Spring naar inhoud

- - - - -

Pools trouwfeest

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 juni 2012 - 11:41

Sinds gisteren weet ik dus, dat we binnen een maand naar een Pools trouwfeest gaan :)
Mijn kleine zus, Noa is namelijk Pools, en haar nonkel trouwt.
Mijn ma en Noa haar papa zijn wel niet meer samen, maar omdat we allemaal erg veel om onze Pawel geven, gaan we allemaal samen :LOL:
Ik ben nog nooit in Polen geweest O:)  Hebben er mensen tips etc die zelf al naar Polen geweest zijn?
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 21 juni 2012 - 13:15

Oh jaloers...

Mijn ouders zijn door een collega van onze pa uitgenodigd geweest om naar Polen te gaan, toen die man trouwde met een Poolse.

Echt... wow!

Dat trouwfeest duurde 3 dagen, met life-orkestje, 3 dagen feest... Ze hebben er alvast de tijd van hun leven gehad :)

Iedereen was er super gastvrij en vriendelijk, een heel open mentaliteit. De ouders van dat meisje zijn nadien nog een paar keer bij mijn ouders komen eten ook, da's wanneer ze hun dochter hier komen bezoeken. Heel toffe mensen, hebben mij ook een paar woordjes Pools geleerd.

Tips? Genieten maar!
Geplaatste afbeelding

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 21 juni 2012 - 14:41

We zijn toevallig 2 jaar geleden ook naar een Pools trouwfeest geweest. Inderdaad 2 dagen feest - er wordt op 2 liter vodka gerekend per man!
De trouw was tof, de mensen vriendelijk maar dat was het dan.
De mensen lopen depressief rond, er kan geen lachje vanaf. We hebben dan gevraagd aan mensen op de trouw hoe dat komt en hun reactie was van hetgeen ze meegemaakt hebben in WO II, dat Warchau helemaal plat lag. We zeiden dat Ieper ook plat gelegen heeft, dat er ook steden in Europa zijn die helemaal plat gebombardeerd waren en dat wij daarom niet zo vies rondlopen. Dat begrepen ze niet. Zelfs de jeugd gaat daarin mee en zijn zeker niet happy.
We zijn met de trein van Wroclav naar Warschau gereden, we dachten om over 400 kms toch veel gezien te hebben, niets is minder waar : overal hetzelfde uitzicht, wegen die niet aangelegd zijn, hele velden niet bewerkt, af en toe zie je een koe die rondjes moet draaien rond een paal.
De steden Wroclav en Warschau waren zeker de moeite om te gaan bezoeken maar voor mij moet het niet meer.