Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Opvangkittens

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 15 juni 2012 - 23:34

Sinds ongeveer 3 weken heb ik weer een opvangnestje zitten inclusief mama. Alles gaat goed met het nestje en ze hebben ook goeie gewichtjes. Ik ben altijd een beetje bezorgd geweest om het kitten met het kleinste gewicht. Hij is bijna 4 weken (zondag) en weegt nu ongeveer 383g. Sinds 2 dagen hebben ze ontdekt dat ze ook uit de mand kunnen en dit kunstje tonen ze dan ook gretig als we in de buurt zijn.

Nu is het ene kitten plots misselijk geworden en heeft het 3x een beetje melk over gegeven. Ik heb het maar 1 keer gezien, maar nadien vond ik nog twee plekjes melk. Nu zit hij een beetje te smakken en als ik me niet vergis betekent dit dat hij zich misselijk voelt.

Is er reden om ongerust te zijn of komt dit wel goed? Hij is nu iets rustiger, maar dat is wel normaal bij misselijkheid denk ik.

Bewerkt door Vennen, 15 juni 2012 - 23:44.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 15 juni 2012 - 23:45

Ja smakken doen ze meestal voor ze gaan overgeven.
Mss morgen eens naar de da bellen en vragen wat je mag geven.
Bij volwassen katten mag je 1cc primperan geven of een half motilium maar bij kittens weet ik niet.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 16 juni 2012 - 00:02

Ja, dacht ik ook al aan als hij nog misselijk zou zijn morgenochtend. Al denk ik dat het is omdat hij wat te snel uit de mand is geklommen.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 17 juni 2012 - 17:07

Hij was nog ziekjes dus ben naar de dierenarts gegaan en hij heeft 2 spuitjes gekregen.

Blijkbaar zal ik het nestje toch heel goed in de gaten moeten houden, want onze durfal was daarnet een beetje aan het manken! :louche: Ondertussen speelde hij wel verder met zijn broers, dus zoveel last zal hij er niet van hebben. Gelukkig komt de dierenarts morgen nog eens langs voor een check up. :goofy:

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#5 Geplaatst 17 juni 2012 - 17:19

Heel veel succes met dit nestje en snel beterschap voor het zorgenkindje :love3:
sorry laatste keer

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#6 Geplaatst 17 juni 2012 - 18:01

Ik heb het hier ook gehad met een kitten.
Ik heb die 0,1ml primperan mogen geven en dit 3 keer per dag.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 17 juni 2012 - 21:28

Ik hoop zo dat alles goed blijft gaan en dat dit nestje mag uitgroeien tot gezonde stoere poezziekes.
Ik ga, ook voor jullie, hééééél hard duimen. :thumb:
Veel succes iig.
Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 18 juni 2012 - 13:23

Dank jullie ;)

De kittens blijven wel heel actief ondanks hun probleempjes, dus dat is wel goed.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 18 juni 2012 - 17:59

:thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens