Spring naar inhoud

- - - - -

Krabwond

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 21 juni 2012 - 21:59

Vanochtend heb ik een flinke krab gekregen van Balou...normaal is ze harstikke lief, maar af en toe heeft ze dr buien dat als je haar onder dr buikje gaat aaien ze gaat bijten (wel zachtjes) en zich vastklamt om je arm heen...vanochtend hield ze dus goed vast en in eerste instantie had ik het niet door totdat ik zag dat het bloedde...Eerst had ik het alleen afgespoelt, maar bedacht me dat het misschien slim was om te ontsmetten met betadine, maar zoals gewoonlijk kon ik dat dus niet vinden...geen idee waar ik het heb liggen. Aangezien ik ook dringend naar mn werk moest, heb ik er dus maar een pleister over gedaan en zo gelaten. Maar het doet toch wel zeer, en erom heen is het wel rood geworden en pijnlijk. Kan ik er nu nog iets aan doen? Of moet ik het maar gewoon zo laten?

Hier het resultaat van wat Balou aangericht heeft ;)
DSC_2959.JPG
Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 21 juni 2012 - 22:05

zou er toch de isobetadine "zalf" een beetje opdoen zodat het rode gaat minderen en niet verder gaan onsteken. vloeibare isobetadine heeft volgens mij geen zin meer of mss met een watteke eens overgaan , het gaat nooit kwaad kunnen nog es te onstmetten.
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.721 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 21 juni 2012 - 22:05

zo laten :)

Ik heb momenteel zo'n 12 herinneringen aan Bengel zijn laatste weging :louche:
En aangezien ik nog licht allergisch ben, jeukt het, zwelt op en wordt het nog eens geel ook.  Poesjes zijn top :LOL:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 21 juni 2012 - 22:07

Ik heb er ook een paar zulke gehad dankzij Joe en ik laat dat ook gewoon. Joe gaat wel niet buiten, weet niet of dat verschil maakt. Voor een diepe beet zou ik wel iets doen want speeksel van katten bevat massa's bacterieën. Maar een schram laat ik zo.

Poeslief zeggen ze dan hé ;)

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 21 juni 2012 - 22:13

Ik doe er normaal nooit wat op, maar meestal zijn ze ook niet zo groot. Ik ga toch zo ff zoeken waar ik die betadine heb gelaten, ik dacht in het medicijnen doosje van de katten, want meestal gebruik ik het enkel voor hun...maar daar zag ik hem vanochtend niet, maar ja het was toen nog wel vroeg he haha
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#6 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:26

Je kan het ook ontsmetten met hac moest je dat in huis hebben dat prikt ook niet. Voor de rest zo bloot laten dan geneest het het vlugst.

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#7 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:27

Best even ontsmetten, maar voor de rest zo laten.
Toch leuk dat de katjes ons "herinneringskes" geven he :oops:

Kempenkat
Kempenkat
  • 898 berichten

#8 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:41

Als het betert of hetzelfde blijft: niets aan doen, is goed voor je weerstand.
Als het erger wordt: in een badje met soda. Als het dan nog erger wordt: naar de dokter.

Liefde is doen wat nodig is, ook als het pijn doet.
www.dierenopdedool.be  Erkend thuisasiel. Specialiteit zwerfkittens.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.975 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 22 juni 2012 - 00:52

Eens ontsmetten kan zeker geen kwaad ;)
Verder zou ik me niet teveel zorgen maken : zoals reeds geschreven met een beet loop je meer risico dan een krab.
Onze katten worden ook niet zo graag geäaid aan hun buikje, tenzij ze echt superrelaxed zijn.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 22 juni 2012 - 08:30

Ai, ziet er pijnlijk uit, maar ik denk dat je er inderdaad niet echt veel aan kan doen :) gewoon wachten tot het geneest ;)
banner

chriske
chriske
  • 1.714 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 22 juni 2012 - 21:10

Hopelijk is je tetanos inenting nog geldig , ik wil je geen angst aan jagen maar een krab is soms niet zo onschuldig .

nas
nas
  • 85 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 22 juni 2012 - 21:21

ik doe altijd Flamygel op de krabwonden, dat is goed spul, dat heelt goed...

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 22 juni 2012 - 21:32

chriske zei:

Hopelijk is je tetanos inenting nog geldig , ik wil je geen angst aan jagen maar een krab is soms niet zo onschuldig .

Ik heb zover ik weet nog nooit een tetanus enting gehad :louche: Ik hou het gewoon in het oog, op dit moment geen last meer van...is niet echt meer zo rood en ook niet opgezwollen, en ook niet meer pijnlijk.

Bewerkt door chanatas, 22 juni 2012 - 21:33.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#14 Geplaatst 22 juni 2012 - 21:40

bij een krab is tetanusinjectie vaak niet echt nodig ;)
Maar idd goed opletten en als het erger wordt even langs de huisarts. Een sodabadje is altijd wel goed, ontsmet goed. maar meestal als het goed bloed (iek) dan bloed het vaak goed schoon. en dan moet het daarna gewoon helen.
Blijf je denk ik wel altijd iets van zien......

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 22 juni 2012 - 21:44

ginnie zei:

bij een krab is tetanusinjectie vaak niet echt nodig ;)
Maar idd goed opletten en als het erger wordt even langs de huisarts. Een sodabadje is altijd wel goed, ontsmet goed. maar meestal als het goed bloed (iek) dan bloed het vaak goed schoon. en dan moet het daarna gewoon helen.
Blijf je denk ik wel altijd iets van zien......
Het was geen bloedbad hoor, maar het heeft wel een beetje gebloed, dus de viezigheid zal er wel mee uitgekomen zijn. Ga straks nog wel ff met mn arm in een sodabadje haha!! En ja ik denk ook wel dat ik altijd een aandenken aan Balou zal dr krab zal houden, ben sowieso erg litteken gevoelig, ach 1 meer of minder maakt ook niet uit ;)
Geplaatste afbeelding