Spring naar inhoud

- - - - -

bloedprikken langharige kat

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 18 juni 2012 - 16:46

Ik weet niet of ik het hier moet vragen.

Maar ik ben benieuwd hoe jullie raskat bezitters dit doen!
Als ons Charlieke naar de DA moet om de drie maanden voor bloed te trekken, dan komt hij terug met een geschoren nekje.
Maar hoe gaan jullie daar mee om, als je langharige poes (showkat) dit moet ondergaan! Want ik vind dit elke keer erg dat hij zo terug komt! En dat mag ook niet , denk ik om te showen, ken wel niets van shows. Kom zeker in st-job eens kijken!

KS2015

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 18 juni 2012 - 16:55

Toen Ozy vorig jaar ziek was is er ook bloed geprikt maar er was helemaal geen scheren aan te pas gekomen. De DA heeft dit zo gedaan.
Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Als mama van huis is dansen de poezen...

wendyv123
wendyv123
  • 4.407 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 18 juni 2012 - 17:01

ik denk dat het gemakkelijker is voor de dierenarts om te scheren, maar als ze wat extra moeite doen, lukt het ook zonder scheren. Misschien zijn er wel bepaalde gevallen waarvoor scheren een noodzaak is ?

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 juni 2012 - 18:03

Mijn da scheert ook eerst, die waar mijn zus naar toe ging deed het zonder. Geen idee wat er dan idd zo speciaal is dat de ene wel wilt scheren, de aders zijn nog niet zichtbaar zonder haar :catnoknow
sorry laatste keer

Cats of the Ring
Cats of the Ring
  • 140 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 18 juni 2012 - 18:20

heeft volgens mij met skill en eenvoud te maken. Zowel voor Eowyn als Gimli nog nooit geschoren geweest voor bloedprikken. DA doet het enkel indien niet anders kan. Hij heeft bij Eowyn voor de tweede echo nog expliciet de vraag gesteld of er mee geshowd werd (neen btw) omdat hij dan wel kon zorgen dat ze niet geschoren werd op de buik.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 18 juni 2012 - 18:26

Mijn d.a. doet het altijd via de poot. Vacht goed nat maken met spiritus, vervolgens prikken, en vrouwtje doet als ze thuis is direct de poot in bad om die vieze zooi eraf te spoelen. ;)
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#7 Geplaatst 18 juni 2012 - 19:37

Mijn Da scheert ook maar als je in de universiteit in Merelbeke prikken ze bloed zonder te scheren.
Geplaatste afbeelding