Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens 3 wekken. Vaag?

• Log in om te reageren
52 reacties op dit onderwerp
alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 juni 2012 - 17:59

Hallo iedereen,
Ik heb een vraagje, we hebben kitens van 3 weken. En nu begint er eentje ( de grootste van de groep) echt eten BabyCat van RC. Ze roept echt voor eten :o dat is zo raar, maar de andere zijn bijna 50 g minder en ze tonen totaal geen interesse voor de eten. Is dat normaal en moetten we haar bijvoederen?

En ik heb nog een vraagje waneer moet eerste ontworming geburen?

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 18 juni 2012 - 18:29

3 weken is geen geheel normale periode dat ze al vastvoer gaan eten. Sommige zijn er snel bij. Waarom zou je haar moeten bijvoederen, ik snap deze vraag niet zo goed.

Betreft ontworming, dacht dat je fokker was, dan weet je toch dat de 1e ontworming op 4 weken gebeurd?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 18 juni 2012 - 18:41

Denk dat ze bedoelt dat ze extra korrel moet zetten voor de kittens.

Ik zou dat zeker doen! Hier zijn ze pas op 5 weken beginnen eten (3 kittens). Er staat constant korrel nu voor hen. 2x/ dag hun natje :)
Kittens mogen zoveel eten als ze willen.

Eerste ontworming op 4 weken.

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 juni 2012 - 18:50

Nee ik ben geen fokker, en ik bedoelde eigelijk de RC BabyCat blijven geven. Hebben ze een stop moment. Ik ben bang om te veel te geven.
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 18 juni 2012 - 18:54

alexa zei:

Nee ik ben geen fokker, en ik bedoelde eigelijk de RC BabyCat blijven geven. Hebben ze een stop moment. Ik ben bang om te veel te geven.

Ze mogen eten naar behoefte, laat maar lekker staan hoor.

Overigens je bent wel een fokker, je hebt een nest ;)
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 juni 2012 - 19:02

Een kitten kan je niet te veel geven hoor :LOL: . Laat ze maar lekker hun buikje voleten!
Hier eten ze wel niet veel in 1 keer. Ze eten vaak een beetje.
Ik zet hun potjes zelfs op hun 'speelweg'. Dan zie je dat ze vaak het potje 'tegenkomen' en even stoppen om te eten.
Idem met drinken.

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 18 juni 2012 - 19:08

Ja, mijn eerste nestje. :love: maar ik ben niet van plan om verder te doen.

En brokjes geven op 3 wekken is dat normaal? En baby brokjes dan van RC of mag dat ook van volwassenen zijn?

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.724 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 18 juni 2012 - 19:27

alexa zei:

En baby brokjes dan van RC of mag dat ook van volwassenen zijn?

Wat denk je nu zelf? ;)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 18 juni 2012 - 19:28

alexa zei:

Ja, mijn eerste nestje. :love: maar ik ben niet van plan om verder te doen.

En brokjes geven op 3 wekken is dat normaal? En baby brokjes dan van RC of mag dat ook van volwassenen zijn?

Goh ja, drinkt hij/zij niet meer bij mama? Ik denk dat dat niet zo veel kwaad kan hoor. Sommige zullen vroeger zijn.
Mensen met ervaring met kittens (dit is mijn eerste en laatste nestje) zullen je daarmee beter kunnen helpen.

Ik zou kittenkorrel geven. Ik geef de babycat momenteel. In kittenkorrel zit veel meer voedingsstoffen in voor deze kleintjes die volop in groei zijn.

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 18 juni 2012 - 21:11

Evyke81 zei:

Wat denk je nu zelf? ;)

RC natuurlijk maar ik heb ze nog niet in huis.
Ik dacht dat het vanaf 4 weken korels mag geven. Ik heb juist besteld bij zooplus binnen paar dagen zijn ze binnen. En tot daan gaan we gewoon baby paté geven. Zal straks fotos platsen. :loveshower:
Ah ja ze drinken nog wel bij mama maar ik ben bang dat ze niet veel melk heeft. :s

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.724 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 18 juni 2012 - 22:10

Mijn kitten eet alleen droge brokjes.  Mousse, gewoon natvoer of rauw, niet moet ze hebben. O:)

Maar neem zeker kittenkorrels, die mogen ze eventueel zo binnen slikken.
Brokken voor volwassen katten zijn veel te groot.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#12 Geplaatst 18 juni 2012 - 22:40

Ben benieuwd naar de foto's van de wollebollkekes. :)

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 18 juni 2012 - 22:52

Evyke81 zei:

Mijn kitten eet alleen droge brokjes.  Mousse, gewoon natvoer of rauw, niet moet ze hebben. O:)

Maar neem zeker kittenkorrels, die mogen ze eventueel zo binnen slikken.
Brokken voor volwassen katten zijn veel te groot.

Ja ja ik heb kittenkorrels gepakt.
Hoe oud is u kitten?

De gewichtjes van vandaag.
Creme-wit: 323
Blauwe-wit: 314
Tortie: 388

Ze hebben nog geen naam.

Tortie is vandaag 30 g aangekomen door de RCBaby te eten. :goofy:

Geplaatste afbeelding

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 18 juni 2012 - 23:13

Hier zijn de fotos toen ze geboren waren.
Eerst waren ze met twee en na meer daan 24 is de derde geboren. :trance:  

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 18 juni 2012 - 23:16

Het ene kitten is vroeger dan de andere betreft het eten van voer buiten de melk van mama. Hier waren ze er deze keer ook reeds bij op 3.5 weken. Ik geef in het begin geen brokjes. Ze durven zich er wel eens in verslikken heb ik gemerkt. De babycat van RC vind ik absurd, ik geef liever de kitten36 variant. Ik heb de voorkeur voor porta 21(= volwaardig natvoer) (men kan dit evt mengen met bv. kmr melkpoeder[maar kan ook melkpoeder van RC]Of ik mix de porta 21 met een beetje water[welliswaar eerst gekookt geweest voor doden bacterien] zo is het wat smeuiger.) Ik snij het extra fijn ^^ Beetje later snij ik het niet meer fijn, eten ze het zo zonder probleem. Beetje daarna zet ik de brokjes van RC.
Er staan welliswaar altijd brokjes ter beschikking voor de mama(RC kitten 36), de kittens komen er niet direct aan pas als ze er klaar voor zijn.
Ik zet de kittens vanaf er eentje begint bij zijn broertjes/zusjes zo zien ze van elkaar en komt het vrij snel op gang ^^

Kittens geef je beter geen volwassen brok maar kittenbrokjes(volwassen brokjes bevatten te weinig dingen die kittens en moederpoes nodig hebben, ze zijn onvolwaardig), ook voor moederpoes is dit beter daar deze veel energie verlies aan haar kroost. Zorg dus voor een kittenvariant voor zowel mama als kittens dat ALTIJD ter beschikking staat, zowel moeder als kittens mogen eten hoeveel ze nodig achten. Moet daarom geen RC zijn, maar iets.( Al heb ik goede ervaringen met de Rc kitten 36 bij kittens). Ook natvoer kan leuk zijn, maar dat kies iedereen dus weer voor zichzelf.

Succes

Bewerkt door Serenity, 18 juni 2012 - 23:18.

Geplaatste afbeelding