Spring naar inhoud

- - - - -

hoe ouders overtuigen voor de tuin catproof te maken?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Maaiketjen
Maaiketjen
  • 129 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 21 juni 2012 - 21:03

hallo,

Ik zoek redenen die ik naar mijn ouders kan gebruiken om de tuin catproof te maken zodat ze niet meer weg kunnen bij buren en op de straat wandelen.
Onlangs is hier nog een kat aangereden geweest en ik maak mij elke keer zorgen als mijn 3 poezels buiten zitten, ik blijf wakker tot ze binnen zijn meestal zijn ze voor 22uur binnen maar mijn vader laat de kater dan nog buiten als hij aan de deur zit, zo kan ik opblijven tot middernacht of zelfs later. Mijn ouders zien de katten heel graag maar als het om hun vrijheid gaat krijg ik elke keer het antwoord "een kat is een wild  dier die sluit je niet" of "een kat is een vrij beestje"
oké daar kan ik in komen maar ik ben elke dag bang dat er met hen iets gebeurd aangezien we ruzie hebben met 1buur, en hier dag en nacht vrachtwagens in de straat rijden ben ik gewoon niet gerust tot ze niet binnen zijn. Ik heb al geprobeerd om in te spelen voor mijn pa zijn kat(pluche) omdat zij doof is wil hij haar niet buiten laten wat ik dan kan begrijpen maar door de tuin catproof te maken kan zij ook buiten. hier wil hij niets van horen.
pff ben ten einde raad ik heb al zoveel geprobeerd. weten jullie nog redenen die ik kan proberen? :(

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#2 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:55

DE hoofdreden voor mij blijft toch :

-Kans om onder auto te belanden ,en dood te zijn
-en om gestolen te worden

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 22 juni 2012 - 15:58

Ik denk dat je de meeste redenen zelf wel kan aanhalen, maar blijkbaar is dit niet voldoende voor je vader. Katten die beschermd buiten kunnen hebben ook minder kans op ziekten, misschien dat dit kan helpen, als je kan besparen op DA kosten :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_MaJu_*
Guest_MaJu_*

#4 Geplaatst 22 juni 2012 - 16:05

PeggyJ zei:

Ik denk dat je de meeste redenen zelf wel kan aanhalen, maar blijkbaar is dit niet voldoende voor je vader. Katten die beschermd buiten kunnen hebben ook minder kans op ziekten, misschien dat dit kan helpen, als je kan besparen op DA kosten :catnoknow

mijn vader zou daarop antwoorden: "Van het geld dat het kost om de tuin catproof te maken kan ik dikwijls naar de DA gaan hoor"

Maaiketjen
Maaiketjen
  • 129 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 22 juni 2012 - 20:58

Ja heb ze kunnen overtuigen door er een hele dag over te " zagen" maar nu het volgende probleem een kattenogen is volledig uitgesloten. Ze willen er niet heel veel geld aan uitgeven. Hoe kan je dan nog je tuin catproof maken zodat ze niet over de de draad springen. Kiesha kloutert omhoog via een paal dus dat is dan ook weer een probleem.
Maar ben toch al blij dat ze nu de moeite willen nemen

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 juni 2012 - 10:52

Als je al een omheining hebt, dan is de goedkoopste manier volgens mij om er gewoon een schuin stuk bovenop te zetten. Gewoon enkele winkelhaken in een hoek van 45° naar binnen plaatsen en daarop een draad, gewoon kippengaas, die een halve meter naar binnen helt.

Bewerkt door PeggyJ, 23 juni 2012 - 10:52.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

De Witte poes
De Witte poes
  • 45 berichten

#7 Geplaatst 23 juni 2012 - 11:26

plaats op 7cm en 45° naar de binnenzijde van je tuin een schrikdraad, dit klint erg maar onder een voertuig of thuiskomen met vreemde ziekten is veel erger dan eventjes schrikken na een poging blijven ze wel uit de buurt van die draad :louche: tip doe de buitenzijde ook om indringers te weren.

De Witte poes
De Witte poes
  • 45 berichten

#8 Geplaatst 23 juni 2012 - 11:33

PeggyJ zei:

Als je al een omheining hebt, dan is de goedkoopste manier volgens mij om er gewoon een schuin stuk bovenop te zetten. Gewoon enkele winkelhaken in een hoek van 45° naar binnen plaatsen en daarop een draad, gewoon kippengaas, die een halve meter naar binnen helt.

:twisted: onze ragdoll is daar in een wip over ze loopt gewoon ondersteboven over het gaas ze haakt haar klauwen in de mazen op haar krabpaal gaat ze dikwijls aan de rand van de ligplank bengelen.

Maaiketjen
Maaiketjen
  • 129 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 23 juni 2012 - 15:32

De Witte poes zei:

plaats op 7cm en 45° naar de binnenzijde van je tuin een schrikdraad, dit klint erg maar onder een voertuig of thuiskomen met vreemde ziekten is veel erger dan eventjes schrikken na een poging blijven ze wel uit de buurt van die draad :louche: tip doe de buitenzijde ook om indringers te weren.

Heb je hier een foto van zo kan ik het mijn ouders laten zien.
Echtbedankt voor de tips.

Bewerkt door Maaiketjen, 23 juni 2012 - 15:32.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 23 juni 2012 - 17:46

Ja, maar schrikdraad heeft dan weer een hoger kostenplaatje en als je ouders er niet veel geld aan willen besteden, zou ik voor een goedkopere oplossing gaan.
Geplaatste afbeelding

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#11 Geplaatst 23 juni 2012 - 21:56

@ Maaiken

Zo heb ik het gedaan voor men Ragdoll, maar heb Bekeart draad genomen ,is toch heel wat sterker of kippengaas.

Tuin volledig afgezet ! Eindelijk . . .