Spring naar inhoud

- - - - -

Tandplak...

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 juni 2012 - 22:30

Enkele weken geleden ben ik met Mauro'ke naar de DA geweest...alles perfect, behalve een beetje overgewicht en een beetje tandplak :oops: ;)

Voor het verwijderen van het teveel aan tandplak heb ik speciale korreltjes meegekregen = Hill's t/d.

Nu vraag ik me af of dit ook effectief zal helpen ? Iemand ervaring hiermee ? :catnoknow ;)

(Aangezien ik toch af en toe lees dat een poezeke onder narcose moet om tandplak te verwijderen :( ).

Hoop dat deze korreltjes ook effect hebben... ;) :oops:

Alvast bedankt voor reacties en groetjes van Mauro :love3: :heart:

Bijgevoegde thumbnails

• DSC00243.JPG

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 20 juni 2012 - 22:48

Ik heb er zelf geen ervaring mee, en weet ook niet of het effectief iets zal helpen. Wat ik doe om tandplak te voorkomen, is de katten regelmatig eens een kippenvleugeltje of iets dergelijks voorschotelen. Dan kunnen ze lekker knabbelen. Ik merk dan toch dat hun tandjes weer schoner zijn. Ze volledig op rauw zetten is me nog niet gelukt.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 20 juni 2012 - 23:20

Mijn DA zei dat ik af&toe over haar tanden kan gaan met een gaasje... wel nog nooit effectief geprobeerd

Bewerkt door Sedes, 20 juni 2012 - 23:21.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 20 juni 2012 - 23:24

Oei, arme Mauro........
Hoe kan je dat zien of een kat tandplak heeft??

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 20 juni 2012 - 23:39

Ik liet bij Winny vroeger 1x per jaar onder narcose zijn tandplak weg halen.
Hij had altijd ontsteking. En die ontstekingen zijn na verloop van jaren zijn dood geweest. Moet wel zeggen dat die tandontstekingen chronisch bij hem waren en niet geneesden.

kate2
kate2