Spring naar inhoud

- - - - -

Biografie proberen te schrijven (misbruik)

• Log in om te reageren
117 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.131 berichten
  • 3 katten

#61 Geplaatst 22 juni 2012 - 22:21

Fairness zei:

Blijkbaar ken jij er alles van. En ik ga niet licht daarover. Enkel hier word overdreven omdat ze dit gewoon van zich af typt. Je kan het toch niet kwalijk nemen dat men niet zover heeft nagedacht. Men kon net zo goed even een pbtje sturen om het uit te leggen om dat even aan te passen.
Alles weet ik er niet van, maar ik kom wel heel regelmatig in contact met slachtoffers : daarom dat ik zoveel moeite doe om proberen duidelijk te maken wat een trigger is en de mogelijke gevolgen hiervan.
Wat mij betreft neem ik TS helemaal niets kwalijk, en vind ik het best menselijk dat zij niet beseft dat ze hiermee kon triggeren.
Wat niet weglaat dat het mag gezegd worden zodat zij daar bewust van wordt.
Verder ben ik van mening als het haar helpt om het van zich af te schrijven ze dat best doet, maar ze meer kans heeft om steun te vinden op fora die daar specifieker op gericht zijn. Ook om met lotgenoten te kunnen communiceren.
Hulp buiten fora zoekt ze ook best, ik vrees dat enkel het van zich afschrijven niet voldoende zal zijn.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.131 berichten
  • 3 katten

#62 Geplaatst 22 juni 2012 - 22:37

Om jullie een idee te geven hoe hypocriet de mensen die het nieuws samenstellen kunnen zijn, en alles draait in die wereld rond kijkcijfers en weinig te maken heeft met medeleven :

Onlangs kwam het nieuws over Walter Capiau op VTM en dit was o.a. ook te lezen op hun website waar reactie's plaatsen mogelijk was.
Iemand die ik ken plaatste volgende reactie (min of meer zoals ik het me herinner) : Verjaard of niet zulke mensen moeten gestraft worden. Niet met een korte gevangenisstraf en daarna GRATIS opgevolgd worden door een psychiater die hen toch niet kan genezen, om vervolgens weer vrij gelaten te worden en nog meer slachtoffers te maken.
Castratie lijkt me de enige oplossing (er bestaat immers ook chemische castratie die pijnloos is), dan zouden ze misschien tweemaal nadenken voor ze een kind raken en in elk geval nooit kunnen herbeginnen.
Slachtoffers sukkelen namelijk heel hun leven door van de ene therapeut naar de andere te gaan, in het beste geval vinden ze ooit enige vorm van BETALENDE hulp.
Wanneer gaan ze daar eindelijk eens iets aan doen in België i.p.v. die misdadigers een hand boven het hoofd te blijven houden???

Guess what? 's Anderendaags werd deze reactie gewist door de heren/dames van VTM.
Zo corrupt zit onze maatschappij in mekaar!
Ter informatie : W.C. was ook leraar en wou pastoor worden, waarschijnlijk niet uit ineresse hiervoor maar dan is het veel gemakkelijker om je weg te kunnen gaan.
Hopelijk heeft hij nog enig greintje respect ergens in zijn pervers brein en beslist hij niet op te treden op de Gentse Feesten.
Indien wel hoop ik dat wie het daar moeilijk mee heeft en hem van het podium smijt geen problemen krijgt met de politie/justitie.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#63 Geplaatst 22 juni 2012 - 22:51

helpluckyvinden, topicstartster wil het hier  van haar afschrijven en zij heeft daar het volste recht toe.
En ze heeft het niet nodig dat er schuldgevoelens in haar schoenen worden geschoven die compleet misplaatst zijn want dat is wat je doet , misplaatste schuldgevoelens in haar schoenen schuiven en een misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel voor anderen.
Hier  zitten er wel degelijk lotgenoten, mensen die misbruikt zijn, en waarom zou topicstartster nu moeten zwijgen hier en maar ergens anders haar uitleg gaan doen omdat er mogelijk mensen getriggerd zouden worden door haar verhaal?
Trouwens , wat voor redenering zit er daar nu achter alé?
Precies alsof op een forum waar dan allemaal misbruikte mensen zitten al die mensen dat dan al gaan verwerkt hebben?
Precies alsof er daar dan niemand kan zitten die getriggerd kan worden?
Het punt is dat topicstartster  niet verantwoordelijk is voor een ander, zij is verantwoordelijk voor zichzelf.
En met haar verhaal gaat ze dan niet alleen mensen misschien triggeren, ze gaat er ook mensen mee helpen en bovenal ze gaat er zichzelf mee helpen.
Hou er nu toch eens een keer mee op.
Je wil haar niet het zwijgen opleggen maar toch blijf je maar doorgaan.
Jouw mening is jouw mening en daar heb jij het volste recht toe.
Waar je niet het recht toe hebt is jouw mening opdringen aan haar.
Er zijn een hele hoop mensen die een hele hoop problemen hebben en die allemaal wel kunnen getriggerd worden door iets.
Dan mag je gewoon over niks meer schrijven.
Dan mag je niet meer komen schrijven over de geboorte van je kind want je zou de mensen die een kind verloren zijn wel eens kunnen triggeren.
Je mag niet meer komen schrijven over je goed huwelijk want je zou de mensen wel eens kunnen triggeren die hun partner verloren zijn door ziekte of ongeval of die schandalig bedrogen en belogen zijn door een partner en verlaten zijn door die partner.
Je mag niet meer komen schrijven over je huisdier want je kan de mensen wel eens triggeren die hun huisdier  zijn verloren en die daar nog altijd niet zijn overgeraakt.
Er zijn wel 1001 triggers voor wel 1001 mensen.
Ieder mens is verantwoordelijk voor zichzelf.
Je kan de verantwoordelijkheid over andermans gemoedstoestand niet in topicstarster haar schoenen schuiven of in de schoenen van een ander.
Je zit zo hard in met de mensen die hier zouden zitten en die zouden kunnen getriggerd worden door het verhaal dat topicstartster verteld.
Maar blijkbaar vind je het dan niet erg om topicstartster op te zadelen met slechte gevoelens over haarzelf om toch maar te bekomen dat ze zwijgt en ze verdwijnt.
De ene persoon die zichtbaar om hulp vraagt moet maar verdwijnen om diegenen die onzichtbaar zijn zogezegd te sparen.
Nogal konteverkeerd toch.
Als je misbruikt bent geweest moet je niet zwijgen.
Slachtoffers van misbruik zijn al lang genoeg het zwijgen opgelegd.
Hou gewoon op

Bewerkt door lathyrus, 22 juni 2012 - 22:52.

Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:01

lathyrus zei:

helpluckyvinden, topicstartster wil het hier  van haar afschrijven en zij heeft daar het volste recht toe.
En ze heeft het niet nodig dat er schuldgevoelens in haar schoenen worden geschoven die compleet misplaatst zijn want dat is wat je doet , misplaatste schuldgevoelens in haar schoenen schuiven en een misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel voor anderen.
Hier  zitten er wel degelijk lotgenoten, mensen die misbruikt zijn, en waarom zou topicstartster nu moeten zwijgen hier en maar ergens anders haar uitleg gaan doen omdat er mogelijk mensen getriggerd zouden worden door haar verhaal?
Precies alsof op een forum waar dan allemaal misbruikte mensen zitten al die mensen dat dan al gaan verwerkt hebben?
Het punt is dat topicstartster  niet verantwoordelijk is voor een ander, zij is verantwoordelijk voor zichzelf.
En met haar verhaal gaat ze dan niet alleen mensen misschien triggeren, ze gaat er ook mensen mee helpen en bovenal ze gaat er zichzelf mee helpen.
Er zijn een hele hoop mensen die een hele hoop problemen hebben en die allemaal wel kunnen getriggerd worden door iets.
Dan mag je niet meer komen schrijven over de geboorte van je kind want je zou de mensen die een kind verloren zijn wel eens kunnen triggeren.
Je mag niet meer komen schrijven over je goed huwelijk want je zou de mensen wel eens kunnen triggeren die hun partner verloren zijn door ziekte of ongeval of die schandalig bedrogen en belogen zijn door een partner en verlaten zijn door die partner.
Je mag niet meer komen schrijven over je huisdier want je kan de mensen wel eens triggeren die hun huisdier  zijn verloren en die daar nog altijd niet zijn overgeraakt.
Je kan de verantwoordelijkheid over andermans gemoedstoestand niet in topicstarster haar schoenen schuiven of in de schoenen van een ander.
Je zit zo hard in met de mensen die hier zouden zitten en die zouden kunnen getriggerd worden door het verhaal dat topicstartster verteld.
Maar blijkbaar vind je het dan niet erg om topicstartster op te zadelen met slechte gevoelens over haarzelf om toch maar te bekomen dat ze zwijgt en ze verdwijnt.
De ene persoon die zichtbaar om hulp vraagt moet maar verdwijnen om diegenen die onzichtbaar zijn zogezegd te sparen.
Hou gewoon op

Dank u. Jij schrijft alles zoals ik er ook over denk.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#65 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:18

sorry hoor, maar je hebt al 14 posts volgeschreven met vanalles over  triggers.
Vind je dat er nu zelf niet wat over?
Ondertussen weet iedereen je  standpunt al.
Dat is jouw standpunt.
Daar heb je t volste recht  op.
Maar je hebt dat standpunt nu toch wel al genoeg uiteengezet?
Iedereen die hier komt lezen is nu toch wel op de hoogte van je mening en  je standpunt.
Je hebt dan volgens jezelf veel ervaring met mensen in  psychiatrie die getriggerd worden maar je hebt precies geen ervaring met  misbruikt worden , zelf dan bedoel ik.
Het is nog altijd iets heel anders om  het bij een ander te zien en om bij een ander te zien wat er de gevolgen van  zijn dan om het zelf jarenlang te moeten doorstaan en om zelf de gevolgen te  moeten dragen.
Je hebt er blijkbaar geen flauw benul van hoeveel moed het vraagt om daar  openlijk iets over te vertellen en om hulp te zoeken/vragen.
Je hebt er blijkbaar ook geen flauw benul van wat reacties zoals de jouwe  kunnen aanrichten bij een slachtoffer van misbruik.
Als je daar wel een benul van zou hebben dan zou je topicstartster haar  verhaal laten doen ipv haar post na post om de oren te slaan met een misplaatst  schuldgevoel en een misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel voor anderen
Je bent zo druk bezig met diegenen die zouden kunnen getriggerd worden dat  je degene vergeet die voor je neus staat en die hulp vraagt
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.131 berichten
  • 3 katten

#66 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:21

lathyrus zei:

helpluckyvinden, topicstartster wil het hier van haar afschrijven en zij heeft daar het volste recht toe.
Helemaal niet misplaatst : sommige mensen raken daardoor getriggerd = feit.
Daarentegen een schuldgevoel geven, helemaal niet : ik probeer enkel op te komen voor de mensen die getriggerd kunnen worden en de beginvraag was dan ook om het in de titel te verduidelijken, wat inmiddels gebeurd is.
Hier zitten er wel degelijk lotgenoten, mensen die misbruikt zijn, en waarom zou topicstartster nu moeten zwijgen hier en maar ergens anders haar uitleg gaan doen omdat er mogelijk mensen getriggerd zouden worden door haar verhaal?
Zoals ik reeds vermeldde ging het vooral rond het aanpassen van de titel.
Wie de titel nu leest en mogelijks getriggerd zou kunnen raken door haar verhaal, kan dit vermijden door het topic niet te openen.
Mensen die getriggerd worden maken dezelfde hel door als haar hoor.

Nope : enkel wordt er op die forums vaak aangegeven wanneer een verhaal triggerend kan zijn waardoor slachtoffers gewaarschuwd worden en dit dus kunnen vermijden.
Op zulke fora loop je inderdaad ook kans om getriggerd te worden, enkel wordt dat vaak aangegeven (val in herhaling, waarom begrijpen de mensen niet van de eerste keer iets wanneer ze het gelezen hebben???).
Overigens als je weet dat je heel gemakkelijk getriggerd wordt kan je ook zulke fora vermijden : je weet dat daarover zal gepraat worden. Niet op een site die over katten gaat wanneer een topic geopend wordt waarin het onderwerp niet gespecifieerd wordt.
Het punt is dat topicstartster niet verantwoordelijk is voor een ander, zij is verantwoordelijk voor zichzelf.
Zichzelf helpen is niet onmogelijk, al zou ze de eerste niet zijn die het openbaar deelt omdat ze in de uitingsfase zit en achteraf spijt heeft dat ze het niet gehouden heeft bij mensen waarvan ze zeker wist dat ze kon vertrouwen.
Mensen helpen kan je zeker als lotgenote, maar de kans lijkt me klein door te beschrijven hoe je het hebt meegemaakt.
Maar goed, dat is haar eigen verantwoordelijkheid en keuze en nu de titel aangepast is zijn mensen die het niet aankunnen op voorhand verwittigd.
Mensen waarvan jullie zich blijkbaar (en nu heb ik het niet over TS) niet veel van aantrekken als ze na het lezen ervan een herbeleving meemaken en wat er verder volgt.
Zoek maar eens op hoeveel slachtoffers op latere leeftijd een meervoudige persoonlijkheidsstoornis ontwikkelen en welke alters deze meestal in zich hebben + welke schade die het slachtoffer kunnen toebrengen.
Ik dring mijn mening nergens op : deel gewoon FEITEN uit het dagelijks leven!

Je mag niet meer komen schrijven over je huisdier want je kan de mensen wel eens triggeren die hun huisdier zijn verloren en die daar nog altijd niet zijn overgeraakt.
Er zijn veel zaken die pijnlijk zijn in het leven en moeilijk te verwerken, maar niet alles valt onder trauma en/of heeft als gevolg als iemand er terug aan denkt dat die opnieuw een opname nodig heeft of zichzelf wat aandoet.

Als je alles gelezen hebt wat ik geschreven heb, moedig ik haar zelf aan om haar verhaal neer te schrijven indien ze daar iets aan heeft.
Als ik refereer naar andere fora is het omdat ze daar hoogstwaarschijnlijk beter zal geholpen worden.
Onzichtbaar? Ik kom hier wel op voor verschillende mensen die jullie onzichtbaar wensen te maken.
Want van triggeren weten jullie niet veel + jullie maken daar er een taboe van!
Dat heb ik zelf ook heel duidelijk verwoord!
Hou gewoon op
Leer gewoon lezen!

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 22 juni 2012 - 23:38.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#67 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:28

Ik kan lezen, ik heb al je posts gelezen, je hebt het toch meer dan genoeg uitgelegd nietwaar, tot in den treure en je kan er nog niet mee stoppen.
Laat het meiske nu gewoon eens doen
Er zou gewoon beter niet meer op ingegaan worden.
Dan kan je nog 47 posts komen volkrabbelen over getriggerd worden maar dan wordt er tenminste niet meer over gediscussieerd.
En dan kan topicstartster gewoon komen doen wat oorspronkelijk de bedoeling was en waar helemaal niks verkeerds aan is.
Ik hoop in ieder geval van ganser harte dat topicstartster gewoon blijft komen en zich niet laat wegjagen
Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:29

Heel veel mensen voelen mee met TS... en iedereen doet dat op een andere manier en heeft daar een andere mening over..
Zeker zullen er mensen aanstoot aan nemen en ook mensen die vinden dat ze dit gewoon (mits niet in detail) van zich afschijft..

Het bekvechten over wie hierin nou het grootste gelijk heeft, lijkt me niet echt relevant voor TS
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.131 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:30

lathyrus zei:

sorry hoor, maar je hebt al 14 posts volgeschreven met vanalles over triggers.
Vind je dat er nu zelf niet wat over?
Ondertussen weet iedereen je standpunt al.
Dat is jouw standpunt.
Daar heb je t volste recht op.
Maar je hebt dat standpunt nu toch wel al genoeg uiteengezet?
Iedereen die hier komt lezen is nu toch wel op de hoogte van je mening en je standpunt.
Je hebt dan volgens jezelf veel ervaring met mensen in psychiatrie die getriggerd worden maar je hebt precies geen ervaring met misbruikt worden , zelf dan bedoel ik.
Het is nog altijd iets heel anders om het bij een ander te zien en om bij een ander te zien wat er de gevolgen van zijn dan om het zelf jarenlang te moeten doorstaan en om zelf de gevolgen te moeten dragen.
Je hebt er blijkbaar geen flauw benul van hoeveel moed het vraagt om daar openlijk iets over te vertellen en om hulp te zoeken/vragen.
Je hebt er blijkbaar ook geen flauw benul van wat reacties zoals de jouwe kunnen aanrichten bij een slachtoffer van misbruik.
Als je daar wel een benul van zou hebben dan zou je topicstartster haar verhaal laten doen ipv haar post na post om de oren te slaan met een misplaatst schuldgevoel en een misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel voor anderen
Je bent zo druk bezig met diegenen die zouden kunnen getriggerd worden dat je degene vergeet die voor je neus staat en die hulp vraagt
Geen flauw benul van??? Excuseer hoor!
Nee, zelf heb ik het niet meegemaakt : maar de zaken die ik neerschreef zijn wel zaken die ik weet van slachtoffers, en ik ervaar regelmatig genoeg hoe moeilijk ze het hebben met triggers.
En niet elk slachtoffer zal even gevoelig zijn aan triggers maar het is niet omdat dit bij jou zo niet is, dat je de andere maar moet opzij schuiven.
Ik kan hier mensen genoeg laten reageren die het zelf meegemaakt hebben, misschien zouden jullie dan wel beseffen hoe erg het is voor hen.
Maar ik ben niet van plan om het risico te nemen dat die daarna helemaal over hun toeren zijn.
Heel de heisa is trouwens niet ontstaan door TS, maar door mensen die het enkel zwart/wit bekijken : enkel de nood zien van TS en het gevaar van triggers minimaliseren.
Dat TS op het punt waar zij nu staat in haar verwerking dit niet kan inschatten begrijp ik nog.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#70 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:36

Kijk hé, ik heb de suggestie gedaan om de titel te veranderen zodat mensen zouden weten als ze de titel zien over wat den topic gaat.
Jij was het daar blijkbaar mee akkoord.
Den titel is ondertussen al lang veranderd.
Waarom blijf je dan nog bezig?
Ik weet wat triggeren is, iedereen weet wat triggeren is, je standpunt en mening zijn duidelijk gemaakt.
Hou nu gewoon op.
Ik steek er in ieder geval geen moeite meer in
En nogmaals, ik hoop dat bluegalaxamoon niet wegblijft
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#71 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:37

grumpje zei:

Heel veel mensen voelen mee met TS... en iedereen doet dat op een andere manier en heeft daar een andere mening over..
Zeker zullen er mensen aanstoot aan nemen en ook mensen die vinden dat ze dit gewoon (mits niet in detail) van zich afschijft..

Het bekvechten over wie hierin nou het grootste gelijk heeft, lijkt me niet echt relevant voor TS

daar ben ik het helemaal mee eens
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:41

HelpLuckyvinden zei:

Heel de heisa is trouwens niet ontstaan door TS, maar door mensen die het enkel zwart/wit bekijken : enkel de nood zien van TS en het gevaar van triggers minimaliseren.

Ja hallo :trance: . Jij bent de enige die over die mogelijke triggers doordramt hoor. De rest hun reden was ter bescherming van ts wat ik nog wel begrijp.
Zonde want ts zal niks meer aan dit topic hebben. Leuk iemand op deze manier zwijgen op te leggen.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#73 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:45

Dan kunnen we nu weer on-topic gaan ;) , iedereen heeft nu wel zijn zegje over dit aspect gedaan , toch ;)
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.131 berichten
  • 3 katten

#74 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:49

lathyrus zei:

Kijk hé, ik heb de suggestie gedaan om de titel te veranderen zodat mensen zouden weten als ze de titel zien over wat den topic gaat.
Jij was het daar blijkbaar mee akkoord.
Den titel is ondertussen al lang veranderd.
Waarom blijf je dan nog bezig?
Ik weet wat triggeren is, iedereen weet wat triggeren is, je standpunt en mening zijn duidelijk gemaakt.
Hou nu gewoon op.
Ik steek er in ieder geval geen moeite meer in
En nogmaals, ik hoop dat bluegalaxamoon niet wegblijft
Ja? Al regelmatig mensen in een plas bloed gevonden nadat ze door dissociatie onbewust gesneden hadden, naar aanleiding van een trigger???
En indien TS daar iets aan heeft herhaal ik nogmaals, nu de titel aangepast is, dat ze best haar verhaal neerschrijft.
Zij maakte geen heisa over die triggers, heeft in het slechtse geval daar niet bij nagedacht toen ze haar topic opende met niet te specifiëren in haar titel waarover het ging.
Geen doodzonde, en geen reden om daar een slecht gevoel over te hebben.
Maar het mocht toch gevraagd worden zeker?
Kon dat nu echt niet zonder dat jullie onmiddelijk zo in verdediging schoten :trance:

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:52

HelpLuckyvinden zei:

Ja? Al regelmatig mensen in een plas bloed gevonden nadat ze door dissociatie onbewust gesneden hadden, naar aanleiding van een trigger???
En indien TS daar iets aan heeft herhaal ik nogmaals, nu de titel aangepast is, dat ze best haar verhaal neerschrijft.
Zij maakte geen heisa over die triggers, heeft in het slechtse geval daar niet bij nagedacht toen ze haar topic opende met niet te specifiëren in haar titel waarover het ging.
Geen doodzonde, en geen reden om daar een slecht gevoel over te hebben.
Maar het mocht toch gevraagd worden zeker?
Kon dat nu echt niet zonder dat jullie onmiddelijk zo in verdediging schoten :trance:

Opgepast dat je niemand triggerd :p .
Nee jij bleef doordrammen en ts kwetsen.

En nu terug ON-topic!