
Geplaatste afbeelding

eric64
eric64
  • 9 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 17 juni 2012 - 22:41

ne buggie das nogges e gedacht,al oewel,frodo is nu bena 12weke en ik trek er mee de bos in en dit weekend ging dat eigelijk vrij goed. tis te zegge voor 100 meter ma tis een begin,maar ik moet toegeven bang is ie wel hoor,ik hoop dat dat nog beterd in de nabije toekomst.

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 17 juni 2012 - 23:00

poema komt de leiband altijd zelf brengen als ik dan niet meteen buiten ga begint ze te miauwen O:)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 18 juni 2012 - 08:41

prittje zei:

poema komt de leiband altijd zelf brengen als ik dan niet meteen buiten ga begint ze te miauwen O:)

zo lief :LOL:
banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#7 Geplaatst 18 juni 2012 - 10:03

Ik deed het ook met Joe, maar die laat nu 'een verrassing' achter van zodra hij zin heeft om naar buiten te gaan, en ik niet kan. Dus ben er nu eventjes mee gestopt.

Jientje
Jientje
  • 1.000 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 18 juni 2012 - 13:11

lathyrus zei:

Maar nu hebben we een buggy gekocht en gaan we gewoon met de buggy gaan wandelen

Echt??? Zaaaalig, ik overweeg dit idee al heel lang maar al mijn vriendinnen verklaren me zot. Ik zou de buggy dan meenemen zodat ze bij schrik daarin kunnen springen in plaats van weg te lopen.

Zitten ze graag in de buggy?
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 18 juni 2012 - 14:57

Ik ga sinds we Luca hebben met hem wandelen aan de leiband ^^
Hij was toen...bijna één jaar, dus redelijk laat gestart...
We gaan wandelen in het park hier in de buurt, dus het stuk tot daar zit hij op mijn arm(soms wil hij zelf ook een stukje wandelen, maar inderdaad met die auto's in de buurt is dit niet ideaal ;) )
Bij mijn ouders gaan we wandelen in het bos en hier geniet hij zo erg van! :)

Haha een buggie :)
En dan samen gaan winkelen? Hihi
All you need is love...and a cat! :love3:

Choeke
Choeke
  • 7.105 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 18 juni 2012 - 15:22

Mijn inmiddels overleden poezen Yorky en Filoe liepen beiden aan de leiband,en ik ben daar na zestal maanden pas mee begonnen.

eric64
eric64
  • 9 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 18 juni 2012 - 17:09

Als ik dat zo lees hier allemaal maakt het eigelijk niet zo heel veel uit wanneer ge met uw kat gaat leren wandelen, het ligt toch het meest bij het beesje dat hij of zij wil of niet zo simpel zal het zijn denk ik.
ik ga hem zelfs mee op kamp nemen,lijkt mij tof.

Bewerkt door eric64, 18 juni 2012 - 17:11.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 18 juni 2012 - 19:10

eric64 zei:

ik ga hem zelfs mee op kamp nemen,lijkt mij tof.

Voor jou of voor de poes ? Ik hoop toch dat je eerst eens kijkt of de poes dit ook zo leuk lijkt te vinden dan jij, want de meeste poezen zijn het liefst rustig thuis ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Jo V.H.
Jo V.H.
  • 245 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 18 juni 2012 - 19:33

Bij ons waren ze een kleine 3 maand oud toen ze voor de eerste keer met de leibandjes naar buiten zijn gegaan.
En dat ging van in het begin super.
Geplaatste afbeelding

Nu zijn ze het zo gewoon dat ze nog steeds dezelfde trajectjes afleggen maar dan zonder de leibandjes (ze passen ook gewoon niet meer - hihi)...maar wel steeds onder toezicht.
Tommie & Ieniemienie
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#14 Geplaatst 18 juni 2012 - 23:15

Jientje zei:

Echt??? Zaaaalig, ik overweeg dit idee al heel lang maar al mijn vriendinnen verklaren me zot. Ik zou de buggy dan meenemen zodat ze bij schrik daarin kunnen springen in plaats van weg te lopen.

Zitten ze graag in de buggy?

Onze thor, yoshi en ramses zijn er dol op en doen het heel graag :) , ze komen heel snel afgerend als ze zien dat we naar de buggy gaan en ze denken dat we gaan vertrekken, ze gaan er ook zelf gaan inzitten om dan met veel miauwen aan te geven dat het tijd wordt om te gaan wandelen.
En tijdens het wandelen zie je zo dat ze er echt van genieten :d .
Onzen diddl doet het dan niet graag, die is heel gestresseerd door het wandelen in de buggy.
Dat zie je aan zijn gedrag.
Dus laten we hem nu thuis.
En we gaan dan ofwel in ploegen gaan wandelen met de poezels, dat we er 2 meenemen en er eentje thuislaten bij diddl om dan nog een tweede wandeling te doen met de poezel die is moeten thuisblijven samen met een poezel die al eens geweest is ofwel ga ik met alle 3 degene die het graag doen en blijft halve trouwboek thuis met diddl, want als we diddl helemaal alleen zouden thuislaten zou hij volgens de dierenarts dan nog harder gestresseerd zijn dan bij het wandelen met de buggy.
Maar ik vind een buggy dus een echte aanrader.
We hebben hem vandaag ook gebruikt om mee naar de dierenarts te gaan, zalig dat we niet meer moeten sleuren met reusachtige draagmanden met elk 2 poezels erin maar we gewoon de wielen van de buggy kunnen klikken, buggy en poezels in de auto kunnen zetten en aangekomen bij de dierenarts de wielen er terug opklikken en binnenrijden bij de dierenarts.
Ik vond dat serieus makkelijk :d

Wij hebben een buggy van Innopet (de oranje buggy bovenaan de blz Innopet Trailers | `t Strandgetterke) dus waar je de wielen met een simpele klik er kan afhalen, van het merk doggy ride heb je ook zo buggy's (voorbeeld van doggy ride buggy: https://www.hokkendo...oen___grijs.htm) en bij doggy ride kan je bij sommigen nog de carrier er afhalen ook en gebruiken als losse draagmand.
We wilden eerst een doggy ride maar omdat de Innopet groter was en daar toch makkelijker 4 poezels inkonden hebben we de Innopet dan maar genomen.
Onze buggy kostte 200 euro en er is een stang bij waarmee je hem ook aan je fiets kan hangen en kan gebruiken als fietskar (maar dat doen we niet)
De mini doggy ride koste in de winkel rond de 180 euro maar je moest wel de stang voor aan de fiets nog afzonderlijk kopen als je die wou.
Via webshop kan je die mini doggy ride wel voor rond de 140 euro kopen geloof ik maar dan komen er natuurlijk nog verzendkosten bij ook hé
Als de wielen er niet echt afmoeten voor je, als je de  buggy niet in je auto moet krijgen, dan kan je natuurlijk ook nog een ander merk buggy kopen of een andere buggy van hetzelfde merk die  goedkoper is ;)
Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.000 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 19 juni 2012 - 11:49

lathyrus zei:

Onze thor, yoshi en ramses zijn er dol op en doen het heel graag :) , ze komen heel snel afgerend als ze zien dat we naar de buggy gaan en ze denken dat we gaan vertrekken, ze gaan er ook zelf gaan inzitten om dan met veel miauwen aan te geven dat het tijd wordt om te gaan wandelen.
En tijdens het wandelen zie je zo dat ze er echt van genieten :d .
Onzen diddl doet het dan niet graag, die is heel gestresseerd door het wandelen in de buggy.
Dat zie je aan zijn gedrag.
Dus laten we hem nu thuis.
En we gaan dan ofwel in ploegen gaan wandelen met de poezels, dat we er 2 meenemen en er eentje thuislaten bij diddl om dan nog een tweede wandeling te doen met de poezel die is moeten thuisblijven samen met een poezel die al eens geweest is ofwel ga ik met alle 3 degene die het graag doen en blijft halve trouwboek thuis met diddl, want als we diddl helemaal alleen zouden thuislaten zou hij volgens de dierenarts dan nog harder gestresseerd zijn dan bij het wandelen met de buggy.
Maar ik vind een buggy dus een echte aanrader.
We hebben hem vandaag ook gebruikt om mee naar de dierenarts te gaan, zalig dat we niet meer moeten sleuren met reusachtige draagmanden met elk 2 poezels erin maar we gewoon de wielen van de buggy kunnen klikken, buggy en poezels in de auto kunnen zetten en aangekomen bij de dierenarts de wielen er terug opklikken en binnenrijden bij de dierenarts.
Ik vond dat serieus makkelijk :d

Wij hebben een buggy van Innopet (de oranje buggy bovenaan de blz Innopet Trailers | `t Strandgetterke) dus waar je de wielen met een simpele klik er kan afhalen, van het merk doggy ride heb je ook zo buggy's (voorbeeld van doggy ride buggy: https://www.hokkendo...oen___grijs.htm) en bij doggy ride kan je bij sommigen nog de carrier er afhalen ook en gebruiken als losse draagmand.
We wilden eerst een doggy ride maar omdat de Innopet groter was en daar toch makkelijker 4 poezels inkonden hebben we de Innopet dan maar genomen.
Onze buggy kostte 200 euro en er is een stang bij waarmee je hem ook aan je fiets kan hangen en kan gebruiken als fietskar (maar dat doen we niet)
De mini doggy ride koste in de winkel rond de 180 euro maar je moest wel de stang voor aan de fiets nog afzonderlijk kopen als je die wou.
Via webshop kan je die mini doggy ride wel voor rond de 140 euro kopen geloof ik maar dan komen er natuurlijk nog verzendkosten bij ook hé
Als de wielen er niet echt afmoeten voor je, als je de  buggy niet in je auto moet krijgen, dan kan je natuurlijk ook nog een ander merk buggy kopen of een andere buggy van hetzelfde merk die  goedkoper is ;)

Waw dank je! ik denk dat ik in de eerste plaats voor een goedkoper model ga voor het geval mijn schrikscheetjes er niet in willen. Moest het nadien goed lukken, dan koop ik wel een betere :)
Mijn buren gaat mij zot verklaren denk ik maar op die manier kan ik wel wat verder weg in het veld gaan wandelen en kunnen ze als ze schrik hebben, erin springen in plaats van hysterisch te worden(hoewel dat al veel minder is)

Nu we het er toch over hebben, ik heb al 7 tuigjes gekocht, waarvan ik van geen 1 tevreden ben. Ik heb de standaard tuigjes met kliksysteem (ondanks de verdeelde mening hier op het forum vind ik deze het beste tot nu toe), dan heb ik zo een heel jasje precies gekocht op zooplus maar daar wringen ze zich heel makkelijk uit en dan heb ik leren tuigjes gekocht die 25 euro het stuk kosten waarvan die vrouw beweerde bij hoog en laag dat ze er niet uit konden maar toch verschuiven de riempjes nog steeds...
Vandaar dat ik niet te ver durf omdat ik schrik heb dat op de moment dat ik het tuigje het meeste nodig heb, het niet gaat houden. Dus als jij ergens heel tevreden bent, hoor ik het graag :)