Spring naar inhoud

- - - - -

Goed doel van vrienden: bijna 1 miljoen dollar ingezameld!

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 16 juni 2012 - 14:25

Hallo iedereen,

Een bekende youtuber uit mijn vriendenkring is  een project begonnen om met gamers en de online communities/jongeren geld in te  zamelen voor  het project van Save the  Children in Afrika. De hoorn van Afrika is getroffen door een zware  hongersnood. Save the Children vangt kinderen op met voedsel, educatie  en psychologische begeleiding.  
Wat doet Sharecraft 2012 specifiek?  Iedereen kan zijn eigen mini-fundraiser maken en geld inzamelen voor  Save the Children. Ze hebben een game-bedrijf (Razer) als sponsor die  iedereen die boven de 2000 dollar inzamelt, een game  bezorgt. Daarnaast werken ze samen met DC Entertainment: We can be  heroes. Elke verzamelde dollar wordt door deze organisatie gematched. Hun doel om dan in totaal 1 miljoen dollar bijeen te krijgen is bijna geslaagd!

Ik vind het een superinitiatief, om 1) te tonen dat wij 'simpele' werkmensen/jongeren/gamers etc met 1 dollar of kleine donaties wel een verschil kunnen maken en 2) om gaming eens in een beter daglicht te plaatsen. Die jongeren die zogezegd 'geweldadig' worden van games zitten nu wel hun spaarcentjes te storten voor een geweldig goed doel.

Over Sharecraft 2012:
https://www.youtube....player_embedded
http://www.opsharecraft.com/

Over Save the Children:
http://www.savethech...ficial_Site.htm

Doorlichting van Save the Children via Charity  Navigator (indien jullie willen weten waar het geld naartoe gaat,  vergelijk bv met Greenpeace… ;) :
http://www.charityna...mary&orgid=4438

Ik post het hier maar voor iedereen die graag een dollar stort. (Kan bv gewoon via je paypal-account). Zelfs een dollar storten hoeft niet, dit gewoon delen op je Facebook, twitter etc... spoort anderen misschien aan om een centje te geven.

Alvast ontzettend bedankt

Chris

Bewerkt door Sakuradrops, 18 juni 2012 - 10:13.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 17 juni 2012 - 23:43

Het is hun gelukt, 1 miljoen dollar ingezameld. Ik ben ongelooflijk fier op hun! Ze waren vandaag op een grote bijeenkomst van gamers in Zweden en wilden live het bedrag bereiken. De tranen stond in hun en mijn ogen. :) :LOL: Dat zo'n jonge mensen zoiets bereiken, ik krijg er kippenvel van.

Ergens vind ik het wel jammer dat niemand hier op KS iets erop te zeggen had. Ik begrijp best dat mensen niet graag doneren aan iets dat ze niet kennen, of het niet breed hebben etc. En het is ook ieders vrije keuze om dat niet te doen. Dus hopelijk werd mijn post niet gezien als louter geld ronselen ofzo. Had het gewoon leuk gevonden moesten jullie dit leuke initiatief gedeeld hebben met kennissen, vrienden, familie.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 17 juni 2012 - 23:52

Ik kreeg die linken zelfs niet open.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#4 Geplaatst 18 juni 2012 - 07:18

Hier net hetzelfde probleem. De linken kan ik niet openen.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#5 Geplaatst 18 juni 2012 - 07:50

Ik krijg ook de linken niet open.
Krijg iets van outlook op mijn scherm :s
Ik vind het een mooi initiatief.
Maar ik kan het niet delen want ik zit niet op facebook en ik twitter niet ofzo...
Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 18 juni 2012 - 10:14

Oei, das jammer dat de linken niet werkten. Ik had een mailtje rondgestuurd naar mijn collega's op het werk, want zij hebben geholpen met geld inzamelen. Had mijn bericht gecopypast hier en blijkbaar is er daardoor iets fout gegaan met de linken. Ze zouden nu moeten werken. :catnoknow

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 18 juni 2012 - 20:01

:thumb: :thumb: :thumb: Mooi initiatief  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag