Spring naar inhoud

- - - - -

diddl moet onder narcose

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 20 juni 2012 - 13:48

Eentje ging heel goed, de volgende ging niet goed maar er was 1/3de permanente evaluatie bij en heb door het jaar echt hard gewerkt dus hoop toch nog er door, en de laatste is moeilijk in te schatten, die docent is een genie (echt waar niet normaal) en is nogal onvoorspelbaar in zijn vragen en wss in zijn verbetering. Toch heb ik ergens een goed gevoel bij het laatste, maar dat was een examen van vorig semester en er waren nu al 60 studenten die herexamen deden. Ik nam pas mijn eerste kans op, had vorig semester te veel examens om aan te kunnen met de gezondheid. Dus hoop dat ik er wel van de eerste keer door ben.
Dankje voor het vragen :-)

Het lawaai op zijn ademhaling kan misschien door het hartprobleem komen? Heb dat ook al bij 2 katten gemerkt, bij Jaro is het nu zijn astma omdat zijn hart terug genormaliseerd is. Maar Joppe* ademde net zo "hard" en snel.

Knuffel voor Diddl!

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#47 Geplaatst 20 juni 2012 - 17:04

nathalie, ik vraag het omdat het me interesseert hoe het met je gaat ;) :) , graag gedaan dus (ik dacht dat je me misschien maar een über curieuzeneus ging vinden)
Ik vind dat heel straf van je dat je zo heel hard je best doet om vooruit te geraken in je leven en je zo hard je best doet voor school ondanks alle slechte omstandigheden waar je mee te maken krijgt.
Ik vind dat straf en heel dapper en ik heb daar bewondering voor.
Ik vind je een sterke jonge vrouw.

Het lawaai komt niet van zijn hartje.
Zijn longen zijn volledig schoon, er is voor t zekerste een rx genomen en er zit gelukkig nog geen vocht op zijn longen.
Het zou echt komen van die sinussen
Daar kwam nogal wat uit hoor :misselijk:
We moeten alle dagen spoelen 1x met fysiologisch water in de hoop dat we die sinussen leeg kunnen houden, maar diddl vind dat echt vreselijk ocharme, zit dan te beven en te schudden op onze schoot en wij vinden het ook vreselijk dat we het hem moeten aandoen.
Het is nu met fysiologisch water specifiek voor de neus dat we het doen, t is dus nog zouter en veroorzaakt nog meer irritatie en diddl slikt daar heel veel van binnen en wij zijn dan bang dat we zijn ontstoken tong nog meer gaan irriteren en zijn keel ook.
Maar wat moet een mens nu doen om goed te doen...
Op den duur weet ik het niet meer , ik luister dan maar naar de dierenarts en doe wat hij me zegt.
Dat lawaai op zijn ademhaling klinkt volgens de dierenarts erg maar is niks om ons zorgen over te maken.
Ik probeer dan te denken als volgt, ik ben een roker en maak ook lawaai soms op mijn ademhaling en ik heb daar zelf fysiek geen last van, dus ik hoop dat dat bij diddl ook zo is.
Maar als hij dan echt veel lawaai produceert dan maak je je daar toch zorgen over...
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.351 berichten
  • 5 katten

#48 Geplaatst 20 juni 2012 - 17:19

Ocharme, lees het nu pas van Diddl.
Hopelijk geraakt hij nu met de zoveelste behandeling van zijn problemen af.

Dat tongske moet serieus zeer gedaan hebben, mijn Winston heeft ook eens een blaas op zijn tong gehad en het beestje zag er ferm vanaf, maar na een dag of 3-4 deden de antibiotica en pijnstilling goed hun werk.

Geef hem maar veel knuffelkes en zoentjes :rub: :rub:

Nitteke
Nitteke
  • 211 berichten
  • 7 katten

#49 Geplaatst 20 juni 2012 - 17:29

Had het ook gemist.  Ik denk aan jullie en geef nen dikke kus aan Diddl en jou :hug: .
Your wish is my command :rub: Nitteke

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#50 Geplaatst 20 juni 2012 - 18:50

sabine en nitteke, heel erg bedankt, ik vind dat zo aardig van mensen dat ze toch met ons klein manneke inzitten en hem het beste wensen :)
Ik denk ook dat dat  tongske serieus pijn heeft gedaan en ik vraag me af of hij er nu nog niet pijn van heeft.
Ik hoop dat de pijnstilling die hij iedere dag sowieso krijgt voor zijn darmpjes toch ook inwerkt op dat tongske.
Hij krijgt iedere dag een vaste dosis Loxicom
Hij laat in ieder geval niet merken dat hij pijn heeft, hij blijft goed eten, we wegen hem ook regelmatig zodat we het direct zouden zien als hij toch wat zou beginnen vermageren want dat zou dan toch wijzen op pijnproblemen hé.
Dat manneke heeft echt altijd iets, al van in t begin dat we hem geadopteerd hebben, dat arm schaapke heeft al vanalle ambetante dingen moeten laten doen en hij is altijd zo flink en zo lief, ongeacht wat den dierenarts met hem moet doen, hij laat dat allemaal maar doen ocharme
Het is zo ne lieverd, liever vind je gewoon niet.
Dat maakt het allemaal nog eens zo erg vind ik, dat zo iemand dan zo erg op zijn sukkel moet zitten.
Hij is tegelijkertijd dan ook heel slim en weet heel heel goed dat hij toch een streepke voor heeft op de broerkes en het zusje en dat hij toch net iets meer toekrijgt dan hen, hij doet ons hier nogal lopen voor hem zunne , dan toont hij dat hij iets niet kan en dan moeten we gaan helpen maar als hij dan denkt dat we het niet zien dan kan hij dat best op zijn eentje ook, de kleine slimmerik :LOL:
We zien hem toch zo graag :love3: :love3: :love3:
Ik kan me echt niet voorstellen dat we het binnenkort zonder hem gaan moeten doen :( , putcuyps (van de hcm testen) heeft ons bij de laatste test gezegd dat we er nu echt wel aan moeten denken en er rekening mee moeten houden dat hij heel grote kans heeft dat hij binnenkort gewoon gaat doodvallen van de ene minuut op de andere :(
Halve trouwboek en ik waren er kapot van, ook al hadden we er ons aan verwacht.
We hopen gewoon heel heel hard dat er een klein mirakel gaat gebeuren met onzen diddl en dat hij toch heel lang bij ons gaat kunnen blijven, we hopen het tegen beter weten in want we willen er ons niet zomaar bij neerleggen dat we hem binnenkort gaan verliezen...
Geplaatste afbeelding

meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.697 berichten
  • 1 katten

#51 Geplaatst 20 juni 2012 - 19:04

Blijf positief denken, dat Diddl nog lang bij jullie is :geluk:

Kempenkat
Kempenkat
  • 898 berichten

#52 Geplaatst 22 juni 2012 - 00:27

lathyrus zei:

We moeten alle dagen spoelen 1x met fysiologisch water in de hoop dat we die sinussen leeg kunnen houden,
Het is nu met fysiologisch water specifiek voor de neus dat we het doen, t is dus nog zouter en veroorzaakt nog meer irritatie en diddl slikt daar heel veel van binnen en wij zijn dan bang dat we zijn ontstoken tong nog meer gaan irriteren en zijn keel ook.
Zout water heeft ook een licht ontsmettende werking. Op een open wond (ik weet niet hoe zijn tong en keel er uitzien) doet dat pijn, maar op gezond weefsel is zout water amper irriterend.
Het is zelfs een reinigingssysteem dat sommige mensen gebruiken: zout water drinken tot je darmen zo doorgespoeld zijn, dat het er net zo helder weer uitkomt als het er in gaat.
Liefde is doen wat nodig is, ook als het pijn doet.
www.dierenopdedool.be  Erkend thuisasiel. Specialiteit zwerfkittens.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#53 Geplaatst 22 juni 2012 - 00:40

Het achterste van zijn tong zag helemaal rood en er stonden zo van die witte spikkels op, goed ontstoken dus
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 22 juni 2012 - 00:50

heb alles nu pas gelezen lathyrus ,wt vreselijk is dt , :hug: :hug: hopelijk gaat de ontsteking snel weg ,ik kreeg schimmelinf in mijn mond van de antibiot ,mijn tong ws er zo van ontstoken  en meost dn ook wr andere antibiot vr nemen ,vaak zie je bij dieren ook ,ik il je een hele dikke knuffl geven ;) :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#55 Geplaatst 22 juni 2012 - 09:23

dank je wel marleen :) , dat is heel lief van je
Ik hoop dat bij jou de problemen in je mond ondertussen opgelost zijn?
Geplaatste afbeelding