Spring naar inhoud

- - - - -

Poes zuigt bij zichzelf

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 juni 2012 - 21:47

Hallo, ik heb bij 'miauw, ik ben' al een topic geopend waarin ik mijn nieuw bolleke voorstel. Dan heb ik ook nog 1 geopend waarin de vraag staat of ik nog een vriendje zou adopteren en dan nog een topic over welk (sorry voor al de topics, maar het doet goed dat ik dat hier op de KS kwijt kan en over mijn gevoelens kan praten). Zie het verhaal:

Het is een opvang (Olivia's kattenopvang, erkend) waar de vrouw des huizes kittens die gevonden zijn en dergelijken opvangt en ze alle nodige zorg en eventueel medicatie geeft (ook vaccinaties enzo). Het ene poesje (kater), wie ik dus al zeker ging adopteren, doet mee aan het vroegcastratie, -sterilisatieproject, maar het andere (poes) niet. Dat wordt dus het vriendje van mijn bolleke (en mij). Dus die is nog niet gesterilliseerd, maar wel al eenmalig gevaccineerd en ontwormd/ontvlooid. Dat is geen probleem, gewoon even een achtergrondschets, maar nu ...

De poes zit dus constant aan haar eigen buikje te zuigen heb ik gezien/gehoord van Olivia, alsof ze bij de mama zit. Het katerke kwam heel soms ook eens bij haar zuigen waarop zij het ook doet. Ze doet het regelmatig. Ze heeft gezien dat ze dit ook doen op stof of de vloer soms zelfs, maar ik las dat hier nog veel poeskes komen zuigen bij de baasjes en dergelijken en dat dit helemaal niet erg is. Dus dat is oke!  Ze doet het op haar navelke en dat ziet een beetje rood en gezwollen zegt de DA. En de DA gaf de raad van de kous. Zo wordt het droog en zal ze het hopelijk afleren, dit komt doordat ze te vroeg geen mama meer had. Ze heeft nu dus een kous rond haar rompje gedaan, hopelijk stopt het want ben er echt van aangedaan :cry:
Miaauw

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 21 juni 2012 - 21:54

aangezien ik er zelf niet veel van ken heb ik even opgezocht en misschien kunnen deze sites helpen?
Onze kittens zuigen en pompen bij elkaar. - ... Gratis Adviseurs - Online vraag & antwoord
en hier staat het ook ergens in:
=^x^= Belgian Cat Club vzw =^x^=

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 21 juni 2012 - 22:20

prittje zei:

aangezien ik er zelf niet veel van ken heb ik even opgezocht en misschien kunnen deze sites helpen?
Onze kittens zuigen en pompen bij elkaar. - ... Gratis Adviseurs - Online vraag & antwoord
en hier staat het ook ergens in:
=^x^= Belgian Cat Club vzw =^x^=

Superbedankt, echt lief om et op te zoeken :hug: !! Ik zal het zeker meedelen aan de opvang en ik laat hier iets weten !!

TIPS EN ADVIES ZIJN ALTIJD WELKOM, graag zelfs
Miaauw

Guest_doorke_*
Guest_doorke_*

#4 Geplaatst 22 juni 2012 - 10:26

Onze Simba is nu een goed jaar oud en hij zuigt nog altijd af en toe op zijn pootje. Als ik het zie neem ik hem vast en probeer hem te laten weten dat we hem graag zien ... Het was ook een opvangkitten dat helemaal alleen, zonder mama , broertjes of zusjes werd gevonden.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 22 juni 2012 - 10:46

Onze Jacko ging zo bij ons Lotje zuigen, als kleine kitten. En Lotje zoog dan bij zichzelf ook. Jacko mocht van haar, zolang ze zelf ook kon, en anders joeg ze hem weg :)

Ze zijn daar alletwee vanzelf mee gestopt na een tijdje.
Geplaatste afbeelding

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 22 juni 2012 - 12:21

Ouh wat ben ik gerust dit te lezen ! Dus het gaat we degelijk over, want ik maak me zo'n zorgen. Ze heeft haar nu een kous aangedaan waar ze haar vier poten kan insteken, maar het ziet er zo zielig uit :( Ze vindt het niet zo leuk denk ik. Is het beter dat ze ze gewoon laat zuigen aan zichzelf en aan elkaar en het vanzelf dan laat overgaan? Maar ze zuigt altijd op dezelfde plaats en het wordt daar wat rood en gezwollen. Wat verkiezen jullie? De kous of ze laten doen?
Miaauw

Guest_doorke_*
Guest_doorke_*

#7 Geplaatst 22 juni 2012 - 14:25

Het is natuurlijk heb belgangrijkste dat er geen wondjes ontstaan die zouden kunnen ontsteken.
Ik zou ze de kous nog even aanhouden aangezien ze altijd op dezelfde plaats zoogt.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 22 juni 2012 - 16:06

Als er al roodheid is, is het toch beter om haar tijdelijk die kous aan te laten, beter dat dan een ontsteking veroorzaken. Je kan altijd proberen om haar een knuffeldekentje te geven waarop ze altijd kan zuigen. Daisy zoog ook altijd op mijn kledij, maar na een tijd geeft dit vuile vlekken die je er heel moeilijk uit krijgt. Ik heb haar gewoon een knuffeldekentje gekocht, catnip opgespoten en ze is vanzelf op het dekentje gaan zuigen, dit doet ze trouwens nog steeds en ze is inmiddels 3.5 jaar.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 22 juni 2012 - 18:24

Jaa dat kan ze doen. Maar het gaat niet zo goed met haar, ze had waterdiarree en is lusteloos :(
Ze is er mee naar de dierenarts, ik hoor vanavond hoe het was.

Maar ik ga het houden bij één katje. Maar ik vraag me af ofdat poesje dan hier niet alleen en eenzaam gaan zijn zonder vriendjes. Want hij zit gewoon van bij heel veel katjes te zitten bij de opvang.

:(
Miaauw

chanatas
chanatas
  • 5.271 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 22 juni 2012 - 19:03

magalietje zei:

Jaa dat kan ze doen. Maar het gaat niet zo goed met haar, ze had waterdiarree en is lusteloos :(
Ze is er mee naar de dierenarts, ik hoor vanavond hoe het was.

Maar ik ga het houden bij één katje. Maar ik vraag me af ofdat poesje dan hier niet alleen en eenzaam gaan zijn zonder vriendjes. Want hij zit gewoon van bij heel veel katjes te zitten bij de opvang.

:(

Maar je hebt toch nog 2 andere katten? Dus alleen is ze dan niet, ja de andere komen buiten, maar misschien kan je die ook wat meer binnen houden of komen die meer binnen om te spelen met de kleine. En naar verloop gaat deze kat toch ook naar buiten? Dan heeft ie genoeg vriendjes om mee te spelen.
Geplaatste afbeelding

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 22 juni 2012 - 19:47

chanatas zei:

Maar je hebt toch nog 2 andere katten? Dus alleen is ze dan niet, ja de andere komen buiten, maar misschien kan je die ook wat meer binnen houden of komen die meer binnen om te spelen met de kleine. En naar verloop gaat deze kat toch ook naar buiten? Dan heeft ie genoeg vriendjes om mee te spelen.

Jaa dat is wel helemaal waar. En ik heb drie maanden vakantie ! Dus ik zal er elke second van de dag mee bezig zijn (buiten als ik eens wegmoet natuurlijk), zeker weten ! Ik kijk er al naar uit. Maar ik ben van plan ze binnen te houden, voor zover het lukt met mijne papa he. Hopelijk lukt het en anders is het alleen onder toezicht. Ik zie wel, als ik zie dat hij hem wat eenzaam voelt kan ik nog altijd op zoek gaan naar een vriendje voor hem/ons. Zolang hij maar gelukkig is (en mss het nieuweke ook dan) !!
Miaauw