Spring naar inhoud

- - - - -

Biografie proberen te schrijven (misbruik)

• Log in om te reageren
117 reacties op dit onderwerp
bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#1 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:20

Sorry dat ik jullie dit vraag, maar dit is het eerste deel dat ik schreef en graag wil ik commentaar of kritiek horen indien dit niet goed is geformuleerd.

Hier volgt deel 1:

Het begon zo’n 23 jaar geleden, ik was toen 6 jaar oud.
Mijn moeder werkte toen als poetsvrouw, wat mijn vader deed van werk herinner ik me niet.
Hoe het begon: Wel simpel eigenlijk, toen mijn moeder niet thuis was dan moest ik op mijn vader zijn schoot gaan zitten.
Zelf dacht ik niet dat er iets verkeerds aan de hand was en dacht dat dit een normaal vader - dochter relatie was. Omdat je toch vaker kinderen ziet op de schoot van hun vader.
Maar er veranderde iets, toen ik eens op zijn schoot moest zitten dan had hij alleen zijn onderbroek aan, wat hij nooit eerder had gedaan.
Hij wreef dan ook over mijn klein lichaampje en hij zei dat ik zijn lieve kleine meid was en mocht niets vertellen aan mijn moeder of mijn vriendjes, het was ons geheim.
Ook was mijn moeder soms ’s avonds niet aanwezig, dus moest mijn vader mij in bad steken.
Bij het inzepen ging het zoals bij mijn moeder, maar dan wreef hij tamelijk lang met het washandje tussen mijn benen. Was ik dan zo vuil tussen mijn benen?
Nou ja ik was toen maar 6 jaar en dacht dat dit normaal was.

Bewerkt door bluegalaxamoon, 22 juni 2012 - 09:20.

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#2 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:22

Sorry, maar vind je het niet raar om zoiets op een openbaar forum te posten?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:24

Tja eigenlijk denk ik ook niet dat dit voor een forum kan.
Mss kan je best je verhaal opschrijven en doorgeven aan de juiste personen die je kunnen helpen dit te verwerken.
Hier lezen ook kinderen van 13 à 14 mee.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:30

Miss wil deze persoon het van zich afzetten. Alvast heel veel sterkte!!

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#5 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:33

Zet hier daar maar een slotje op, ik dacht dat ik meer begrip ging hebben hier.
Jammer genoeg ook geen begrip hier, toch bedankt.
Sorry dat ik zoiets plaats maar echte professionele hulp krijg je niet gauw.
Ze sturen jou van het 1 na het ander en als er iemand langskomt, dan is het een pas afgestudeerde die alles doet voor zijn chef?
Dus ik heb liever eens de mening van de gewone werkmens, niet van een puber die juist van school komt en denkt alles te weten omdat hij een diploma heeft.
Dit stuk laat ik enkel jullie lezen omdat niemand anders (behalve mijn man) luisterd naar mij.

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#6 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:33

Fairness zei:

Miss wil deze persoon het van zich afzetten. Alvast heel veel sterkte!!

Bedankt van je begrip.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:37

Ik begrijp je helemaal hoor. Soms moet het er allemaal uit en dan lukt dat niet altijd in je nabije omgeving. Ben trouwens net als jij 29jaar en lig ook geregeld in de knoop met sommige zaken uit mijn verleden. Vond de opmerkingen ook kortaf zeker gezien wat je meemaakte!! Kan wel respectvoller :evil: !!

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:43

Ben eigenlijk echt geschrokken van de reacties. Vind het erg voor je! Als er iets is mag je mij steeds pb sturen!!! Ik heb niet zoveel tijd de volgende dagen maar wil gerust praten en tijd maken voor jou als je het ergens moeilijk mee hebt :hug

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#9 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:45

Fairness zei:

Ben eigenlijk echt geschrokken van de reacties. Vind het erg voor je! Als er iets is mag je mij steeds pb sturen!!! Ik heb niet zoveel tijd de volgende dagen maar wil gerust praten en tijd maken voor jou als je het ergens moeilijk mee hebt :hug

Toch bedankt dat je mee voelt, ik zal je dit weekend wel een pb sturen als je dit niet erg vind.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#10 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:54

Ikzelf zou zoiets nooit op een forum posten, nergens eigenlijk.
Denk dat ik het niet eens op papier zou krijgen.
Of op pc dan.
Maar ik vind het sterk van je dat je het wel kan, en als jij dat wil 'delen' dan is het jou keuze natuurlijk.
Jij moet het op jou manier verwerken en als dit helpt laat je volledig gaan.

Het is zoiezo al niet makkelijk wanneer zo zoiets met je meedraagt.
En dat snap ik beter dan je denkt.
Ik hoop dat je het ooit een plaats kunt geven, al is het niet makkelijk.

En wat anderen zeggen trek het je zeker niet aan, ik vind het zeer moedig van je en zoals ik al zei als dit delen en op opschrijven helpt dan moet jij dat gewoon lekker doen.
Er zijn er hier genoeg die het wel snappen en die je steunen.
En daar mag je mij ook bijrekenen. ;)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.436 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:55

Je moet je niet aangevallen voelen omdat mensen vinden dat dit hier niet zo goed past.
Er lezen inderdaad kinderen mee + eventueel mensen die iets gelijkaardigs meegemaakt hebben en dit kan nare herinneringen voor hen meebrengen.
Op dit forum verwacht je je niet echt aan zulke verhalen.
Doch dat je hulp wenst is totaal niets verkeerd mee, integendeel.
Niet elke persoon in de hulpverlening is iemand die pas afgestudeerd is, daarin begrijp ik je reactie niet helemaal.
Misschien ben je ooit wel terecht gekomen bij zo iemand en had je er niet zo'n goede ervaring bij, maar geef daarom niet op om verder hulp te zoeken.
Verder als je het liefst via internet je verhaal deelt zijn er ook bepaalde forums (over psychologie/wat je meegemaakt hebt) waar je je verhaal kan delen.
De kans is ook groter dat je op die plaatsen meer respons, begrip, medeleven, steun e.a. zal krijgen.
Niet dat dit hier niet mogelijk is, maar vind het persoonlijk ook niet de geschikte plaats.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 21 juni 2012 - 23:56

Zeker geen probleem hoor. Trek het je niet te erg aan, ze bedoelden het wellicht niet zo :oops: . Als je wil praten hoor ik het! Ik snap hoe diep het wel zit dat je het hier post.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 22 juni 2012 - 00:00

De geschikte plaats wel of niet 8) . Hier word over alles gepraat (van scheidingen tot trouwen) en nu moet men zwijgen? Mensen kunnen toch echt onozel doen. Staat er nu iets verkeerd in??!! Er is niks in detail en dat zal ts ook niet gaan doen en is toch ook de hele bedoeling niet zeker dat zie toch iedereen?

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#14 Geplaatst 22 juni 2012 - 00:03

Fairness zei:

De geschikte plaats wel of niet 8) . Hier word over alles gepraat (van scheidingen tot trouwen) en nu moet men zwijgen? Mensen kunnen toch echt onozel doen. Staat er nu iets verkeerd in??!! Er is niks in detail en dat zal ts ook niet gaan doen en is toch ook de hele bedoeling niet zeker dat zie toch iedereen?

nee het is niet de bedoeling om in detail te gaan, maar blijkbaar hebben mensen die dit niet hebben meegemaakt er moeilijk ermee.
Wel dan hebben zij geluk gehad in hun jeugd!

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 22 juni 2012 - 00:12

bluegalaxamoon zei:

nee het is niet de bedoeling om in detail te gaan, maar blijkbaar hebben mensen die dit niet hebben meegemaakt er moeilijk ermee.
Wel dan hebben zij geluk gehad in hun jeugd!

Ik heb zelf geen lichamelijke mishandelingen gekent maar wel iemand van kortbij en kan me voorstellen dat een verschrikkelijk moeilijk te verwerken gebeuren is!! Er zijn andere zaken die eigenlijk niks zijn in verhouding met wat jij hebt moeten doorstaan (voornamelijk mentaal bij mij). Onlangs schreef ik het hier ook van me af. Ben ook een vis, een denker en piekeraar :trance: .