Spring naar inhoud

- - - - -

Biografie proberen te schrijven (misbruik)

• Log in om te reageren
117 reacties op dit onderwerp
Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 22 juni 2012 - 09:04

Jammer dat er ook hier zoveel taboe rond dit onderwerp heerst. Ik denk dat wij toch in een tijd leven waar openheid een grote rol in speelt. En waar taboes iedere dag moeten doorbroken worden. Pas zo kunnen we de jongeren onder ons helpen met hun misschien zelfde probleem waar ze niet meer durven buiten komen.
Ik vind het zeer moedig van bluegalaxamoon dat ze haar probleem durft aan te kaarten. En zo probeert om een eigen manier te vinden om het van haar af te zetten en eventueel hulp en steun te vinden. Het is niet iedereen gegeven om openhartig over hun problemen te kunnen praten. En dan vind ik dat wij als mede-forumnaar haar gerust een hart onder de riem moeten steken en haar helpen om de juiste weg te vinden om het te verwerken. Iedereen heeft wel één of ander 'donker' geheim die ze met niemand kan delen maar het wel zou willen. Het is enkel door die verkeerde reacties dat ook iedereen het niet meer gaat durven om openhartig te zijn met elkaar. En dan kruipen we allemaal weg in ons eigen donkere hoekje van ons brein met enorme oogkleppen op. in de hoop dat niets of niemand ons nog zal raken.
Maar hoever gaan we daar mee geraken?
Dus, in ieder geval! Bluegalaxamoon, als jij een boek wil schrijven, wens ik jou veel succes en inspiratie. Ik heb er zelf ook één geschreven als je graag info wil kan je altijd een pb sturen naar mij. Ik zal jou teksten met plezier nalezen. En bijsturen waar jij nodig vindt. :thumb:

Groetjes van Goabees, Moesjke, Savke, Xela en Easy! :p :a :catwalk

Carowlina
Carowlina
  • 8.178 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 22 juni 2012 - 09:38

Wat dapper van je dat je zo'n dingen durft neer te pennen!
Ik hoop dat je de moed/kracht blijft vinden om je hele verhaal te kunnen neerpennen en ik wens je daarbij ook erg veel sterkte!

En sommige reacties waren in het begin echt overdreven.
Ik heb hier al topics zien voorbij komen over seksproblemen, depressies,.... Dat kan ook aanstoot geven bij de minderjarigen hier. Maar daar werd dan niets (of toch niet op zo'n manier) over gezegd???!!!

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#33 Geplaatst 22 juni 2012 - 09:48

Bedankt aan allen voor de fijne reacties en de steun.
Waarom ik dit hier neergezet heb: Wel ik kan het niet meer verzwijgen, want ik heb heel veel moeite om het te verwerken.
Heb al van alles geprobeerd zoals praten met de huisdokter (maar dan niet zo uitgebreid), bij een psychologe gaan (hielp niet want het enige dat ze zei was uhu, aha,)
Dus ja eigenlijk zoek ik iemand die hetzelfde meegemaakt heeft, zodat we het mss samen kunnen verwerken.
Want ja als je het 11 jaar lang meegemaakt hebt dan heb je toch echt wel veel moeite om het te verwerken.
Ik kan er wel over praten met mijn partner, maar is niet voldoende voor mij.

lathyrus zei:

Ik ben het er helemaal mee eens dat je niet hoeft te zwijgen over bepaalde onderwerpen omdat die onderwerpen gevoelig zouden kunnen liggen bij sommige andere mensen.
Dan mag je over niks meer schrijven.
Zie het voorbeeld van gwyneth en het onderwerp van zwanger worden en baby's krijgen dat haar dan toch pijn deed iedere keer er over geschreven werd maar daar hield niemand zich toch voor in en dat werd ook niet verwacht van niemand.
Ik ben zelf heel ziek en heel erg fysiek beperkt, moet ik dan gaan verwachten dat niemand nog schrijft over dingen die ze doen waar ze veel plezier aan beleven want ik kan dat allemaal niet doen en dat kan wel eens steken en pijn doen dat iemand anders het wel allemaal kan of dat niemand nog schrijft over z'n werk omdat ik graag wil werken en niet kan werken?
Nee toch?

Kindermisbruik is nu eenmaal iets waar veel mensen ongemakkelijk op reageren.
En het zou heel goed zijn moest die ongemakkelijkheid kunnen verdwijnen.
Slachtoffers van kindermisbruik die worden geconfronteerd met de ongemakkelijkheid van anderen ivm het onderwerp als zij hun hart willen luchten of als zij hulp vragen/zoeken durven dan gewoon niet meer te vertellen wat er gebeurd is terwijl het o zo belangrijk is dat ze het wel durven vertellen.
Want het is net door het verzwijgen en stilhouden van wat er gebeurd dat kindermisbruikers hun gang kunnen blijven gaan.

Ik vind er ook niks sensationeels aan aan de manier waarop het hier neergepend is.
Topicstartster vertelt het gewoon.
Net zoals iemand anders iets anders vertelt.
Ik ben in mijn kindertijd, jeugd en jongvolwassen leven ook serieus misbruikt (mentaal) en ik ben daar ook heel open over en vertel daar over als dat zijn nut kan hebben.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich dan ook ongemakkelijk voelen bij mijn verhaal.
Maar er zijn tegelijkertijd een hoop mensen die ermee geholpen worden ook.
Omdat ze het zelf hebben meegemaakt en beseffen dat ze niet de enigen zijn.
Of omdat ze zien dat het niks is om je over te schamen en dat je er openlijk over mag praten waardoor zij er zelf ook hopelijk gaan over kunnen praten ipv het te moeten wegsteken in een klein donker hoekje en het misbruik dan toch niet in dat klein donker hoekje kan blijven zitten maar begint te woekeren en het een mens z'n latere leven, het leven na het misbruik, ook nog kapot maakt omdat het niet kan verwerkt worden want er moet over worden gezwegen...(en ik kan jullie verzekeren dat zoiets in je binnenste zit te woekeren en alles kapotmaakt als je er niet over mag praten).
Of mensen worden geholpen omdat de ongemakkelijkheid van sommige mensen bij dit onderwerp dan toch kan weggenomen worden waardoor slachtoffers makkelijker hulp kunnen zoeken/vragen en waardoor mensen gemakkelijker kindermisbruik zullen melden aan de bevoegde instanties (waardoor er dan kan ingegrepen worden en de kindermisbruiker niet meer zijn gang kan blijven gaan)
Kindermisbruik wordt nog altijd veel te vaak onder de mat geschoven en doodgezwegen.
En diegenen die daar het grootste slachtoffer van zijn zijn net diegenen die moeten geholpen worden.
Diegenen die daar bij winnen zijn de kindermisbruikers.
Dat is toch een konteverkeerde situatie

Dat vergt enorm veel moed van topicstarster om dit te komen neerpennen.
Ipv haar te proberen weerhouden van het neer te pennen zouden mensen haar mijn inziens beter wat steunen
Ze zegt zelf al nergens terecht te kunnen met haar verhaal uitgezonderd dan van bij haar man.
Ze heeft er duidelijk nood aan dat anderen het verhaal ook horen
Luister er dan tenminste naar en doe dat zonder naar haar beweegredenen te zitten gokken en zonder haar te veroordelen of als je het echt zelf niet wil horen lees het dan niet meer maar geef anderen tenminste de kans om het te lezen en om topicstartster wat medeleven en steun te geven.

Het heeft idd veel moed en tranen gekost om het hier te zetten.
Er wordt genoeg gezwegen over kindermisbruik.
Als iedereen (zelfs kinderen) het direct zouden kunnen vertellen aan iemand dan zouden ze geen lange lijdensweg moeten ondergaan.
Hoeveel keer heb ik het niet willen vertellen aan iemand, maar durfde gewoon niet.

En het geeft niet dat je mijn nick name niet onthou hoor, je mag gerust Cindy zeggen als je wilt.

Fairness zei:

Heel goed gezegd van je :) .
Denk er ook zo over. Vandaar dat ik echt schrok van de reactie. Ik dacht ocharme, ts roept om hulp en enige reactie is dat haar verhaal niet op zen plaats is hier :( . Het moet idd veel moed gekost hebben het hier neer te zetten. Wellicht met de nodige emoties. En of mensen nu denken ik zou dat nooit openbaar zetten... Welja dat kan je moeilijk zeggen elke situatie en iedereen is anders. Het moet zijn dat deze persoon daar behoefte aan heeft en laten we daar respect voor hebben. Het onderwerp is nu eenmaal de realiteit van een misbruik dat zich maar al te vaak afspeelt zelfs mensen van wie we het totaal niet zouden zeggen kunnen dit diep in hun verborgen houden. Ik vind het echt moedig zelfs dat ze dit van zich afschrijft!!! Hier word niet om medelijden gevraagd maar om medeleven!! Miss zoekt ts een lotgenoot met tips om het te verwerken. Ze zoekt alvast hulp en ik hoop dat ze via deze weg hulp en steun kan vinden :hug: .

Er zullen altijd mensen vinden dat dit een taboe is en dat er niet over gepraat mag worden.
Maar zoiets gebeurt meer en meer, iedere keer dat je naar het nieuws kijkt dan zijn er opnieuw slachtoffers van kindermisbruik.
En als ik dan zoiets zie of lees, dan denk ik opnieuw aan hetgene die ik dan ook meegemaakt heb. Daarom zoals je zegt ik zoek idd een lotgenootje met tips om het beter te kunnen verwerken.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.802 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 22 juni 2012 - 10:29

bluegalaxamoon zei:

Sorry dat ik jullie dit vraag, maar dit is het eerste deel dat ik schreef en graag wil ik commentaar of kritiek horen indien dit niet goed is geformuleerd.

Hier volgt deel 1:

Het begon zo’n 23 jaar geleden, ik was toen 6 jaar oud.
Mijn moeder werkte toen als poetsvrouw, wat mijn vader deed van werk herinner ik me niet.
Hoe het begon: Wel simpel eigenlijk, toen mijn moeder niet thuis was dan moest ik op mijn vader zijn schoot gaan zitten.
Zelf dacht ik niet dat er iets verkeerds aan de hand was en dacht dat dit een normaal vader - dochter relatie was. Omdat je toch vaker kinderen ziet op de schoot van hun vader.
Twee keer hetzelfde werkwoord in een zin --> proberen te vermijden.
Verkeerd was of aan de hand was --> beiden zijn niet nodig
Maar er veranderde iets, toen ik eens op zijn schoot moest zitten dan had hij alleen zijn onderbroek aan, wat hij nooit eerder had gedaan.
Hij wreef dan ook over mijn klein lichaampje en hij zei dat ik zijn lieve
Een lichaampje is sowieso klein.
Twee keer kleine in één zin.
kleine meid was en mocht niets vertellen aan mijn moeder of mijn vriendjes, het was ons geheim.
onderwerp ontbreekt.
Ook was mijn moeder soms ’s avonds niet aanwezig, dus moest mijn vader mij in bad steken.
Bij het inzepen ging het zoals bij mijn moeder, maar dan wreef hij tamelijk lang met het washandje tussen mijn benen. Was ik dan zo vuil tussen mijn benen?
Nou ja ik was toen maar 6 jaar en dacht dat dit normaal was.

Ik denk trouwens dat je beter een dergelijk topic opent op een schrijversforum. Daar zitten vaak gepubliceerde schrijvers die kritisch tegenover een tekst durven te staan.

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#35 Geplaatst 22 juni 2012 - 10:55

Ik kan begrijpen dat dit neerschrijven je kan opluchten, en ik vind het zeer erg wat er gebeurd is, begrijp me niet verkeerd. Alleen vind ik dit een heel gevoelig en persoonlijk onderwerp.
Dit is een openbaar forum, en men is hier echt niet zo anoniem dan men denkt. De meeste zetten hier foto's op van hun katjes, van zichzelf. Ze vertellen in hun omgeving over KS en mensen komen hier ns piepen.
Het zou jammer zijn dat dit topic dan wordt gelezen door mensen waarvan je liever niet hebt dat die het lezen. Maar uiteindelijk is dat ieder zijn keuze, ik kon enkel maar waarschuwen op het moment dat TS het nog kon verwijderen.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#36 Geplaatst 22 juni 2012 - 10:58

hilleke zei:

Ik kan begrijpen dat dit neerschrijven je kan opluchten, en ik vind het zeer erg wat er gebeurd is, begrijp me niet verkeerd. Alleen vind ik dit een heel gevoelig en persoonlijk onderwerp.
Dit is een openbaar forum, en men is hier echt niet zo anoniem dan men denkt.

Dat is inderdaad juist, je moet maar eens kijken hoeveel "gasten" hier meelezen.
Dikwijls meer gasten dan leden zelf, dus toch opletten hoor.
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#37 Geplaatst 22 juni 2012 - 11:51

Ik ben het eens met Hilleke. Je zou ervan verbaasd zijn hoe 'anoniem' je hier bent, en wie er misschien allemaal meeleest... En alles blijft hier leesbaar, ook over een aantal jaren, als je al lang spijt hebt dat je dat hier ooit neergeschreven hebt. Zulke dingen zijn zo persoonlijk, en jan en alleman hoeft eigenlijk niet te weten dat je als kind misbruikt werd, dit behoort echt tot je privéleven. Je kan beter enkele mensen die je vertrouwt hierover inwijden. Niet omdat wij wel eens geshockeerd zouden kunnen zijn, in tijden als vandaag hebben we ongeveer alles al gehoord, en blijken de meest 'respectabele' heren soms niet zo lief te zijn als ze leken, maar omdat wij dat hier eigenlijk niet allemaal horen te weten, en omdat het zich ooit tegen je kan keren, of gewoon omdat je je over een aantal jaren afvraagt hoe je erbij kwam dit hier neer te schrijven.

Jammer genoeg hebben mensen vandaag te weinig vrienden om hun hart eens te kunnen luchten en moeten ze hun toevlucht nemen tot fora om hun verhaal te kunnen doen. Je zou je verhaal voor jezelf kunnen opschrijven, en eventueel delen met een psycholoog. Ook als je het enkel voor jezelf doet, werkt het al vaak therapeutisch. Ik hoop dat je de nodige steun vind die je zoekt in de verwerking.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#38 Geplaatst 22 juni 2012 - 12:06

bluegalaxamoon zei:

Heb al van alles geprobeerd zoals praten met de huisdokter (maar dan niet zo uitgebreid), bij een psychologe gaan (hielp niet want het enige dat ze zei was uhu, aha,)

een psychologe dient in de eerste plaats te luisteren. zij kan jou niet vertellen hoe je je moet voelen of wat je moet doen.

maar wat hilleke zegt klopt, iedereen kan dit lezen. Ook je papa als hij op internet gaat, of je mama en ik weet niet of zij hiervan op de hoogte is dat dit gebeurt is...

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#39 Geplaatst 22 juni 2012 - 12:18

Waarom zou ze er spijt van krijgen?
Het is toch wel duidelijk dat ze er over wil kunnen praten?
Het is toch wel duidelijk dat ze kindermisbruik onder de aandacht wil brengen?
Waarom zou ze daar spijt van krijgen aangezien ze niks maar dan ook niks verkeerd doet en ze ook niks, helemaal niks heeft om zich over te schamen?
Waarom moeten slachtoffers zwijgen?

Waarom zou dit zich tegen haar keren?
Nogmaals, ze heeft niks misdaan en ze heeft niks om zich over te schamen.
Hoe zou dit zich dan tegen haar kunnen keren?
Weet je wanneer iets tegen je kan keren?
Als je bv op een forum komt vertellen dat je , k zeg zomaar iets, belastingsfraude hebt gepleegd .
De belastingen lezen heus wel mee en als het ernstig genoeg is naar hun mening vervolgen ze mensen en dan komen ze heus wel te weten wie je bent ook al heb je hier nooit je naam gezegd of wat dan ook.
Of stel dat je ooit een ander misdrijf hebt gepleegd en dat openlijk verteld, zoiets kan zich tegen je keren in de  vorm van dat bv een potentiële werkgever het te weten komt en je niet meer te werk wil stellen en dergelijke (werkgevers gaan ook op facebook en dergelijke hun werknemers gaan controleren)
Maar in dit geval kan zich dit niet tegen haar keren aangezien ze helemaal niks misdaan heeft.

Ik vind het goed dat hilleke waarschuwt dat je niet altijd zo anoniem bent op een forum dan je denkt.
Maar als topicstartster (ik zeg haar naam nu niet , dan kan ze die nog verwijderen als ze wil uit haar post) niks over zichzelf prijs geeft voor de rest, als ze er op let dat ze geen woonplaats en geen leeftijd en geen naam en geen andere privé gegevens geeft dan kan ze wel degelijk anoniem blijven.
En ook al blijft ze toch niet anoniem en ook al zouden er mensen haar herkennen nogmaals, ze heeft absoluut niks om zich over te schamen.

En ook al zouden haar vader en haar moeder dit lezen, wat dan nog?
Haar vader heeft niks te koeteren.
Vind je nu werkelijk dat zo een vent moet beschermd worden?
En haar moeder zou haar dochter moeten steunen.
Ze zou haar moeten steunen gelijk welke manier ze ook kiest om het gebeurde te verwerken.
In wat voor wereld leven wij dat een slachtoffer z'n mond moet houden om toch maar niet op de tenen te trappen van de dader van een misdrijf?
Geplaatste afbeelding

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 22 juni 2012 - 12:21

lathyrus zei:

Waarom zou ze er spijt van krijgen?
Het is toch wel duidelijk dat ze er over wil kunnen praten?
Het is toch wel duidelijk dat ze kindermisbruik onder de aandacht wil brengen?
Waarom zou ze daar spijt van krijgen aangezien ze niks maar dan ook niks verkeerd doet en ze ook niks, helemaal niks heeft om zich over te schamen?
Waarom moeten slachtoffers zwijgen?

Waarom zou dit zich tegen haar keren?
Nogmaals, ze heeft niks misdaan en ze heeft niks om zich over te schamen.
Hoe zou dit zich dan tegen haar kunnen keren?
Weet je wanneer iets tegen je kan keren?
Als je bv op een forum komt vertellen dat je , k zeg zomaar iets, belastingsfraude hebt gepleegd .
De belastingen lezen heus wel mee en als het ernstig genoeg is naar hun mening vervolgen ze mensen en dan komen ze heus wel te weten wie je bent ook al heb je hier nooit je naam gezegd of wat dan ook.
Of stel dat je ooit een ander misdrijf hebt gepleegd en dat openlijk verteld, zoiets kan zich tegen je keren in de vorm van dat bv een potentiële werkgever het te weten komt en je niet meer te werk wil stellen en dergelijke (werkgevers gaan ook op facebook en dergelijke hun werknemers gaan controleren)
Maar in dit geval kan zich dit niet tegen haar keren aangezien ze helemaal niks misdaan heeft.

Ik vind het goed dat hilleke waarschuwt dat je niet altijd zo anoniem bent op een forum dan je denkt.
Maar als topicstartster (ik zeg haar naam nu niet , dan kan ze die nog verwijderen als ze wil uit haar post) niks over zichzelf prijs geeft voor de rest, als ze er op let dat ze geen woonplaats en geen leeftijd en geen naam en geen andere privé gegevens geeft dan kan ze wel degelijk anoniem blijven.
En ook al blijft ze toch niet anoniem en ook al zouden er mensen haar herkennen nogmaals, ze heeft absoluut niks om zich over te schamen.

Ze zou haar moeten steunen gelijk welke manier ze ook kiest om het gebeurde te verwerken.
In wat voor wereld leven wij dat een slachtoffer z'n mond moet houden om toch maar niet op de tenen te trappen van de dader van een misdrijf?

Ik geef je volledig gelijk!
Groetjes van Goabees, Moesjke, Savke, Xela en Easy! :p :a :catwalk

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#41 Geplaatst 22 juni 2012 - 12:29

lathyrus zei:

ik zeg niet dat zo een vent moet beschermd worden he, die vader is echt het minste van mijn zorgen maar voor haar mama of andere familie kan dit wel een erge schok zijn, als ze dit nooit eerder wisten. vandaar ook mijn vraag...
er staat hier nergens te lezen dat haar mama op de hoogte was...
wat betreft een slachtoffer zijn mond houden, hier heb ik nooit wat van gezegd, alleen zoals hilleke ook zei dat er hier massa's mensen meelezen waar je soms geen erg in hebt...

maar zoals nog andere hier zeggen, ik ga dit ook nooit op een forum zetten ook. sommige dingen bespreek je beter met iemand die er verstand van heeft ipv op een forum.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#42 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:01

Het is niet omdat jij zoiets nooit op een forum zou zetten dat iemand dat anders dat dan ook niet mag doen
Jij maakt jouw keuzes voor jezelf en een ander maakt zijn of haar eigen keuzes voor zichzelf.

Ik ben indertijd jaren bij een psycholoog geweest en dat heeft mij serieus geholpen bij het verwerken van het misbruik en het een plaats geven.
Maar ik heb daar al meermaals over gesproken op een forum hoor.
Niet om aandacht te trekken of om in de aandacht te kunnen staan (want zulke dingen krijg je dan naar je hoofd gesmeten, dat je er daarom over praat) maar omdat het mensen helpt als je er openlijk over praat.
Ik weet dat ik niks verkeerds gedaan heb
Ik weet dat ik niks heb waar ik mij over moet schamen.
Dus waarom zou ik of een ander die het overkomt daarover moeten zwijgen?

Er wordt veel te veel over gezwegen, daarom dat het nog zoveel kan gebeuren.
Want als het gebeurd en mensen komen het te weten dat er zoiets bezig is, dan trekken veels te veel mensen het zich liever niet aan en laten ze het kind, het slachtoffer, liever aan haar of zijn lot over, zolang zij het zich maar zelf niet moeten aantrekken, zolang zij maar geen last krijgen of er geen last van hebben.
Mensen moeten beseffen dat ze in actie moeten komen als er zich zoiets afspeelt in hun omgeving en dat ze moeten ingrijpen ipv het slachtoffer aan zijn of haar lot over te laten.
Mensen moeten inzicht krijgen in wat kindermisbruik precies is en hoe het zich afspeelt, hoe het gebeurd, wat er allemaal voorvalt, hoe je het kan herkennen.
Dat taboe dat over het onderwerp hangt moet weggenomen worden.
En de enige manier dat je dat kan weghalen en dat je mensen inzicht kan geven is door er over te praten.
En door niet te doen alsof het slachtoffer maar moet zwijgen en andere mensen moet beschermen.
Waar zaten die andere mensen dan toen het slachtoffer hulp nodig had en beschermd moest worden?
Bluegalaxymoon heeft nu wel al genoeg gehoord zeker dat x en y het zelf nooit zouden vertellen op een forum en zijzelf ook best zou zwijgen en er mee op een ander gaan?
Ze is wel oud en wijs genoeg denk ik om haar eigen  beslissingen te nemen en de beslissing om het hier op het forum te komen plaatsen zal ze niet lichtvaardig genomen hebben van de ene dag op de andere.
Ze zal daar wel goed over nagedacht hebben.
Laat het meiske dan nu ook gewoon doen.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#43 Geplaatst 22 juni 2012 - 14:31

bluegalaxymoon: wat misschien ook kan helpen is eens bellen naar teleonthaal en daar vragen naar een zelfhulpgroep voor mensen die misbruikt zijn in hun kinderjaren
Teleonthaal heeft alle gegevens van alle zelfhulpgroepen in België
Bij een zelfhulpgroep ga je zeker en vast lotgenoten vinden.
En een psycholoog hoort meer dan oh en ah te zeggen.
Een psycholoog hoort je te begeleiden en in de juiste richting te sturen.
Jij doet je verhaal en hij of zij luistert en geeft dan input.
Maar oh en ah is zeker en vast niet voldoende.
Als je het niet kan verwerken en je het niet een plaatsje kan geven zou ik toch niet direct opgeven waar het psychologen betreft.
Veel mensen moeten bij meer dan 1 psycholoog gaan voor ze de juiste vinden.
De juiste is er eentje waar je een klik bij voelt en waar je je op je gemak bij voelt
Ik had indertijd t geluk dat ik van de eerste keer een goeie psycholoog vond waar het echt goed mee klikte maar niet iedereen heeft dat  geluk jammer genoeg.
Ik wil maar zeggen dat je niet direct alle psychologen moet afschrijven ;)
Mij heeft het echt wel heel hard geholpen.
Ik snap wel dat dat niet bij iedereen t geval is en psychologen niet iets zijn voor iedereen.
Maar na 1 psycholoog zou ik het zelf toch nog niet opgeven
In ieder geval heel veel sterkte toegewenst
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.279 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 22 juni 2012 - 15:03

Als iets van je afschrijven helpt moet je dat doen.
Je haalt o.a. aan dat je hoopt je verhaal te kunnen delen met lotgenoten en die zal je ook gemakkelijker vinden op forum over misbruik e.a.

Ik vind het spijtig wanneer er een tip gegeven wordt om eventueel mensen te beschermen dat dit onmiddelijk onder de noemer taboe geplaatst wordt.
Ik vermoed en hoop zelfs dat het niet de bedoeling is om TS het zwijgen op te leggen, dat zou ik ook erg vinden.
Wat Fairness schrijft : vroeg of laat worden ze toch getriggerd, sorry maar dat vind ik nogal cru.
Als je iemand zou kennen die dit meegemaakt heeft dan zou je ook weten dat de gezondheidstoestand van die persoon soms van één trigger teveel kan afhangen.
Zonde dus om dit niet te voorkomen als dat kan.
Slachtoffers worden zoal genoeg geconfronteerd met degelijke feiten.

TS zit nu in een fase dat ze behoefte heeft om hetgeen wat er met haar gebeurd is te delen & uiten.
Dit moet kunnen, er een taboe van make is voor mij ook taboe : enkel beseffen veel mensen niet hoe een trigger tewerk gaat en welke gevolgen deze kan hebben.
TS komt later hopelijk in een fase waar ze het een plaats in haar leven kan geven en ook het liefst niet steeds opnieuw geconfronteerd wordt met iemand die iets gelijkaardigs meegemaakt heeft.
Net als het vreselijke verleden een plaatsje gekregen heeft op de achtergrond, en dan op een forum waar men het niet verwacht zonder enige aanwijzing in de titel teruggeflitst wordt in haar verleden zal ze dan ook als pijnlijk ervaren.

Ik denk dat we het allemaal over eens zijn dat : - het geen taboe mag worden
- mensen moeten hulp krijgen
- maar dat er evengoed rekening zou mogen gehouden worden met slachtoffers die het liefst minder geconfronteerd worden met hun verleden als met slachtoffers die het willen delen.
Nogmaals, dit kan op een éénvoudige manier : pas de titel aan uiteindelijk is dat toch geen drama?

Of is het de bedoeling dat mensen die hier op het forum zitten -onwetend dat het over misbruik gaat - en zelfs hetzelfde lot ondergaan hebben, hiermee terug naar hun pijnlijke herinneringen geflitst worden?
Ik ken genoeg mensen die het meegemaakt hebben : de meeste personen delen het meestal enkel met hun nabije omgeving en met iemand van de hulpverlening.
Vergeet ook niet dat er nog steeds dagelijks van die perversen op het internet komen en zelfs kicken op zulke verhalen.
Vind ik zelf degoutant maar is de pure realiteit.

Aan TS zou ik nog iets willen zeggen : zoek vooral verder hulp, laat één slechte ervaring met een therapeut je niet belemmeren daarin.
Verder wens ik je veel sukses en sterkte toe om jouw verleden te verwerken en een plaats te geven.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 22 juni 2012 - 15:05.

petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 22 juni 2012 - 15:06

ik begrijp niet goed waarom hier zo een heisa om gemaakt wordt.
kinderen in het lager onderwijs moeten soms van de leerkrachten naar het nieuws kijken om dit da n de dag nadien in de klas te bespreken.
ik vind persoonlijk dat er op het nieuws veel afschuwelijker dingen worden getoond en bovendien wordt daar ook meermaals over misbruik gesproken.
is dat dan net triggeren of schokkeren?
over het al dan niet hier op zijn plaats zijn,nja dat moet de ts zelf uitmaken vind ik,als zij vind dat dat hier mag staan,dan is dat zo,uiteindelijk is het haar leven,haar verhaal,haar privé.
ik vind het moedig dat ze dit hier durft schrijven en anderen voor een deel bewust maakt van hetgeen er kan gebeuren in een mensenleven.
in deze tijden moeten zo een onderwerpen bespreekbaar gemaakt worden,want ik denk dat er veel mensen rondlopen die zoiets meegemaakt  hebben of zelfs meemaken en die niet weten hoe ermee omgaan,laat staan dat ze er over durven praten.
ik wens Bluegalaxamoon alvast heel veel steun en moed om dit te verwerken.
Geplaatste afbeelding