Spring naar inhoud

- - - - -

Cattery Leibeekhoeve

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
S10
S10
  • 97 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 juni 2012 - 19:22

We gaan volgende week de Cattery Leibeekhoeve bezoeken om 2 Brits Korthaartjes uit te zoeken.  Heeft er iemand ervaring met deze Cattery?  Het zal de eerste keer zijn dat we raskatjes gaan opnemen in ons gezin.  We hebben JAREN HTK poezen gehad.  We zijn dus volop "zwanger"...ik zal het alleen moeilijk vinden om er 2 dollekes uit te kiezen....ik wil ze allemaal!!!!  Was het al maar zaterdag....Ze mogen wel pas na 5 augustus het nestje verlaten...

Ellen S
Ellen S
  • 309 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 21 juni 2012 - 19:53

Ik ken iemand die haar britje daar gehaald heeft. Ze heeft nog al brits kortharen gehad uit andere cattery's en die waren socialer.. Ze denkt dat omdat ze met zoveel kittens zijn, ze hierdoor waarschijnlijk minder sociaal is. (Weet ook niet of dit een reden zou kunnen zijn) Nuja kan natuurlijk ook liggen aan het karakter van de poes.
Zelf heb ik al eens contact gehad met de cattery en de kittens zouden het nest al mogen verlaten tussen 9 à 12 weken.. :catnoknow Normaal verlaten kittens het nest op 13 weken.

Veel succes en plezier bij het uitkiezen! ;)

Nouka - Cayenne - Coco
Nouka - Cayenne - Coco
  • 278 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 21 juni 2012 - 19:55

Veel succes :thumb:

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#4 Geplaatst 21 juni 2012 - 20:44

Voor mij zijn sociale kittens enorm belangrijk, en als je weet welke activiteiten ze nog doen buiten hun cattery vraag ik me af of ze echt heel veel tijd kunnen besteden aan hun katten, ze hebben er dan ook nog ns ontzettend veel mijn inziens.

Het zijn wel ontzettend lieve mensen, want onze hondjes zijn er vroeger op hotel geweest, maar toen wist ik al dat ze bijna constant aan het werken zijn, (honden en kattenhotel, gedragstraining honden, en ook nog een hondenkennel)

Maar je kan steeds op bezoek gaan en kijken hoe sociaal de ouderdieren zijn, hoe ze gehuisvest zijn (hopelijk in huis en niet in een aparte ruimte)
Stel voldoende vragen en beslis niet onmiddellijk want dan laat je enkel je gevoel spreken.
succes

S10
S10
  • 97 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 22 juni 2012 - 10:53

Kan ze mij eventueel zeggen welke Cattery?

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.249 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 22 juni 2012 - 11:14

@ S10;
Die vraag snap ik niet...

Licht je nader toe ;)

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#7 Geplaatst 22 juni 2012 - 11:36

de leibeekhoeve is een heel goede cattery. is trouwens een bestuurslid van de FVK dus zal alles wel netjes in orde zijn.

ik zou nancy alvast aanraden!

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.116 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 22 juni 2012 - 12:49

:) Alleen maar goede dingen gehoord van de Leibeekhoeve , ik ken persoonlijk iemand die er een poesje heeft gekocht , en er is ook nog een zusje van mijn lilac point Britje  Amadeus , ( ik dacht Sofia dat ze heet )  die als fokpoesje  bij de cattery Leibeekhoeve is ( lilac point poesje ).
De fokster van mijn Amadeus zou nooit een open poes verkopen als ze niet zeker zou zijn dat ze heel goed verzorgd zou worden !!!
Geplaatste afbeelding

Ellen S
Ellen S
  • 309 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:05

Maar waarom laten ze dan de kittens al het nest verlaten op 9 weken? Dit is toch tegenstrijdig met wat ik hier al gelezen heb op het forum..
Voor de rest lijkt het mij ook goede cattery met wat ik kan zien op de website anders had ik er ook geen contact mee opgenomen. :)

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#10 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:07

Ellen S zei:

Maar waarom laten ze dan de kittens al het nest verlaten op 9 weken? Dit is toch tegenstrijdig met wat ik hier al gelezen heb op het forum..
Voor de rest lijkt het mij ook goede cattery met wat ik kan zien op de website anders had ik er ook geen contact mee opgenomen. :)

waar staat dit dat ze kittens het nest laten verlaten op 9weken?

Ellen S
Ellen S
  • 309 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:16

In de mail dat ik van hun ontvangen heb een week of 2 geleden.. Op 9à12 weken mogen ze het nest verlaten stond er. :s Misschien basseren ze hun op het gewicht van het kitten maar dat is toch ook niet helemaal juist? :s

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#12 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:26

ergens niet en ergens wel... Ik laat ze ook nooit vroeger gaan dan 13weken (soms wat uit egoisme eigenlijk) maar bij sommige merk ik echt dat ze hun moeder niet meer nodig hebben.
Nu weet ik zeker dat ze 2vaccins zullen hebben, dus wel ouder dan 9weken zullen zijn

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:30

Neen, 9 weken valt niet goed te praten of ze nu op gewicht zijn of niet :) Het gaat over de mentale ontwikkeling. Inderdaad 12 a 13 weken is het beste ! Ookal is mama "niet zo veel meer met ze bezig"...Want, nu is dat hier ook al en ze zijn amper net 7weken oud, kan ik ze in princippe nu dus ook al weg doen...Toch maar niet :d
Maar hun 2e enting krijgen ze pas op 12 weken normaal (tenzij ze ent op 6 en 9 weken, hebben ze ook 2 entingen kunnen ze vertrekken op 9weken theoretisch gezien), maar dan nog is een enting op 12weken nodig.

Bewerkt door Serenity, 22 juni 2012 - 13:36.

Geplaatste afbeelding

Ellen S
Ellen S
  • 309 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:37

Een verstandige kittenkoper gaat het kitten ook pas op 12 à 13 weken ophalen denk ik maarja op 9 weken zijn ze toch nog kleiner en voor hun 'schattiger'. Dus ik geloof best dat er sommige kittens vroeger vertrekken..

Conclusie voor S10: Ga de cattery bezoeken en geef je ogen de kost bij al die kleine bolletjes en als je 2 kittens ziet waar het helemaal mee klikt en het klikt met de eigenaars en het gevoel zit juist denk ik niet dat je moet twijfelen. En laat de kittens best tot minimum 12 weken bij de mama :d Veel plezier morgen! :d

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:43

Serenity zei:

Neen, 9 weken valt niet goed te praten of ze nu op gewicht zijn of niet :) Het gaat over de mentale ontwikkeling. Inderdaad 12 a 13 weken is het beste ! Ookal is mama "niet zo veel meer met ze bezig"...Want, nu is dat hier ook al en ze zijn amper net 7weken oud, kan ik ze in princippe nu dus ook al weg doen...Toch maar niet :d
Maar hun 2e enting krijgen ze pas op 12 weken normaal (tenzij ze ent op 6 en 9 weken, hebben ze ook 2 entingen kunnen ze vertrekken op 9weken theoretisch gezien), maar dan nog is een enting op 12weken nodig.

Volledig met eens Esther!

Als ze mogen verhuizen op die leeftijd zou ik er eens goed over nadenken.
In mijn ogen is dit niet goed, stel je de vraag waarom moeten deze kittens al verlaten op die leeftijd?