Spring naar inhoud

- - - - -

Light voer

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 1.002 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 juni 2012 - 11:14

Hallo,

De poezen (10 maanden) krijgen hier nu RC kitten/ RC sensible natvoer en sanabelle/ rc kitten gemengd met purina one( anders eten ze het niet) droogvoer.

Nu is Latte na zijn castratie nogal een etertje geworden (wat ik eigenlijk leuk vind gezien de vele uren dat ik ze vroeger met de hand moest voeden omdat ze niet wilden eten). Volgens de DA zat hij op gewicht en mocht hij niet meer bijkomen. Sindsdien geef ik minder eten maar het probleem bij het droogvoer is dat ze dat niet op commando eten dus dat laat ik de hele dag staan. met als resultaat dat Latte alles opeet en mokka niks. Ik geef mokka natuurlijk af en toe apart eten en meer natvoer maar dat maakt nog steeds dat Latte teveel eet. Nu heb ik hem light natvoer van RC gekocht zodat ik hem wat meer natvoer kan geven in de hoop dat hij minder droogvoer eet.
Maar nu vroeg ik me net af of dat dat mag, aan een kitten( weliswaar van 10 maanden) al lightvoeding geven?

Bovendien heb ik ook droogvoer voor gesteriliseerde katten gekocht maar Mokka is maar een magertje dus als ik hem alleen daarop zet, gaat het misschien niet genoeg zijn...

De DA zei dat zij haar katten 3 keer per dag een afgewogen portie droogvoer gaf maar ze zei ook dat dat bij mij niet geschikt was omdat ik niet thuis ben overdag en 2 porties zijn te weinig. Bovendien eten ze droogvoer echt niet als ik het neerzet, natvoer daarentegen wel.

Graag jullie mening.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 21 juni 2012 - 11:38

Droogvoer kan je geven in een activity board, pipolino, of speciale eetkommetjes zodat ze moeten werken voor hun eten. Ze gaan hierdoor automatisch minder eten doordat ze vlugger verzadigd zijn. Je kan ook zelf een toren in elkaar knutselen van WC-rolletjes en daarin hun brokjes doen. In dit topic zie je een voorbeeld Eettoren van wc-rolletjes
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 21 juni 2012 - 14:03

Ik had een paar maanden geleden ook een te dik kattineke ( pruske) en had toen ook light gekocht. was van sanabelle en smilla en het hielp wel want ze was op korte tijd terug op haar mooie gewicht. sindsdien krijgt ze al terug gewone voeding en tot hiertoe blijft ze mooi op gewicht. ;)

Hier gaf het toch resultaat.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#4 Geplaatst 21 juni 2012 - 14:06

Meng de light en de gewone door mekaar. Dan heeft iedereen er deugd aan.

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#5 Geplaatst 21 juni 2012 - 14:12

Hier ben ik hun eten in een slow down kom en een eetbal beginnen geven, zodat ze er effectief iets voor moeten doen. Die slow down kommen hebben echt wel resultaat, mijn Churchilleke die gemakkelijk overgewicht krijgt, is afgevallen en staat nu "goed". Hij eet nog altijd veel, maar minder dan vroeger want nu kan hij "de stofzuiger" niet meer uithangen.

De meeste merken hebben aangepast voedsel voor "sterilised cat" of "neutered cat" en dat is wat minder calorierijk. Dat geef ik ze af en toe eens maar niet altijd.

Wat ik wel deed toen ze alle twee moesten afvallen, is 's nachts hun eetkommen wegpakken.