Spring naar inhoud

- - - - -

Help, een gevonden kat!!

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_BooBoolovesKS_*
Guest_BooBoolovesKS_*

#1 Geplaatst 15 juni 2012 - 21:26

hallo,

ik zit nog steeds met het probleem dat er een vreemde kat in onze tuin dwaalt. Maar ze heeft enorm hard bang!
en zit enorm hard te miaauwen zo hard dat we ze horen met de deuren toe en de tv op..

We zijn er bijna zeker van dat het geen zwerftkat is want
soms komt ze voor het raam hard miaauwen
dan is ze dus al gewoon van ergens binnen te gaan..

maar we willen ze niet binnen..  want we denken dat ze
vlooien gaat hebben of een ziekte..
in haar ogen hangt trouwens veel prut
en ze is enorm hongerig.

we zouden haar wel willen vangen
en naar het asiel of dierenarts brengen maar dat lukt dus niet..

kan iemand helpen?

Guest_mac jr_*
Guest_mac jr_*

#2 Geplaatst 15 juni 2012 - 21:30

kan je niet aan je da of een da in de buurt vragen of ze een vangkooi hebben ? dat maakt het vangen wat gemakkelijker en dan kan je haar laten onderzoeken door een da :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 15 juni 2012 - 23:19

Of navragen op je gemeente of ze aan zwerfkatten beleid doen. Dan kooi vragen en ze naar de betreffende da brengen die samenwerkt met gemeente.
Mss is het wel een kat van iemand. Ziet ze er erg verwaarloosd uit? Kan je ze strelen?
Ik zou als je ze kan strelen een anti vlo pipetje in haar nek uitduwen. Dan ben je zeker moest ze vlooien hebben dat die dan dood gaan.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 16 juni 2012 - 09:05

Ik zou eerst eens nakijken of er niemand is die zijn katje kwijt is. Er zijn verschillende sites waar verloren katten op staan. Misschien is er wel iemand die op zoek is naar deze lieverd.
Kan je geen foto plaatsen en een melding geven aan het CAD verloren dieren of een plaatselijk asiel. :(
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Laur
Laur
  • 212 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 16 juni 2012 - 12:48

Aangezien je van Limburg bent is de kans groot dat jouw gemeente een diervriendelijk zwerfkattenbeleid heeft. Dus best informeren bij de gemeente.
http://www.facebook....tenprojectDiest (zwerfkattenproject Diest - GV30214870)

Guest_BooBoolovesKS_*
Guest_BooBoolovesKS_*

#6 Geplaatst 16 juni 2012 - 13:28

gisteren heb ik op de websites gekeken waar verloren gelopen
poezel op staan. Gisteren zijn er savonds nog mensen komen kijken of het
hun poesje was. Maar helaas hebben we nog geen baasje gevonden.

Mijn gemeente doet mee aan het dierenbeleid.
dus als het katje hier vanavond of vanmiddag weer staat.
dan zal het terecht komen in het asiel om naar haar baasje opzoek
te gaan..

arme poezel

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 16 juni 2012 - 14:38

Het is altijd beter dan dat het poesje buiten op de dool is. Ze hebben het al moeilijk om te overleven. :( Ik hoop wel dat het een goed asiel is waar het katje naartoe gaat en dat het daadwerkelijk een kans krijgt op adoptie.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk