Spring naar inhoud

- - - - -

Cattery

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 juni 2012 - 17:56

Met deze ochtend naar de kattenshow in Deinze te gaan,
ben ik terug serieus beginnen twijfelen...
Ik volg momenteel een opleiding expeditie Logistiek,
En kreeg onlangs mijn contract bij een firma, dus begin in september weer met full-time werken :)
Ik doe het wel graag, maar niet om te zeggen dat ik echt supergraag ga werken...
Ik zou dolgraag een cattery beginnen eigenlijk :heart: en neen, ik onderschat het zeker niet! En dan ook shows enzo gaan doen... :love3: (Hiermee zit ik al een jaar in m'n hoofd)
Ik sprak met iemand van mijn famillie die een cattery heeft (britse korthaar) en ze zegt dat het zééééér weinig opbrengt, een cattery. En dat je het wel als hobby kunt doen, maar dat het zeer riskant is om het als een "job" te gebruiken... Is dat daadwerkelijk zo? :s
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 17 juni 2012 - 18:29

Ja, dat is zo. Het is een hele dure hobby.  
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 17 juni 2012 - 18:34

Goh, mijn man en ik hebben ieder een Ferrari onder onze kont. We hebben een grote zwembad in de tuin en ook in de kelder. Mijn man gaat dit jaar stoppen met werken, want we hebben een cattery.

Oh wat is dat toch heerlijk om te mogen dromen.
Ja we hebben een cattery. Alleen we moeten beide werken om onze cattery te onderhouden. We hebben wel beide een auto, anders komen we niet op het werk. Een cattery kan zich zelf niet onderhouden, daarvoor moet je heel veel geld zelf inpompen. Want ja het is een hobby, en een hobby kost een vrachtwagen aan geld. Dus als je op die manier een cattery wil beginnen door te stoppen met werken, vooral niet doen. Want je helpt een ras om zeep.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 juni 2012 - 18:39

Het is zeker niet met de bedoeling om een broodfokker te worden hoor. O:)
Maar Logistiek bediende is ook geen 9 to 5 job... Dus ik denk dat nestjes krijgen er sowieso al niet in zal zitten wegens tijdgebrek...
Ik ga wel eens kijken voor mee te doen met shows :)
Geplaatste afbeelding

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#5 Geplaatst 17 juni 2012 - 19:13

Kijk eerst misschien eens welk ras je zou graag fokken en dergelijke...

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 17 juni 2012 - 19:31

Als je een cattery wilt beginnen met het idee dat je er veel geld mee gaat verdienen, dan ben je inderdaad serieus verkeerd.
Als je alles doet zoals het hoort, hou je er heel weinig aan over. Als je pech hebt, en er loopt iets mis, doe je er zelfs verlies aan.
Een cattery moet je beginnen omdat je het graag wilt doen, uit liefde voor het ras, en om het ras waar je mee wilt kweken te verbeteren.