Spring naar inhoud

- - - - -

Gaan ze 't merken dat we weg zijn?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Maline
Maline
  • 401 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 19 juni 2012 - 00:49

Zaterdag trekken wij voor een weekje naar Frankrijk.

Pinchi en Patcha blijven hier en dagelijks zal hun oude baasje (nichtje) hen eten komen geven.

Ze kunnen zowel binnen als buiten - via het kattenluik beneden - dus het is niet gezegd dat als S. (nichtje) passeert en de bakjes komt vullen, dat ze haar elke keer zien.
S. heeft ook geen bergen tijd, want combineert zo al een huishouden, een kind en fulltime werken. Maar voor haar oom en peter (mijn vriend) wil ze hier dus wel dagelijks effe eten en drinken komen geven.

Wat gaan we nadien aantreffen? Gaan Pinchi en Patcha niet te kwaad zijn dat wij een week weg zijn? En dat ze een week lang wel eten krijgen, maar eigenlijk bitter weinig aandacht? Hoe gaan ze zich gedragen als we terug zijn?
Ze hebben elkaar wel, maar toch ...

Ze krijgen overigens wel een héél huis voor zich. Ze lopen hier continu door alle slaapkamers, verstoppen zich in de badkamer (en dan nog liefst liggen slapen in de kast bovenop de handdoeken), lopen naar buiten om in de tuin of bij de buren te gaan spelen, vangen vliegen, zitten achter vogels aan, komen af en toe om aandacht of eten mauwen, zitten soms bij ons in de living, ...
Niks verandert, behalve dat ze dus die aandacht niet zullen hebben en dat ze niet moeten mauwen op hun eten, want dat S. dagelijks langs komt om dat neer te zetten.

Jep, ik heb dan nog geen kinderen, maar zelfs over katten een week alleen laten ben ik al bezorgd.
Maar nee, hen een week meeslepen in een warme auto, rondtrekkend door Bretagne, op een camping in een tentje en op een boel uitstappen zie ik echt niet zitten. Dan zitten ze beter thuis.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 19 juni 2012 - 06:51

Oh Bretagne. :love3: Dit was mijn favoriete plaats vroeger. Onze poezekes hadden toen de beste verzorging.(Mijn ouders kwamen hier wonen) en toch negeerde ze mij volkomen als ik terug thuis kwam. :d Zo van"Zijn jullie nu al terug? Bij Oma kregen wij meer snoepjes dan van jullie" Onze Wannes was altijd bijgekomen in gewicht. De snoeper wist hoe hij oma rond zijn poot kon draaien. :lachen:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 19 juni 2012 - 11:04

Nu gaan we niet meer op reis, maar destijds met Tijger gingen we op huwelijksreis. Mijn schoonouders kwamen haar dagelijks eten geven en ze hebben gedurende de 10 dagen dat wij op reis waren Tijger geen enkele keer gezien. Ze kwam wel thuis om te eten, want het bakje was telkens leeg, maar ze verstopte zich voor hen. De dag dat wij zelf thuis kwamen zat ze voor de deur te wachten op ons :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 19 juni 2012 - 11:43

ik stel me de vraag zelf ook. Ik denk wel dat ze het merken maar ik weet niet in welke mate ze het ook erg vinden.
Uiteindelijk zolang er eten is en het geen maanden duurt, zal het allemaal wel lukken zeker. Meeslepen lijkt me ook niet ideaal.

Ik hoop dat ik binnen een tijdje ook op vakantie durf maar momenteel panikeer ik al als ik niet op tijd thuis geraak 's avonds dus... :)

Geniet van je vakantie.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Guest_doorke_*
Guest_doorke_*

#5 Geplaatst 19 juni 2012 - 14:08

Hey,

toen wij vorig jaar op vakantie geweest zijn was Gimli volledig uit zijn doen toen we terug kwamen. Hij heeft uren aan een stuk op mijn schoot gezeten (terwijl hij helemaal geen schootkatje was).

Geniet van jullie vakantie, de katjes zullen het goed hebben en dubbel verwend worden na jullie thuiskomst :p

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 19 juni 2012 - 14:11

Ik denk dat dat een beetje afhankelijk is van kat tot kat, sommige negeren je liever eventjes en proberen je zo schuldig te doen voelen :p en andere die komen net heel aanhankelijk zijn, zo van "verlaat me nooit meer" :ha :ha :ha ;)

Edit: Ohja, geniet van jullie vakantie, je katjes overleven het wel hoor, voor je het weet ben je alweer terug en weten ze zelfs niet meer dat jullie zijn weg geweest ;)

Bewerkt door Liz, 19 juni 2012 - 14:12.

banner

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 19 juni 2012 - 14:12

niet teveel zorgen om maken, wij gn deze zomer ook voor het eerst op verlof voor de katjes. De schoonmama komt ook iedere dag en ze kunnen altijd in de kattenren.

Ze zullen het heus wel overleven :d
Geplaatste afbeelding

Maline
Maline
  • 401 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 19 juni 2012 - 19:41

De "snoepjes" voor als we terug zijn, zijn vandaag gekocht :d ...
Bepaald eten krijgen ze maar af en toe en dan is 't dus feest.

Ik ben ergens wel benieuwd of S. ze gaat zien ... Tot twee maand geleden woonden ze bij haar ... Wij hebben ze geadopteerd, maar nu komt zij dus terug een weekje voor hen zorgen hier in huis.
Op zich gaan ze ook niks "te kort" komen en worden ze dus wel verzorgd. Maar ze gaan een week lang een pak minder aandacht krijgen.
Schootkatjes zijn die van ons ook niet ... De wereld buiten en in huis is véél interessanter dan op mijn schoot zitten :) ... Patcha laat zich meestal nog wel strelen, Pinchi alleen als 't em aanstaat of als hij honger heeft. Maar owee als je hen wil oppakken en bij jou wil leggen ... Dan kunnen ze niet snel genoeg weg zijn.

Als ik ga werken, heb ik die bezorgdheid minder ... Ik werk al maar 3 dagen per week en vriend is 3 weken op 4 thuis om ten laatste 4 uur (en die vierde week vertrekt hij pas om half 2). Als ik dan nog een uur ga shoppen na 't werk heb ik iets van "die twee redden zich wel nog een uurtje".

ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#9 Geplaatst 19 juni 2012 - 22:46

Mauricke zei:

Oh Bretagne. :love3: Dit was mijn favoriete plaats vroeger. Onze poezekes hadden toen de beste verzorging.(Mijn ouders kwamen hier wonen) en toch negeerde ze mij volkomen als ik terug thuis kwam. :d Zo van"Zijn jullie nu al terug? Bij Oma kregen wij meer snoepjes dan van jullie" Onze Wannes was altijd bijgekomen in gewicht. De snoeper wist hoe hij oma rond zijn poot kon draaien. :lachen:
vroeger kwam mijn mama ook hier wonen. Vermits niet iedereen gelijk thuis kwam had niet iedere kat genoeg eten. Als we na een weekje terug waren bekeken ze me 14d niet meer; alsof we vreemden waren. En ik geef toe als ze naar mijn mama liepen en me negeerde was ik jaloers en verdrietig. Nu blijven we thuis want in het verleden stond van dag 4 de valiezen al klaar en wou ik terug keren, ik mis de katten te erg. Hoop en al wil ik max eens een weekendje weg...later.

Maline
Maline
  • 401 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 20 juni 2012 - 00:29

Niemand uit de omgeving kan hier helaas effe komen inwonen voor een week.
Wij hebben het vroeger nog gedaan bij mijn schoonouders, maar omgekeerd ... nee. Ze zijn te oud daarvoor.
En mijn ouders werken nog, hebben een eigen zaak aan huis en wonen 30 km verder.

En jep, ik ga mijn twee jongens en hun kattenkwaad missen ... Maar zo hard missen om gewoon thuis te blijven, dat bij mij toch niet.

Als nichtje niet had gekund, was schoonmama ze hier wel elke dag eten komen geven. Maar echt een week naar hier verkassen, dat doet ze niet en dan is ons huis ook helemaal ondersteboven gedraaid mijn schoonmoeder kennende :twisted: ... Vandaar dat onze eerste keuze op nichtje viel om hier dagelijks Pi en Pi eten te komen geven.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 20 juni 2012 - 07:59

ZWERFKAT zei:

vroeger kwam mijn mama ook hier wonen. Vermits niet iedereen gelijk thuis kwam had niet iedere kat genoeg eten. Als we na een weekje terug waren bekeken ze me 14d niet meer; alsof we vreemden waren. En ik geef toe als ze naar mijn mama liepen en me negeerde was ik jaloers en verdrietig. Nu blijven we thuis want in het verleden stond van dag 4 de valiezen al klaar en wou ik terug keren, ik mis de katten te erg. Hoop en al wil ik max eens een weekendje weg...later.
Ondertussen is het 4 jaar geleden dat ik nog eens op verlof geweest ben. Mijn ouder zijn ook te oud geworden om hier de komen catsitten. Vermits ik nu zorg voor al die zwerfkatjes is het ook moeilijk om deze taak over te dragen aan iemand anders. Soms droom ik nog wel eens van een weekendje weg maar als het weer meezit ben ik ook wel gelukkig hier met al mijn zwervertjes in mijn verlof. :d
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 23 juni 2012 - 08:35

Ik ben in januari weggeweest en toen zijn broer en zijn vriendin hier komen wonen. Zo durf ik in de toekomst terug een week of zelfs 2 weggaan maar als ik de katten alleen moet laten en iemand ze eten komt geven niet. Ik zeg niet dat dat slecht is voor de katten maar voor mij is dat onmogelijk te plaatsen:-)
Als ik soms een hele dag wegmoet en langer als 10 u weg ben, ben ik al een week op voorhand erover na aan het denken hoe ik dit het minst erg kan maken voor de poezels :)
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding