Spring naar inhoud

- - - - -

Noorse boskat/tricolourke, help ^^

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 juni 2012 - 19:48

HELP !

9 juli ga ik mijn bolleke halen he. Maar ik ga ook nog een vriendje bij adopteren, dan zijn ze samen en hebben ze meer plezier !

Maar nu is er een tricolour katje, een mooike ze en een speelse en één die heel graag gewreven wordt. En dan is er ook nog een Noorse boskat kitten. Een supersupermooie, amai ! Maar die is wat schuw momenteel, als je ze oppakt wil ze liever terug neerzitten en ze verstopt zich soms. Maar ik las onlangs dat een boskat heel aanhankelijk is en ook heel energiek. Nu wil ik natuurlijk niet dat het nieuwe katje hem de hele dagen verstopt en niet durft te spelen met mijn ander bolleke. Of zou dit na een paar dagen over gaan en spelen Noorse boskatten ook veel? Ik ben zo over van zijn uiterlijk ! Wat raad jullie aan?

Groetjes en alvast merci :)
Miaauw

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#2 Geplaatst 20 juni 2012 - 20:17

Ben je zeker dat het een Noors boskatkitten is en geen look a like?
want van langharige katjes zegt men dit vlug.
Ik vermoed dat dit katje zich in een opvang bevindt, maar als ze niet weten wie de ouders zijn (of deze geen stamboom hebben) kan men niet spreken van een raskatje.

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:08

hilleke zei:

Ben je zeker dat het een Noors boskatkitten is en geen look a like?
want van langharige katjes zegt men dit vlug.
Ik vermoed dat dit katje zich in een opvang bevindt, maar als ze niet weten wie de ouders zijn (of deze geen stamboom hebben) kan men niet spreken van een raskatje.

Jaa toch vrij zeker, want het heeft ook die kraag enzo. Ze weten niet wie de ouders zijn neen en hebben dus geen stamboom, zit idd in een opvang. Maar het maakt me echt niet uit of het een raskatje is hoor hihi, tis gewoon dat ik zo zot ben van haar uiterlijk, maarja ben bang dat ze niet gaat spelen met het andere bolleke en dat ze niet aanhankelijk gaat zijn enzo ...

Grtjs
Miaauw

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#4 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:23

Op uiterlijk alleen kan men echt niet zeggen dat het een raskatje is hoor. Ons joske lijkt ook wel een raskatje als je zijn foto's bekijkt, maar we hebben hem in een doos gevonden, dus ja, wie steekt er nu een raskatje in een doos en dumpt dit langs de kant van de weg.
Je kan alleen maar zeker zijn indien je de ouders kent en indien die in het bezit zijn van een stamboom.
Maar als je het zo'n schoontje vindt zou ik zeker overwegen hem een thuis te geven.

Bewerkt door hilleke, 20 juni 2012 - 21:25.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 juni 2012 - 22:51

Ik heb een grote, witte halflangharige kat. Compleet met pluimstaart en kraag. En hoewel mensen ook vaak denken dat het een boskat is, moet ik hen teleurstellen. De ouders van Snoopy ken ik niet. Het enige dat ik weet is dat het misschien een kruising kan zijn. Hetzelfde voor het katje dat je hebt gezien in de opvang, dat zal heel waarschijnlijk geen Noorse boskat zijn. Maar gewoon een mooi katje dat er op lijkt en dan durven mensen er al gauw de naam 'raskat' op plakken. Want dan geraken kittens sneller verkocht of geadopteerd.

Er zijn trouwens wel meer kittens die in het begin wat angstig zijn of geen schootzitters zijn. Maar dat betekent niet dat ze dat niet kunnen worden, eens ze wat ouder zijn.

Bewerkt door Tinne, 20 juni 2012 - 22:53.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 21 juni 2012 - 11:07

Jaa dat is natuurlijk wel mogelijk. Ik denk dat ik ga overwegen om het andere katje te adopteren. Het is zo een lieveke en uiteindelijk moet je niet op het uiterlijk afgaan he, het is vooral hun karakter dat telt. Het is immers een risico om dat langharige katje te adopteren, want als het dan misschien toch schuw(er) blijft en het speelt niet veel met het andere bolleke, dan kan ik de tijd niet meer terugdraaien natuurlijk. Ik zou het dan wel heel veel aandacht geven en alles eraan doen om het socialer te maken, maar kans op slagen is niet verzekerd he. Buiten met het tricolour poesje weet ik zeker dat ze zich zullen amuseren en dat ze sociaal zal zijn. Het langharige poesje heeft de opvang ook nog nooit zien spelen. Misschien is het zijn karakter he ;)

En als het zich dan verstopt, kan ik niet erg veel met het andere bolleke bezig zijn, want dan voel ik me zo slecht dat het langharige hem niet goed voelt en hem verstopt. Hihihi, ben zo beïnvloedbaar door de gevoelens van mijn schatjes :oops:

Bedankt !
Miaauw