Spring naar inhoud

- - - - -

brokken of vers

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Guest_branca_*
Guest_branca_*

#1 Geplaatst 15 juni 2012 - 23:27

NOu heb ik is een vraagje

Ik heb een kitten van 9 weken hij krijgt op dit moment royal canin brok voor kittens

maar wat vinden jullie beter brok of vers vlees ?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 15 juni 2012 - 23:48

Hier zijn er een paar die alles weten over vers vlees die kunnen je raad geven.
Droogvoer is natuurlijk gemakkelijker. Maar het is gezonder vers vlees.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 16 juni 2012 - 07:32

Rauw is idd het best.
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#4 Geplaatst 16 juni 2012 - 09:43

Ik zeg ook vers, maar ook ik heb katten die hun neus letterlijk ophalen bij vers. Ik ben niet tegen brok, maar ik zou dan een brok geven waar een hoger vlees gehalte in zit.
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.874 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 16 juni 2012 - 09:46

vers is beter ;) al ligt dat aan wie je het vraagt denk ik hihi
Zelf vind ik vers het beste. En als het kitten 9 weken is kun je heeeeeeeel makkelijk overstappen. Dat kan zelfs van de een op de andere dag. Meestal zullen kittens op die leeftijd ander voer heel makkelijk accepteren en kunnen ze nog van alles leren eten. hoe meer je ze voorschotelt als ze klein zijn, hoe meer ze kennen en hoe beter ze eten als ze groot zijn. :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Karinvd
Karinvd
  • 215 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 16 juni 2012 - 10:08

Met kittens moet je toch geleidelijk overschakelen op ander voer om problemen met de darmpjes te voorkomen?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#7 Geplaatst 16 juni 2012 - 10:30

Ik heb kittens hier rond lopen en die eten verschillend soorten voer, zo wel vers als blikvoer waar vlees in zit als brokjes verschillende merken. Ik merk ook dat ieder kitten iets anders weer lekkerder vinden ;)
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.874 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 16 juni 2012 - 10:57

gezonde kittens kun je heel snel overzetten. Als we een kitten hier krijgen laten we die kiezen. Vlees? of brok? kiezen ze brok dan gaan we mengen en zijn ze meestal binnen een paar dagen over. Kiezen ze vlees, dan zijn we snel klaar, want dan gaat de brok meteen de deur uit :) Nooit problemen mee gehad. Kittens zijn dan nog niet zo ingesteld op brok en hoe eerder je ze dan op vlees hebt hoe makkelijker het is.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

speedy-1
speedy-1
  • 361 berichten

#9 Geplaatst 16 juni 2012 - 11:00

Ik ben hier bij een kat (15 weken)die problemen had met haar darmen op brokken in één keer overgestapt op rauw. Binnen 24 uur stevige drollen. Ik denk doordat rauw beter verteerbaar is en doordat er geen zooi in zit je veel sneller kan over schakelen van brok naar rauw dan van de ene brok naar een andere brok. Of je katten moeten gewend zijn te wisselen. Want mijn twee oudste katten heb ik als kitten altijd 3 merken door elkaar gegeven (royal canin / iams / eukanoba en als ik een proefzakje van een ander merk kreeg gooide ik dat er ook gewoon door heen) en bij hun kan ik zonder problemen van de ene op de andere dag wisselen van voer. De brokkeneters krijgen hier nu graanvrij en ook kippenvrij omdat ik er eentje heb die waarschijnlijk problemen met kip heeft.
Je kan gewoon beginnen met wat rundertartaar en rauwe kipfilet om te proberen. Dit is licht verteerbaar en als ze dat eet en het gaat goed gewoon op zoek gaan naar een goede kvv  om te beginnen. Naar mijn mening is rauw namelijk ook beter dan brokken, maar ze moeten het wel willen eten. Maar jong geleerd is oud gedaan.

Gewoon mager rundergehakt kan ook, maar wel puur rund. Varkens vlees kan gevaarlijk zijn voor katten!

Bewerkt door speedy-1, 16 juni 2012 - 11:04.

Guest_Burretje_*
Guest_Burretje_*

#10 Geplaatst 16 juni 2012 - 11:11

Ook ik ben fan van vers. Daarna natvoer en pas als laatste brokjes.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 16 juni 2012 - 12:51

Ik zou vers aanraden. Mijn katten krijg ik niet volledig overtuigd, maar als er ooit een kitten komt dan ga ik proberen die volledig op vers zetten. Onze honden krijgen het ook en ik merk echt dat ze het daar goed op doen.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 16 juni 2012 - 12:54

Enkele interessante topics:

http://www.kattensit...ate-7-juni.html

http://www.kattensit...-schokkend.html

http://www.kattensit...en-wat-wat.html

http://www.kattensit...kooppunten.html

Bewerkt door Tinne, 16 juni 2012 - 12:54.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#13 Geplaatst 16 juni 2012 - 20:41

Vorig jaar vond ik een nestje kittens (tss 4 a 5 weken oud). Vermits al ons andere katten rauw eten begon kitten met hen mee te eten. Die wil nu geen brokken of ander blikvoer meer. Ik heb er wel 2 in de groep die brokken verkiezen boven rauw.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 18 juni 2012 - 11:27

Ook ik ben een groot voorstander van rauwe voeding! Rauwe voeding is voor mij voeren zoals de natuur het bedoeld heeft.
Ik voer inmiddels al jaren rauw: mijn 3 katten en ook mijn hond zijn van kleins af aan opgegroeid op rauwe voeding. (zelfsamengesteld)
Juist als kittens jong zijn, kun je er gemakkelijke eters van maken. ;)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_branca_*
Guest_branca_*

#15 Geplaatst 19 juni 2012 - 10:47

vandaag gaat hij voor de eerste x vers proberen ben heel erg benieuwd of ie het lekker gaat vinden ;)