Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens 3 wekken. Vaag?

• Log in om te reageren
52 reacties op dit onderwerp
alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 19 juni 2012 - 09:53

Ik was wel goed voorbereid. Ik heb aleen de kittenkorels niet in huis en medicatie.

Kijk het was niet mijn idee om kittens te hebben. Ik ben 23 jaar en gehandicapt en woon nog thuis. Mijn ma en haar vriendin ( die een kater heeft ) hebben beslist om is een nestje te hebben. :censored: ik heb hun honderd duizend keer gezegt dat het niet goed is. Maar ze hebben het uitendelijk toch gadaan. Bij de bewalling heb ik bijna alles zelf gedaan omdat mijn moeder dacht dat alles wanzelf gaat. Ik heb ook de derde kitten gered die was bijna dood geboren. Ik heb ook gezegt dat de DA moet komen naa de bewaling om alles te controleren. Mijn ma heeft naar de DA gebeld en die zij zo lang dat alles goed is moet ik niet komen. En dat was ook zo alles was goed maar als het van mij afhing zou ik zekker hem latten komen hoor. Ik kan niet zo beslisingen aleen makken omdat het over de grotte bedragen geld gaat. :censored: (we hebben momenteel ook geeld problemen)
Voor mijn moeder is alles rozen geur en manneschijn voor dat ze in har gaat gebeten word en dat het te laat is. :r Maar ze snapt dat niet.   Ze denkt dat ik te snel panikeer!

Ik wil de beste voor mijn katten maar ik kan niet toveren.

Weet er iemand een niet te dure DA in de omgeving Antwerpen Linkeroever die aan huis komt? Want die wan ons is schandalig duur.
Geplaatste afbeelding

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 19 juni 2012 - 10:01

jubikelcats zei:

Duidelijk ook geen exotic.

Jammer dat het mooie ras, pers, zo verziekt wordt :(

Ik vindt dat ook maar ik kon er nieks aan doen.
We latten haar na dit zekker gecastreerd maar iemand vond dat ze zekker een nestje moet hebben. :wall:

Gelukkig is onze Lucy al gecastreerd!

Ik hoop echt dat ik goede thuis ga vinden voor deze nestje want daar ben ik echt bang voor! :8

Bewerkt door alexa, 19 juni 2012 - 10:04.

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#33 Geplaatst 19 juni 2012 - 10:02

Maar wat is dan de papa voor een kater?
Dit had overigens wel voorkomen kunnen worden door een castratie van de poezen.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 19 juni 2012 - 10:06

jubikelcats zei:

Maar wat is dan de papa voor een kater?
Dit had overigens wel voorkomen kunnen worden door een castratie van de poezen.

De vader is HTK met iets? ( met wat wergeet ik altijd )

Over de castratie heb ik boven geschreven.
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#35 Geplaatst 19 juni 2012 - 23:57

Hier willen ze ook niet altijd de fles !!!
Bijvoeden met spuitjes zonder naald, die een dierenarts gebruikt :)
Kan je bij hem krijgen of kopen in apotheek. Heel zachtjes in hun buikje spuiten, soms, zuigen ze er zelf zo hard aan dat het vaccuum gaat.

Moederpoes verwennen met extra natvoer (bv hills(vind je in de dierenwinkels), beter nog porta 21(maar zal je hier niet direct vinden) ) Weinig katten slaan lekker natvoer af ;) ;) Mama zal dan wel meer eten. Nogmaals, geef de kittens ook natvoer evt wat gemengd met kittenmelk fijngeplet/sneden, doe het wat aan hun bekje zo leren ze de smaak Binnen de kortste keren eten ze(maar die dit eerder op 4-5weken). Kan ook zijn dat mama gestressed is en dat daarom haar melk stilvalt...Kittens zijn heel fragiel zo jong...je moet er voor vechten en heel veel bijvoeden als ze geen melkje bij mams meer krijgen :(
Geplaatste afbeelding

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 20 juni 2012 - 09:21

Ze etten nu alemaal Baby paté, maar je moet echt eerst in hun mond steken voor dat ze besefen dat het iets lekker is. :p  
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#37 Geplaatst 20 juni 2012 - 09:39

Ze zijn nog iets te jong om echt al goed zelfstandig te eten.

Het is heel erg als je zelf alles zo goed voorhebt voor de katten, en je mama dan eens een nestje wilt. Jij bent veel slimmer dan je mama.
Eigenlijk nog een geluk dat jij daar bent om voor de kittens te zorgen en alles eraan te doen om ze een goede thuis te bezorgen.

Ik wens je veel sterkte, voor jezelf en voor de katjes.

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 20 juni 2012 - 12:47

Jullie moeten ook niet denken dat mijn moeder zo slecht is. :evil: Ze houdt van onze katten. Ze heeft gewoon niet beseft dat kitten zo veel problemen mee brengen. En ja we hebben geld problemen. Nu is nog een week voor de loon en we hebben al geen geld om voor ons eten te kopen. Katten hebben nu wel echt te weel eten. :trance:

Gisteren zijn we naar de DA gewest zonder katten omdat we geen auto hebben en te voet is te ver om met de kittens te gaan. We hebben een sirop gekregen voor Melissa voor melk productie en speciale koreltjes voor de kittens en haar. En eerste ontworming ook mee gekregen.

We zullen zien of dat better gaat zijn. Voorlopig wil Melissa die kitten korrels niet eten. :r

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#39 Geplaatst 20 juni 2012 - 15:28

Er is niet gezegd dat ze slecht is, maar dat jij slimmer bent.
Als je financiele problemen hebt, lijkt het mij geen goed idee om eens effe een nestje te fokken.  

Een kat kost geld als ze gezond is, laten we hopen dat deze allemaal gezond blijven.   Want 18 € / kitten per inenting, en dit 2 keer tot ze 12 weken zijn (+ 2 visites van de dierearts) .  Begin maar al te rekenen...
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 20 juni 2012 - 16:13

Evyke81 zei:

Er is niet gezegd dat ze slecht is, maar dat jij slimmer bent.
Als je financiele problemen hebt, lijkt het mij geen goed idee om eens effe een nestje te fokken.  

Een kat kost geld als ze gezond is, laten we hopen dat deze allemaal gezond blijven.   Want 18 € / kitten per inenting, en dit 2 keer tot ze 12 weken zijn (+ 2 visites van de dierearts) .  Begin maar al te rekenen...

Ja ik weet het.

Bedankt om te zeggen hoeveel dat het gaat kosten! En ik dacht dat ze drie inentingen krijgen?
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#41 Geplaatst 20 juni 2012 - 16:15

Neen 2, op 9 en op 12 weken.

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ik voor een inenting betaal, maar ik denk dat dat meer is dan 18€.

Geplaatste afbeelding

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 20 juni 2012 - 16:16

Tortieke heeft vanacht een heel grotte kaka gedaan. :o Ze is ook 70 g grotter dan de andere twee.
Gelukkig komen ze nu terug bij. :dancer:

Geplaatste afbeelding

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 20 juni 2012 - 16:18

elixeryen zei:

Neen 2, op 9 en op 12 weken.

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ik voor een inenting betaal, maar ik denk dat dat meer is dan 18€.

De DA heeft gisteren gezegt op 6 weken.? :o
Geplaatste afbeelding

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 20 juni 2012 - 18:13

De pakje van de zooplus is aangekomen.  Maar ik heb eigelijk te veel eten gekregen dan ik had besteld. Is dat erg? Moet ik dat melden? :s
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#45 Geplaatst 20 juni 2012 - 18:28

Nee hoor. Eens glimlachen en alles wegzetten :LOL:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com