Spring naar inhoud

- - - - -

Schuldig gevoel

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 19 juni 2012 - 12:55

Mauro zei:

Ik ken dit gevoel maar al te goed, Magalietje... :(

Onze Mavro was een katje dat ik van een boerderij had gehaald omdat het ziek was en de eigenaar zich er niets van aantrok. Mavro was gewoon van altijd buiten te zijn, dus zag ik daar toen ook geen probleem in... :oops: Jammer genoeg is Mavro na 4 jaartjes vergiftigd geweest... :cry: :( .

Ook toen Mauro en Naomi hier waren zag ik er geen probleem in hen buiten te laten overdag...we wonen hier in een heel rustige buurt...maar nadat ze beiden in een strop zijn terecht gekomen, met amputatie van Naomi haar pootje als gevolg... :cry: , heb ik me maanden schuldig gevoeld (en nu nog soms)...sindsdien zitten ze veilig binnen en hebben we een kattenren.

Maar het schuldgevoel zal altijd wel een beetje blijven...maar geen weg terug, dus proberen zoveel mogelijk alles een plaatsje te geven en in de toekomst het misschien ook anders aanpakken en bekijken wat de mogelijkheden zijn om je lieverdjes zoveel mogelijk te beschermen van de "gevaarlijke buitenwereld"...

Wens je het allerbeste... :hug: :hug: :hug:

Ojee, wat erg. Begrijp je helemaal. Zo voelde ik me ook een beetje. Maar je hebt gelijk, je moet kijken naar de toekomst. Zoals Sihirici het ook zegt 'toen is toen en kan niet meer veranderd worden'. Ik doe mijn best om hem veilig binnen te houden, en ga er alles aandoen als hij toch buiten gaat om dat veilig te laten verlopen ! Heb er bovendien heel veel uitgeleerd, uit mijn ervaringen.

Dank u Mauro, echt lief hoor :hug:

Bewerkt door magalietje, 19 juni 2012 - 12:56.
Reden van bewerken: ze --> hij (hihi, van gewoonte)

Miaauw

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#17 Geplaatst 20 juni 2012 - 08:39

Ik vind het heel tof en zelfs ontroerend om te zien hoe Magalietje veranderd is van een hardleerse koppige dame naar dit super-exemplaartje.

Dit had ik nooit verwacht een paar weken geleden. :dance:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 20 juni 2012 - 10:20

Evyke81 zei:

Ik vind het heel tof en zelfs ontroerend om te zien hoe Magalietje veranderd is van een hardleerse koppige dame naar dit super-exemplaartje.

Dit had ik nooit verwacht een paar weken geleden. :dance:

Weet je Evy, ik ook niet ! Ik had nooit verwacht dat ik een voorstander ging worden van ze binnen te laten, maar ik ben steevast overtuigd hoor ! En mede dankzij jullie ;)

Ik denk dat iedereen wel eens moet leren uit zijn/haar fouten zeker en dat is waar het om gaat he :)
Miaauw

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#19 Geplaatst 20 juni 2012 - 11:25

Goed dat je leert uit het verleden... jammer dat je vader er anders over denkt...
Hopelijk zal je nieuwe viervoetertje niet meemaken wat zijn voorgangertjes wel moesten meemaken...
En nee, ik wil geen spelbreker zijn (zij die mijn berichten lezen op het forum zullen dat zeker al wel weten) maar ik hoop alleen dat dit goed zal aflopen...

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 20 juni 2012 - 17:22

Nadine zei:

Goed dat je leert uit het verleden... jammer dat je vader er anders over denkt...
Hopelijk zal je nieuwe viervoetertje niet meemaken wat zijn voorgangertjes wel moesten meemaken...
En nee, ik wil geen spelbreker zijn (zij die mijn berichten lezen op het forum zullen dat zeker al wel weten) maar ik hoop alleen dat dit goed zal aflopen...

Je bent helemaal geen spelbreker hoor, je mag dat zeker zeggen, want ik ben er ook ongerust over. Maar ga ze toch proberen binnenhouden ! Hopelijk zegt hij er niets meer van ... Kan maar proberen he !
Miaauw

Kaprice
Kaprice
  • 4.530 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 20 juni 2012 - 17:35

zoals al is gezegd of geschreven...

schuldgevoel zal altijd blijven, wat als ...

maar katjes hebben nog steeds hun eigen willetje

als je (nog) niet in de mogelijkheid bent ze binnen te houden denk ik niet dat je je der schuldig moet om voelen

je hebt ze altijd alle liefde en aandacht gegegeven, ze hebben zeker en vast een toffe tijd met jou beleefd

helaas is alles nooit "for ever"

en zal je altijd met vraagtekens blijven zitten

maar ik denk dat je zeker moet voorruitzien en een paar nieuwe arme poezelkes een toffe toekomst kunt geven

en ( jij leeft je leven zoals jij het het beste vind, nooit luisteren naar wat anderen over jou roddelen!)