Spring naar inhoud

- - - - -

Pikkendieven op de loer ....

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
HappySweetyLucky
HappySweetyLucky
  • 184 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 18 juni 2012 - 14:14

Hallo,
Ik zoek een praktische oplossing, wie heeft tips ?
Probleem : ik heb een volwassen kater (moet vermageren) en een chihuahua (moet ook vermageren) stelen voedsel wanneer ze maar kunnen.
Kater en hond kunnen niet aan mekaars eten. MAAR heb nu 2 kittens. Momenteel staat hun eten in de bench die ik in bruikleen heb van de DA en die ik dadelijk moet teruggeven.  Slapen doen ze toch liefst in de zetel dat is geen probleem maar waar kan ik hun eten zetten zonder dat de 2 andere pikkendieven eraan kunnen ??  Ze zijn nog maar 6 weekjes dus op "grote" hoogtes eten zetten is geen optie en dan zou de kater er nog aankunnen.  Hoe lossen jullie dit op ?  :eat

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#2 Geplaatst 18 juni 2012 - 14:18

Zoek eventueel een stevige doos, maak daar een gat in waar kittens wel doorkunnen maar kater niet. (eventueel op hoogte zetten, dan kan hond er al zeker niet aan)

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#3 Geplaatst 18 juni 2012 - 14:30

Als je die doos op de grond zet zal chi en kater er rap aan zitten. Ze wriemelen die doos gewoon weg.
Kittens apart zetten om te eten op regelmatige tijdstippen tot ze wat groter zijn en dan eetbakjes op hoogte zetten zoals vensterbank. Heb hier ook een chihuahua zitten die op de krabpaal sprong van verdiep naar verdiep en zo katten eten ging eten op de kast.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 18 juni 2012 - 14:46

als je een gesloten doos neemt, dus ook vanonder, zullen ze het eten dan mss wel omver gooien, maar eraan zullen ze toch niet kunnen.

hier heb ik het ook zo gedaan,voor kleine veyron. alleen mijn kleine chihuahua, bibi, kon ook door het gaatje :louche:
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#5 Geplaatst 18 juni 2012 - 14:48

Ik vind de tip van Hilleke heel goed.
Als je schrik hebt dat de hond en de grote kat met de doos gaan lopen, kan je die misschien klemmen tss wat meubelen, of de kast en de zetel.

Je zal wel een oplossing vinden. ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 juni 2012 - 21:48

Je kan ook brokjes geven die zowel de kittens als de volwassen poes mogen hebben, dan hoef je ze niet gescheiden te houden ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

HappySweetyLucky
HappySweetyLucky
  • 184 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 18 juni 2012 - 22:44

PeggyJ zei:

Je kan ook brokjes geven die zowel de kittens als de volwassen poes mogen hebben, dan hoef je ze niet gescheiden te houden ;)

Neen dat is geen optie, onze kat is op strikt dieet qua hoeveelheden en de kittens MOETEN aankomen, waren vel over been als ik ze gevonden heb op stervens na dood dus die hebben nog een hele weg te gaan en nog veel bij te eten !

HappySweetyLucky
HappySweetyLucky
  • 184 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 20 juni 2012 - 15:26

Eerste nacht zonder bench is goed verlopen.  Voor alle zekerheid hond met mand ook buiten de living gezet.  
Zijn we deze nacht wakker geschoten, de klein mannen hadden de roomba opgezet :)
Dat ze willen helpen in't huishouden is super maar dan wel overdag liefst :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 20 juni 2012 - 17:12

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag