Spring naar inhoud

- - - - -

Ons Witje de zwerfkat

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#1 Geplaatst 20 juni 2012 - 15:19

Enkele weken geleden merkte ik een witte kat op naast mijn woning.
Ze blijft echt zeer dicht in de buurt, zit ofwel naast mijn woning (heb daar een gangetje waar mijn vuilzakken enzo staan) ofwel zit ze bij de buur (maar dat is een leegstaande woning).
Ze reageert op mijn stem en vandaag bleef ze ongeveer 2 meter van mij vandaan staan.
Ik had gehoopt dat het zwerfkattenproject haar wou komen ophalen en castreren en nakijken op besmettelijke ziekten maar de boel ligt hier stil!
Degene die de katten moet ophalen is langdurig ziek, ik heb naar het FOD gebeld en kreeg als antwoord " Wij houden ons hier niet mee bezig" .
Naar de gemeente bellen heeft geen zin want dan bellen ze naar de dienst waar die persoon ziek is en krijg ik het antwoord: de boel ligt hier plat"
Ik had haar of hem graag een kans gegeven omdat ik het gevoel heb dat je met enig geduld en liefde het vertrouwen kan winnen van deze lieverd.
hij / zij heeft een  stuk van staart kwijt.
Weet er iemand waar ik deze schat een huisje kan bieden, opvang van zwervertjes?
Ik heb op dit moment geen vervoer, mijn man die de enige is met een rijbewijs heeft gisteren een ongeval gehad op het werk en kan op dit moment niet rijden en ik heb geen rijbewijs.
Ik wil ze wel lokken in een bench, zal zeker lukken als ik eten erin zet.
Ik hoop hier iemand te vinden die deze lieverd een kans wil geven.
Ik kan bij deze groep het niet riskeren, ik ken mijn katten goed genoeg en ons witje heeft geen stress nodig enkel liefde en veel geduld.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 20 juni 2012 - 16:29

:geluk: :geluk: :geluk: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

janallem2
janallem2
  • 4.952 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 20 juni 2012 - 17:30

:geluk: :heart:
Geplaatste afbeelding

saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 21 juni 2012 - 11:43

:geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

TINO
TINO
  • 392 berichten

#5 Geplaatst 21 juni 2012 - 12:02

hallo, ik kan geen opvang doen maar kan jou alle nodige zaken uitlenen, uiteraard gratis, oa een diervriendelijke vangkooi, een dwangdraagmandje om het katje er in over te laden om te laten verzorgen bij de dierenarts, en een bench met alle gerief die je zo lang als nodig mag gebruiken. En ja hoor je kan van dit katje zeker een zeer tam soezepoezeke maken hoor want ze heeft nu reeds vertrouwen in jou!
Zet de bench dan een beetje apart in een kamer of garage of tuinhuisje (waar het in de zomer toch niet te warm wordt) en leg er in het begin een grote doek of handdoek op de bench , zeker de kant waar ze in haar mandje ligt om haar geen of zo min mogelijk stress te bezorgen. Je zult zien dat ze na een paar uur max een paar dagen volledig tot rust is gekomen en zal genieten van haar verzorging en van jou......gelukkg heeft ze jou ontmoet en wil jij je over haar ontfermen!
Indien je het wenst mag je bovengenoemde zaken komen halen, stuur dan maar een pb en ik geef je dan mijn adres
succes

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#6 Geplaatst 21 juni 2012 - 12:30

Veel succes! Fijn dat je al zo hebt rondgebeld! Ik zou haar wel willen komen halen en voeren naar ergens, maar Geraardsbergen is net een beetje te ver :(

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#7 Geplaatst 21 juni 2012 - 13:58

:geluk: :geluk: :geluk:

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#8 Geplaatst 21 juni 2012 - 20:41

TINO zei:

hallo, ik kan geen opvang doen maar kan jou alle nodige zaken uitlenen, uiteraard gratis, oa een diervriendelijke vangkooi, een dwangdraagmandje om het katje er in over te laden om te laten verzorgen bij de dierenarts, en een bench met alle gerief die je zo lang als nodig mag gebruiken. En ja hoor je kan van dit katje zeker een zeer tam soezepoezeke maken hoor want ze heeft nu reeds vertrouwen in jou!
Zet de bench dan een beetje apart in een kamer of garage of tuinhuisje (waar het in de zomer toch niet te warm wordt) en leg er in het begin een grote doek of handdoek op de bench , zeker de kant waar ze in haar mandje ligt om haar geen of zo min mogelijk stress te bezorgen. Je zult zien dat ze na een paar uur max een paar dagen volledig tot rust is gekomen en zal genieten van haar verzorging en van jou......gelukkg heeft ze jou ontmoet en wil jij je over haar ontfermen!
Indien je het wenst mag je bovengenoemde zaken komen halen, stuur dan maar een pb en ik geef je dan mijn adres
succes

Ik heb zelf een bench enzo, dat is het probleem niet, ik he een cattery dus alles in voorraad!
Maar ik heb geen plaats om ze ergens veilig te zetten, Klein schuurtje in de tuin heeft geen deur en ons Xyra (hond) houdt echt niet van vreemde katten, grote schuur daar zitten onze katers en onze poezen hebben toegang tot heel onze woning en wil ze dit echt niet afnemen.
Hoe erg ik deze situatie ook vind en haar echt een kans wil geven bij mij is daar geen mogelijkheid toe.
Maar ik zoek verder.
Geplaatste afbeelding

TINO
TINO
  • 392 berichten

#9 Geplaatst 21 juni 2012 - 22:13

zoals Kate, wil ik ze wel komen halen en ergens naar een opvang of gouden mandje voeren, als het je jou past misschien al beginnen te vangen en controle dierenarts en in dat schuurtje in veiligheid brengen in een bench , daar kan ze reeds herstellen v eventuele sterilisatie enzo
Ikzelf ben niet zo een autorijder en we zijn nooit vrij tijdens de weekdagen maar op de zondagen wil mijn man atijd in dienst staan voor de zwerfkatjes en wij kunnen dan het vervoer doen vh katje naar haar toekomst
groetjes, tino

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 21 juni 2012 - 22:27

Ocharme dit sukkeltje. Geraardsbergen staat nochthans bij de gemeenten met een zwerfkattenbeleid.Tino jij bent een engel voor de katten. O:)
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

TINO
TINO
  • 392 berichten

#11 Geplaatst 21 juni 2012 - 22:55

dank je wel, maar hetgeen andere mensen die ik hier bezig zie op de ks, doen is niet te vergelijken met hetgene ik maar kan doen voor de zwerf en gedumpte katjes.
Chapeau voor al die mensen hoor, ikzelf beteken niet zo veel voor de redding vd katjes ,maar ik doe mijn uiterste best iedere avond en soms stiekem tussenin mijn werk als er een noodgeval is met katjes
Vakantie nemen wij nooit en vrije dagen zijn met uitzondering v verplichtingen,altijd met veel liefde en plezier voor de katjes, graag zou ik later meer kunnen betekenen voor de armsten onder de armen , nl de zwerfkatjes......

akira
akira
  • 1.621 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:08

geraardsbergen doet alsof ze een zwerfkattenbeleid heeft maar heeft het dus niet, moest het nog nodig zijn ik ken iemand in geraardsbergen die opvang doet van poezen en zich ook bezig houd met zwervers.

TINO
TINO
  • 392 berichten

#13 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:09

amazingdolls zei:

Ik heb zelf een bench enzo, dat is het probleem niet, ik he een cattery dus alles in voorraad!
Maar ik heb geen plaats om ze ergens veilig te zetten, Klein schuurtje in de tuin heeft geen deur en ons Xyra (hond) houdt echt niet van vreemde katten, grote schuur daar zitten onze katers en onze poezen hebben toegang tot heel onze woning en wil ze dit echt niet afnemen.
Hoe erg ik deze situatie ook vind en haar echt een kans wil geven bij mij is daar geen mogelijkheid toe.
Maar ik zoek verder.
In alle bescheidenheid, maar ik denk dat het katje misschien in een bench gaat lopen om te gaan eten maar het deurtje op tijd dicht kunnen doen zonder dat ze uit schrik ervoor vlucht is heel waarschijnlijk!
Vroeger, als ik nog geen vangkooien had, probeerde ik het ook zo maar het resultaat was dat ze vluchten en hun vertrouwen volledig kwijt waren in mij, dan duurde het terug nog lang tot ik ze dichter kon krijgen en uiteindelijk in een vangkooi moest laten lopen, soms waren ze ondertussen zwanger, ziek of gekwetst
Mijn aanbod voor het gerief om ze te vangen en dwangdraagmand om ze over te kunnen laden  blijft geldig he
succes, tino

TINO
TINO
  • 392 berichten

#14 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:13

Akira, dank om hulp aan te bieden voor een opvang in Geraardsbergen hoor
Ben blij dat het katje ergens terecht kan, tot hoors he,bel je mij eens op als het jou past aub? groetjes tino

akira
akira
  • 1.621 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:20

ik wil gerust helpen waar ik kan he dat weet, ik bel je morgen eventueel eens op in de namiddag als dat goed is