Spring naar inhoud

- - - - -

Terras catproof maken

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#1 Geplaatst 19 juni 2012 - 23:03

In het asiel hadden ze me gezegd dat mijn twee katten binnenkatten zijn omdat ze daar buiten konden, maar het nooit deden, maar dat is dan volgens mij toch de stress geweest. Want Joe gaat dolgraag naar buiten en weent vaak voor de deur. Dus wil ik mijn katten veilig wat frisse lucht laten nemen.

Ik weet alleen niet welke methodes er bestaan om een miniterras met klein beetje aarde catproof te maken (schrikdraad, kippegaas die naar binnen draait, een muur voor het stuk klimop...?) en wie men daarvoor kan contacteren. Ik huur wel, dus te duur mag het niet kosten en het moet terug weg te halen zijn. Als ik het zelf betaal en het is weg te nemen, mag ik van de verhuurder wel wat veranderen. Een andere optie is een ren. Ik weet niet of dat beter is?

Er is naast mij ook een wilde kat waar Lilly een hekel aan heeft en waar ze altijd wild van wordt, zelfs alleen de aanblik van die andere kat buiten achter het raam maakt haar wild. Zou dat dan kwaad kunnen dat ze hem ook kan ruiken en vanachter kippegaas ziet? Ik wil vermijden dat ze Joe weer zou aanvallen, bij de aanblik van die andere kat...

In bijlage twee foto's van het terrasje, misschien is het dan wat duidelijker. Het is tot nu toe niet onderhouden geweest, dus niet letten op het onkruid :oops:

Bijgevoegde thumbnails

• 041.JPG
  • 039.jpg

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 19 juni 2012 - 23:09

Oppassen met klimop daar kunnen ze gemakkelijk aan op kruipen.
Langs de muur kant kan je overhellende ijzers zetten met stevige draad op. Maar weet niet op je huisbaas content gaat zijn als je gaten gaat boren in die muur.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 19 juni 2012 - 23:11

Tja dat weet ik ook niet :s Zal het hem eens vragen, heb 1 geluk en dat is dat hij stapelgek is van Joe :LOL: Maar als er iets minder ingrijpendere oplossingen zijn, zou hij dat wel verkiezen denk ik O:)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 20 juni 2012 - 14:32

Een kattennet? Dat kan je makkelijk aan de draad bevestigen en er is vast wel een manier om dat ook aan het gebouw vast te maken zonder het erg te beschadigen. Maar dan is je terrasje wel overdekt natuurlijk dus ik weet niet of je dat ziet zitten. Het is in elk geval een veilige oplossing.

Bewerkt door Tinne, 20 juni 2012 - 14:32.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 20 juni 2012 - 14:38

Mag je die klimop niet uit doen?
Zonder klimop heb je het perfecte tuintje om mee schrikdraad te werken, kan je nadien ook terug afbreken en meenemen naar je nieuwe huis.
Natuurlijk eerst afwachten dat je mag boren van je huisbaas. :)
Zo'n net is ook een optie maar ik denk niet zo gezellig voor jouw, zit je precies zelf in een net. :lachen:
Een ren is ook een optie maar dan heb je bijna geen plaats meer voor jezelf in het tuintje.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 20 juni 2012 - 14:48

zou ook de klimop proberen wegdoen en dan met draad werken. Als het mag tenminste van de huisbaas. zou eens met hem overleggen wat het beste is, als hij dan toch een dierenvriend is zal dit wel in orde komen zeker. ;)
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#7 Geplaatst 20 juni 2012 - 15:04

Ik zou ook denken aan een kattennet. Aangezien het daar zo klein is zal dat wel haalbaar zijn. Ik zou de klimop niet wegdoen dan zit je zelf tegen een muur aan te kijken op een al bijna helemaal stenen terras. Je zou de bovenkant van de muur vrij kunnen maken van klimop en daar op een houten balk vastzetten waar je het kattennet op vast kan maken om door te trekken naar de gevel waar je ook een balk op de muur kan maken om het net aan vast te zetten. Tuintje is dan overspannen en de poezen kunnen toch buiten.  
sorry laatste keer

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#8 Geplaatst 20 juni 2012 - 16:17

Volgens mij zit er onder die klimop geen muur maar draad dus als die weg is is het zicht waarschijnlijk ook niet alles, vandaar men er ooit de klimop zal gezet hebben. En op draad klimmen katjes ook nog steeds omhoog.
Ik zou opteren voor een net. Gezien je huurt is dit denk ik de goedkoopste oplossing. Want zo'n schrikdraad kan je misschien achteraf nog gebruiken, maar misschien plaats je later wel een ren omdat je toekomstige tuin geen mogelijkheid geeft om schrikdraad te plaatsen.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#9 Geplaatst 20 juni 2012 - 20:39

Bedankt voor de idee├źn iedereen!!! Onder de klimop zit inderdaad draad. De buurman wilt dan ook niet dat ik de klimop weg doe en ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik dat zie zitten omdat iedereen dan binnen ziet. Dus dan is het een ren of net, maar een ren kost redelijk veel, niet? En neemt zoveel plaats. Ik denk dat ik zal beginnen kijken voor een net en eens zal nagaan of dat op de gevel te bevestigen is... Zijn alleszins allemaal dingen om rekening mee te houden als ik ooit koop, dus wel allemaal heel interessant om te horen! :)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#10 Geplaatst 20 juni 2012 - 20:44

Ik zou ook voor een net gaan.. en vanaf de bovenkant van de draad (onder de klimop) schuin oplopend naar het huisje gaan. En dan in de muur een paar haken boren (moeten geen al te grote zijn) en daar je net aan bevestigen.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#11 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:01

Waar koop je dan eigenlijk zo'n netten? :oops: In de dierenzaken of eerder in doe-het-zelf-zaken?

jadzia
jadzia
  • 88 berichten

#12 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:11

Ze hebben er bij zooplus.nl
Ann

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#13 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:22

Ga ik sebiet eens naar toe! Bedankt iedereen!!!

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#14 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:25

kate2 zei:

Ga ik sebiet eens naar toe! Bedankt iedereen!!!

Ik heb uiteindelijk mijn kattennet op zooplus.de besteld, want op de Nederlandse was het net niet beschikbaar dat ik wou. Maar omdat het bij jou enkel voor de hoogte is, en ik nu niet verwacht dat je katten het net gaan kapot bijten, kan je misschien ook met een goedkoper kattennet werken.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#15 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:28

Bijten! Daar had ik nog niet aan gedacht :oops: Maar ik denk het ook niet want in huis bijten ze ook niet op kabels of zo... Ik zal eens beide bekijken. Mijn schrik is eigenlijk eerder dat Lilly zal freaken als ze die roste kat 'live' met enkel draad ertussen ziet. Maar dat zien we dan natuurlijk weer. Zal eerst eens bij de eigenaar checken of ik een kattenluik in mijn deur mag plaatsen en gaten in de muur mag boren.

Bewerkt door kate2, 20 juni 2012 - 21:29.