Spring naar inhoud

- - - - -

zusje/broertje bij?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 juni 2012 - 17:17

Hallo

9 juli ga ik mijn nieuw schatje halen ! Maar ik vraag me af zou ik niet beter nog een zusje/broertje ook adopteren? Als ik dan eens weg ben is ze niet alleen en zal ze haar nooit vervelen, ze zijn ook beter op hun gemak mss dan. Maar gaan ze dan nog altijd evenveel gehecht zijn en aandacht geven aan mij, ben bang dat ze dan zo heel onafhankelijk gaan worden ... Dank u ! 77

Groetjes
Miaauw

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 20 juni 2012 - 20:15

Ze zijn nog steeds aanhankelijk naar mensen toe hoor, maakt niet uit of ze dan met twee zijn :) Het enige voordeel voor hen is dat ze als extraatje ook nog een soortgenootje krijgen waar ze veel aan gaan hebben :thumb: :thumb:
banner

Maline
Maline
  • 401 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:17

Hier was bij vriend de voorwaarde om er 2 ineens in huis te halen ... Hij stond daar echt op.
Hij heeft het meegemaakt bij zijn ouders, eerst één en een paar jaar later een ander ... Die twee konden elkaar niet luchten of zien omdat de één in het "territorium" van de ander kwam. Dan liever twee ineens.
Plus: Wij werken, dus ze zitten hier af en toe wel alleen ... Altijd leuker om met 2 kattenkwaad uit te halen, dan alleen ;) ...

Bij ons wel geen 2 broertjes.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#4 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:23

Sommige katten zijn heel aanhankelijk als kitten naar mensen toe maar eens volwasseen kan dit anders zijn.
Je kan dit nooit op voorhand echt weten. Castreren/steriliseren helpt ook wel, hier was Mira helemaal geen aanhankelijke kat en na haar sterilisatie loopt ze ons overal achterna om aandacht.
Zino was helemaal geen lieverd als kittentje, blazen, krabben... Het heeft toch een hele tijd geduurd maar nu is die echt een hele lieve flets sloeber.
Zo zie je maar dat het kan veranderen.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 juni 2012 - 22:56

Hier lopen ook 2 katten rond. Sushi hebben we van kitten af. En hoewel we toen 4 katten hadden (1 overleden, 1 herplaatst) is ze daar echt niet minder aanhankelijk door geworden. Integendeel, het is een knuffelkont. Dus dat katten minder aanhankelijk zouden worden naar mensen toe, wanneer ze met meer zijn, is een fabeltje. Moest dit wel het geval zijn dan heeft dit enkel te maken met het karakter van de kat. En niet met het feit dat er soortgenootjes aanwezig zijn.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Milaya
Milaya
  • 46 berichten

#6 Geplaatst 21 juni 2012 - 08:14

Alles heeft voor en nadelen. Een kat alleen... heeft het territorium voor zich alleen (is haar natuur). En alle nood voor aandacht kan door haar mensen worden ingevuld. Maar... als het een aandacht-liefhebber is kan dat ook intensief zijn voor haar mensen.
Neem je er 2 samen, hebben ze als kitten sowieso plezier met elkaar. Maar... niemand kan voorspellen of ze vrienden zullen blijven. Dus nadeel kan stress zijn op lange termijn. Maar als ze wel vrienden blijven is het natuurlijk superleuk. Er is dus geen goed of fout. Overweeg alle voor- of nadelen en alle risico's en volg je hart.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 21 juni 2012 - 08:32

Hier heb ik ook broertje en zusje (en mam) bij elkaar en dat gaat super, nog steeds rennen en ravotten....
Wat Catherine zegt klopt ook helemaal... het duurt wel even voor ze hun echte karakter hebben gevormd. Marie was vroeger heel schuw, terwijl ze gewoon met de fles is groot gebracht, nu zit ze dagelijks op mijn schoot luid te spinnen..
Frits was een echt mensenkitten, en nu trekt juist hij iets meer zijn eigen plan...

Ik zou voor 2 gaan, ze hebben wat aan elkaar en je hebt best kans dat je dadelijk gewoon 2 knuffelkonten thuis hebt rondrennen :LOL:
Geplaatste afbeelding

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 21 juni 2012 - 11:27

Ik ga voor TWEE :LOL: Ik zie er al naar uit, zeker als ik hier al die leuke reacties lees. Ze zullen idd veel met elkaar kunnen spelen, want als ik naar school moet en de ouders zijn naar het werk kunnen ze veel met elkaar spelen en slapen bij elkaar enzo ! Anders zou ik er al helemaal veel medelijden mee hebben, moest het hier alleen zitten, hetzelfde voor 's nachts.

JOEHOEW, dat wordt plezier :LOL:
Miaauw