Spring naar inhoud

- - - - -

schuldgevoel

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_maricarmen_*
Guest_maricarmen_*

#1 Geplaatst 17 juni 2012 - 13:50

Hallo iedereen , ik zit namelijks met een enorm schuldgevoel tegenover onze lieve charlie , wij gaan in juli 10 dagen op vakantie en charlie blijft thuis , mijn ma komt wel 2 keer per dag thuis voor zijn eten en drinken , voor zijn kattebak zuiver te maken en savonds blijft ze wat langer voor met hem te spelen en knuffelen , maar toch zit ik er enorm mee omdat hij zo gewoon is ons rondom hem te hebben en heel veel aandacht te krijgen dat ik bang ben dat hij ons zal missen :( , ik ga hem sowieso enorm missen en hoop dat die 10 dagen heel snel voorbij zullen gaan ! :rub:

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#2 Geplaatst 17 juni 2012 - 14:11

Je hebt twee mogelijkheden om dat schuldgevoel te boven te komen: :x
Ga niet op vakantie. :trance:
Ga ergens heen waar hij mee mag. :heart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 17 juni 2012 - 15:13

Die gaat lekker feestvieren als zijn personeel niet thuis is. ;)

Isis
Isis
  • 92 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 juni 2012 - 18:39

Ik  neem ze alletwee mee op vakantie. :x

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 17 juni 2012 - 18:41

ik heb je topic even verplaatst, hier past het beter ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Armani
Armani
  • 15.377 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 17 juni 2012 - 18:44

ik ken dat gevoel... :cry:

DORIS
DORIS
  • 7.900 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 17 juni 2012 - 19:08

Heb nooit een schuldgevoel.Ga nooit op vakantie.Vakantie voor mij is thuis blijven.Zaaaaaaaaaaalig.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 17 juni 2012 - 19:42

Ik begrijp dat zeker, maar 10 dagen is nu ook weer niet zo enorm lang.
En als je mama elke dag 2 keer langsgaat en hem genoeg aandacht geeft, gaat dat zeker goed komen.
Als je graag reist, vind ik niet dat je dat jezelf moet ontzeggen omdat je huisdieren hebt. Zolang je ervoor zorgt dat er goed voor gezorgd wordt terwijl je weg bent en ze genoeg aandacht krijgen, hoef je je daar zeker niet schuldig over te voelen.

Pixel
Pixel
  • 17.020 berichten

#9 Geplaatst 17 juni 2012 - 19:47

1 Keer was voldoende hoor, je 3 andere identieke posts zijn verwijderd.

Ellen S
Ellen S
  • 309 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 17 juni 2012 - 19:57

Ollie ging altijd op logement bij mn ouders, vond hij geweldig want daar werd hij continue in de watten gelegt. Dat was ook een beetje vakantie voor hem :) En mijn ouders vonden het ook geweldig, die hadden altijd spijt als we terug waren dat we hem terug meenamen :d
Kan hij niet bij uw mama op logement dan ipv uw mama op en af naar u thuis?

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 17 juni 2012 - 20:09

Het is toch niet omdat je katten hebt dat je niet op vakantie mag/kan zeker? :trance:
Gewoon doen en je even los maken van alle zorgen als je behoefte hebt aan een vakantietje, klaar :)

Hier ook al hele tijd niet op verlof geweest. Maar binnen x aantal jaren wil ik echt wel eens naar Japan, dan verzorgt mijn familie lekker de poezels :) Kattenhotel ben ik niet voor en 8 katten brengen is ook niet echt "haalbaar"^^ Als er af en toe iemand is enz, is het toch niet erg. Bovendien hebben ze bij mij elkaar nog ^^ Enige kat is wel een andere situatie alleen, die kan je echt niet alleen laten zoveel/lang.
Geplaatste afbeelding

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 17 juni 2012 - 20:34

Serenity zei:

Het is toch niet omdat je katten hebt dat je niet op vakantie mag/kan zeker? :trance:
Gewoon doen en je even los maken van alle zorgen als je behoefte hebt aan een vakantietje, klaar :)

Voila, dat vind ik ook. Ik ben ook al een paar jaar niet meer op reis geweest, maar dat is omdat ik financieel andere prioriteiten heb nu. Maar van zodra ik kan, zal ik zeker terug op vakantie gaan. En ik ben er heel gerust in dat er dan heel goed voor mijn beestjes gaat gezorgd worden.
Mijn dieren,en zeker mijn katten, meenemen op vakantie zou ik nooit doen. De reis alleen al bezorgt hen een hele hoop stress. Plus, als je op vakantie bent, is het toch de bedoeling dat je daar vanalles gaat doen, uitstappen, dingen gaan bezichtigen,... Dus dan heb je toch geen tijd om je met hen bezig te houden.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 18 juni 2012 - 08:40

Ik voel me ook altijd zo schuldig, maar wie weet vinden zij dat helemaal niet erg en vinden ze zo een aantal dagen zonder personeel ook wel tof :p :p en dan zetten ze de boel op stelten :LOL:
banner

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#14 Geplaatst 18 juni 2012 - 09:28

Ik blijf  gewoon thuis :d (en heb ik het kot voor mij alleen want t vriendje gaat alleen. :x )

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#15 Geplaatst 18 juni 2012 - 09:38

Ik heb mij ook schuldig gevoeld toen ik op vakantie vertrok in februari. Hoewel mijn moeder elke dag ging komen en ze met twee zijn. Maar als het een troost kan zijn, ze waren wel blij dat ik terug was, maar zagen er totaal niet getraumatiseerd uit! Eens je vertrokken bent, zal het veel beter zijn! Naar waar ga je?