Spring naar inhoud

- - - - -

wandelen

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 20 juni 2012 - 00:03

Alleen ons Lotje wil doodgraag gaan wandelen... Dan loopt ze zelf al naar de deur en begint ze een heel erg eisend miauwconcert dat ze ofwel een kwartier aanhoudt (als wij "neen, niet nu" zeggen), ofwel snel stopt en haar pakje laat aandoen. Ze weet dat een pakje samenhoort met "buitengaan", dus ze vindt dat niet erg :)

Daar was niet echt "training" bij komen kijken, ze dééd dat gewoon.
Geplaatste afbeelding

tijgertje<3
tijgertje<3
  • 7 berichten

#17 Geplaatst 20 juni 2012 - 18:58

wij hebben thuis ook een kat en hij is al wel 10 jaar maar ik zou er graag mee gaan wandelen omdat hij de laatste tijd de hele tijd is aan het 'zagen' maar we zijn bang dat hij als hij eenmaal buiten is steeds liever buiten blijft maar dat gaat niet omdat hij uit het stad komt en nooit op straat is geweest en hier kan hij zo het straat op heeft er mischien iemand een tip wat ik moet doen? :catwalk2

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 21 juni 2012 - 11:42

Speel binnen wat met hem als hij aan het 'zagen' is, geef voldoende afleiding op zo'n moment ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#19 Geplaatst 21 juni 2012 - 19:22

Jientje zei:

Waw dank je! ik denk dat ik in de eerste plaats voor een goedkoper model ga voor het geval mijn schrikscheetjes er niet in willen. Moest het nadien goed lukken, dan koop ik wel een betere :)
Mijn buren gaat mij zot verklaren denk ik maar op die manier kan ik wel wat verder weg in het veld gaan wandelen en kunnen ze als ze schrik hebben, erin springen in plaats van hysterisch te worden(hoewel dat al veel minder is)

Nu we het er toch over hebben, ik heb al 7 tuigjes gekocht, waarvan ik van geen 1 tevreden ben. Ik heb de standaard tuigjes met kliksysteem (ondanks de verdeelde mening hier op het forum vind ik deze het beste tot nu toe), dan heb ik zo een heel jasje precies gekocht op zooplus maar daar wringen ze zich heel makkelijk uit en dan heb ik leren tuigjes gekocht die 25 euro het stuk kosten waarvan die vrouw beweerde bij hoog en laag dat ze er niet uit konden maar toch verschuiven de riempjes nog steeds...
Vandaar dat ik niet te ver durf omdat ik schrik heb dat op de moment dat ik het tuigje het meeste nodig heb, het niet gaat houden. Dus als jij ergens heel tevreden bent, hoor ik het graag :)

wat je buren denken dat moet je je niet aantrekken ;) , ik heb ook bekijks maar veeg daar vierkant mijn voeten aan, zolang wij het maar leuk vinden, dat is het belangrijkste
Oei, je hebt geen goeie ervaringen met die tuigjes die op jasjes lijken van bij zooplus?
Dat zijn de die waar je zo een soort sticker kan op plakken met security er op?
Wij hebben gewone tuigjes en dan die security tuigjes en ik vind die laatste precies toch moeilijker om uit te geraken?
Maar ik vertrouw dus geen enkel tuigje helemaal...
Als ik met ze in de tuin ga doe ik hen dan ook 2 tuigjes aan :oops:
Ik kan je dus niet helpen met je vraag over tuigjes.
Zou zelf ook wel een tuigje willen vinden waar ze zeker niet uitgeraken, sorry
Geplaatste afbeelding

Muffin12
Muffin12
  • 144 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 22 juni 2012 - 10:50

Wij hebben gewoon een hondentuigje aangeschaft deze zijn steviger en kunnen ze moeilijker uit ontsnappen :x

Bij onze kat werkt deze perfect wij hebben maatje mini yorkshire :LOL:

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#21 Geplaatst 22 juni 2012 - 15:01

verdikke, dat ik daar nog niet aan gedacht had
Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.000 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 23 juni 2012 - 08:31

Muffin12 zei:

Wij hebben gewoon een hondentuigje aangeschaft deze zijn steviger en kunnen ze moeilijker uit ontsnappen :x

Bij onze kat werkt deze perfect wij hebben maatje mini yorkshire :LOL:

Hey, ik heb deze tuigjes inderdaad al een paar keer vastgehad in de winkel maar die die ik vasthad, hadden allemaal ren lijn die over de buik loopt in plaatst over de rug( de verbinding tussen nek en buiklits) en ik dacht gewoon dat er een reden was waarom dat bij honden over de buik loopt en bij katten over de rug.
Dan ga ik de optie zeker nog eens overwegen:-)

En ik doe momenteel idd als ik op straat ga wandelen ook 2 tuigjes over elkaar aan:-)
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding