Spring naar inhoud

- - - - -

Wicky, terug van weggeweest

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#1 Geplaatst 21 juni 2012 - 17:29

Geplaatste afbeelding

Wicky is vorig jaar 25 juni geadopteerd, met onze standaardbepalingen in het contract, dat ze ten 1e op de leeftijd van 1/2 jaar gesteriliseerd moest worden en ten 2e dat ze in geval van niet-meer-kunnen-houden terug zou komen.
Ze kwam 16 mei dit jaar terug met de boodschap, dat ze niet (meer) met de andere katten in huis overweg kon en overal pieste. :onzeker:
Na een paar dagen in de bench, waar ze zindelijk was, mocht ze op proef los. Ze is goed zindelijk, speelde vrij veel met de kittens en gedroeg zich als een voorbeeldig groepslid. :) Ze lust (uiteraard) ook graag kittenvoer.

De laatste 10 dagen begint ze dikker te worden op een manier die niet op overgewicht lijkt, maar eerder op zwangerschap. :o Ook irriteren de kittens haar sneller :louche: . We waren het er eigenlijk samen wel over eens, maar vandaag Yves van DAP A'bel toch ook eens laten kijken en voelen.

Conclusies:
Ten eerste: we zijn weer eens te naïef en te goed van vertrouwen geweest! :censored:
Ten tweede: binnenkort zitten we met nog een nestje in huis.
:misselijk: (Tenzij iemand een drachtige kattin in opvang wil nemen. :heart: )
Ten derde: Wicky komt de eerste drie maanden niet ter adoptie.
:onzeker:
Ten vierde: Wicky is nog steeds een schat van een kat, die zich goed in de groep beweegt, zindelijk is en graag aaitjes komt halen. :love3:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 21 juni 2012 - 17:34

Prachtige poes!

Maar hier komt al een mensenbaby, en met 3 katjes zitten alle plaatsjes vol...

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#3 Geplaatst 21 juni 2012 - 18:31

Is het niet beter dat ze bij jullie blijft? Nog eens een verhuis, en dit voor een zwangere dame lijkt me toch niet alles. En gezien jullie een opvang zijn en een dierenarts in huis hebben lijkt me dit voor haar het ideale plaatsje om haar kindjes op de wereld te zetten. :)

Bewerkt door hilleke, 21 juni 2012 - 18:36.

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 21 juni 2012 - 18:33

Wicky ziet er geweldig uit, het is zo jammer dat die mensen zich niet aan de voorwaarden hebben gehouden :evil:
Veel succes :flower:

Bewerkt door blubje, 21 juni 2012 - 18:33.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 21 juni 2012 - 18:33

:evil: :censored: toch!!
Gelukkig hebben ze ze terug gebracht :)
Wij werken met waarborg die terugbetaald wordt als DA bewijs ondertekent na castratie tss 6 à 8 maanden.Is nog geen zekerheid hoor

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 21 juni 2012 - 18:45

:( , triest dat mensen zich niet aan afspraken kunnen houden en hun probleem dan weer bij anderen gaan dumpen :evil:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#7 Geplaatst 21 juni 2012 - 19:11

Wicky pieste om haar terrein te markeren zoals krolse en zwanger poezen wel meer doen.
Ze is mooi en om te stelen :love3: Wat mankeert mensen toch die katten en andere dieren als tijdelijk product zien :cry:

Mijn neef en zijn vriendin willen graag een kat van een bepaald ras, ik heb per pb contact met een fokker gezocht en de link van haar website doorgestuurd... over twee weken ga ik bij hen op bezoek om verder te praten over hun wens het gezin uit te breiden met een kat en zal alles uit de kast trekken om hun op andere gedachte te brengen... Niet omdat zij geen kat zouden mogen hebben, ik heb er juist heel veel vertrouwen in dat zij heel goed voor de kittens zullen zorgen... Maar achteraf zullen zij nooit kunnen zeggen iets niet geweten te hebben. Beter voor de diertjes in huis worden gehaald de nadelen heel sterk te overdrijven dan achteraf de diertjes te moeten herplaatsen omdat ze dit of dat niet wisten.

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#8 Geplaatst 21 juni 2012 - 19:28

hilleke zei:

Is het niet beter dat ze bij jullie blijft? Nog eens een verhuis, en dit voor een zwangere dame lijkt me toch niet alles. En gezien jullie een opvang zijn en een dierenarts in huis hebben lijkt me dit voor haar het ideale plaatsje om haar kindjes op de wereld te zetten. :)
Ja, dat van die dierenarts klopt (dubbel zelfs!) en Elise heeft weinig neiging om zoiets aan anderen over te laten. Haar kattenmoederinstinct is te sterk. Maar heb je toevallig in een ander topic gezien hoeveel we er al in huis hebben? En Wicky blijkt nou niet direct een stresskip te zijn, dus over een verhuis maak ik me niet al te veel zorgen.

Sihirci zei:

Wicky pieste om haar terrein te markeren zoals krolse en zwangere poezen wel meer doen.
Waarschijnlijk wel, ja.

@ Cissy
Zullen we ook moeten doen tot alles gesteriliseerd de deur uit gaat.

Bewerkt door Kempenkat, 21 juni 2012 - 19:29.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 21 juni 2012 - 19:50

Moesten ze dan geen kopie naar jullie toesturen van de da dat ze gesteriliseerd was. Wij moesten dat doen met onze kitty uit het asiel. En nadat ze het bewijs van sterilisatie hadden ontvangen kreeg je een waardebon toegestuurd om gratis een zak hills droogvoer van 2 kg gratis te gaan afhalen bij tom en co. :duim:

DORIS
DORIS
  • 7.882 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 21 juni 2012 - 20:00

Arm katje. :censored:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 21 juni 2012 - 20:04

En het is nog zo'n lief schatje :love3: .... sommige mensen he :censored:

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#12 Geplaatst 21 juni 2012 - 20:23

Gelukkig hebben ze haar toch teruggebracht ipv te dumpen, maar 't is wel makkelijk dat! Jammer dat er mensen zijn die zich niet aan de afspraken ouden :(

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 22 juni 2012 - 09:01

sommige mensen :evil:

Hopelijk vindt ze snel een nieuwe thuis en verloopt haar bevalling goed :geluk:
banner

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 24 juni 2012 - 21:44

Ocharme de stakkerd. :( Hopelijk vind ze vlug een gouden mandje.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Guest_Elise Rijdes van Soest_*
Guest_Elise Rijdes van Soest_*

#15 Geplaatst 25 juni 2012 - 22:53

catherine zei:

Moesten ze dan geen kopie naar jullie toesturen van de da dat ze gesteriliseerd was. Wij moesten dat doen met onze kitty uit het asiel. En nadat ze het bewijs van sterilisatie hadden ontvangen kreeg je een waardebon toegestuurd om gratis een zak hills droogvoer van 2 kg gratis te gaan afhalen bij tom en co. :duim:

Naar aanleiding van dit soort problemen doen we nu de kittens gecastreerd of gesteriliseerd de deur uit, of als wegens gezondheidsredenen nog niet kan, mogen ze terugkomen om het alsnog te laten doen. (In begrepen in de adoptieprijs, dus dan hebben mensen toch de neiging om het te laten doen).