Spring naar inhoud

- - - - -

Teek afgevallen in huis en spoorloos

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_Kelly11_*
Guest_Kelly11_*

#1 Geplaatst 18 juni 2012 - 21:54

Hallo,
Mijn kitten had een teek. Ik wou met hem naar de dierenarts gaan omdat ik deze zelf niet durf verwijderen. Vandaag zag ik bij controle dat de teek ervan zelf was afgevallen. Mijn katje ligt dikwijls te slapen in de speelkamer van mijn zoontje en nu ben ik bang dat de teek er in onze speelkamer zou zijn afgevallen en daar eitjes zou hebben gelegd.
Waar kan ik het beste op zoek gaan naar de teek? (Mijn zoon heeft véél speelgoed en ook knuffels) hoe groot zijn die eitjes en waar zou de teek ze kunnen gelegd hebben? Graag jullie hulp.. Ik wil hier echt geen infestatie van larven/teken..
:misselijk: :cle

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 18 juni 2012 - 22:41

ik heb ergens gelezen dat er omgevingssprays bestaan om vlooien en teken te verwijderen uit je huis maar waar je die koopt weet ik niet  (bij een apotheker?) :onzeker:
er stond ook dat teken zich verspreiden op warme en droge plekken.(banken,bedden,kleding,tapijten)

ik heb dit op internet gevonden dus weet niet of het echt gaat helpen :s

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 19 juni 2012 - 00:18

Eens een teek zich volgezogen heeft laat ze zich vallen.  Ze kunnen eitjes leggen in manden, dekens, gras...
Stofzuig alles goed. Als je niet weet waar ze afgevallen is gaat het moeilijk zijn die terug te vinden.
Controleer jullie eigen en je kind elke dag. Mijn zoon heeft de ziekte van Lyme gehad door een tekenbeet, gelukkig is hij na een paar ab kuren ervan genezen.

http://nl.wikipedia....i/Teken_(dieren)

Mss kan je hier al wat bijlezen erover.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 19 juni 2012 - 20:22

Volgens mij gaat een teek redelijk snel dood zonder bloed hoor. Ik heb bovendien zelf ook al 2 keer een teek gehad en als je ze er snel uithaalt is er weinig risico op de ziekte van lyme. Ik denk niet dat je de teek snel terug gaat vinden maar toch succes:-)
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 19 juni 2012 - 20:45

Jientje zei:

Volgens mij gaat een teek redelijk snel dood zonder bloed hoor. Ik heb bovendien zelf ook al 2 keer een teek gehad en als je ze er snel uithaalt is er weinig risico op de ziekte van lyme. Ik denk niet dat je de teek snel terug gaat vinden maar toch succes:-)

Mijn zoon heeft ze ook direct tijdens de boswandeling eraf gedaan en toch zat hij met de ziekte opgescheept. Je kan niet voorzichtig genoeg ermee zijn.
Je zou soms verwonderd zijn hoe lang ze zonder bloed kunnen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 19 juni 2012 - 20:50

Jientje zei:

Als de teek de ziekte draagt en je bijt, is de kans zeer groot dat je besmet bent.

Misschien gaat een teek wel snel dood zonder bloed (geen idee eigenlijk), maar eitjes leggen, duurt niet lang hoor!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 19 juni 2012 - 20:51

Oh ja, met een tekentangetje kan je zeer gemakkelijk de teek zelf verwijderen :) . Het tangetje eronder haken, draaien en klaar is kees.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 20 juni 2012 - 09:21

Jientje zei:

voor de overdracht van ziektes heb je echt niet veel nodig hoor.
je kan bv al malaria oplopen door 1 miniscuul muggenbeetje
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 juni 2012 - 14:26

catherine zei:

Je zou soms verwonderd zijn hoe lang ze zonder bloed kunnen.

Inderdaad. Ze kunnen maanden, sommigen zelfs een jaar of langer, zitten wachten op een geschikte gastheer waar ze bloed bij kunnen zuigen.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 11 juli 2013 - 21:42

Een vraagje over een teek.

Taiga kwam zonet binnen in huis en er zat een klein zwart/bruin dingetje in haar vacht (ongeveer 2 à 3mm groot), het plakte er precies in. Ik kreeg het er niet zo uit dus heb ik het stukje vacht er voorzichtig uitgeknipt. Kan dit een teek zijn? Heb hier totaal geen ervaring mee!

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#11 Geplaatst 11 juli 2013 - 23:30

Wij hebben hier frontline spray, voor preventie en behandeling van teken en vlooien. Is voor katten en honden en kan je ook verstuiven op oppervlakten, zoals zetel, dekentjes ed. Onze DA verwijdert teken door er voorzichtig over te wrijven in circkelvormige bewegingen, op die manier lossen de pootjes. Vorig jaar zat één van onze katten met teek, mijn man heeft die op deze manier kunnen verwijderen, pootjes waren goed zichtbaar.

@Kyetje: ik denk ook een kleefbolletje, die van ons komen daar regelmatig mee thuis.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 16 juli 2013 - 20:13

We hebben het in het oog gehouden, denken nu bijna zeker te zijn dat het een zo'n kleefbolletje is. Bedankt voor de raad!