Spring naar inhoud

- - - - -

Biografie proberen te schrijven (misbruik)

• Log in om te reageren
117 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#76 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:52

grumpje zei:

Dan kunnen we nu weer on-topic gaan ;) , iedereen heeft nu wel zijn zegje over dit aspect gedaan , toch ;)

Ik hoop van wel ja
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.290 berichten
  • 3 katten

#77 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:53

Fairness zei:

Ja hallo :trance: . Jij bent de enige die over die mogelijke triggers doordramt hoor. De rest hun reden was ter bescherming van ts wat ik nog wel begrijp.
Zonde want ts zal niks meer aan dit topic hebben. Leuk iemand op deze manier zwijgen op te leggen.
Nee, er was ook iemand anders die zich niet goed voelde door het verhaal te lezen en die heeft wss haar mond verder gehouden doordat er met vuurballen werd gesmeten.
Toen was de titel ook nog niet aangepast.
En jij blijft zo onverschillig t.o.v. wat triggers betreft, veel zal TS ook niet hebben aan jouw reactie's want ook zij is wss vaak getriggerd geweest en zal dat wss spijtig genoeg nog tegenkomen in haar leven.

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#78 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:55

ik vind het heel moedig van haar dat ze haar verhaal van zich afschrijft en het met andere mensen wil delen! ik denk ook dat ze niet veel meer aan dit topic zal hebben en hoop da ze niet gekwetst is hierdoor :onzeker: ik wil hier ook niet te veel op ingaan omdat ik zie dat er al genoeg op ingegaan is. mij mag ze ook altijd een pb sturen als ze nood heeft aan een babbel!
veel succes nog met het schrijven en blijf vooral de dingen doen waar je jezelf goed bij voelt! :geluk:

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:56

Miss trigger krijgt het laatste woord.  Ik :zwijg: .

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#80 Geplaatst 22 juni 2012 - 23:57

Wel ik hoop dat cindy haar niet laat wegjagen.
Want ik heb een donkerblauw vermoeden dat dat net de bedoeling was.
Topic laten sluiten omwille van aanslepende discussies en meningsverschillen en blijven doordrammen en dan is de storende topic ook weg hé

Cindy laat je aub niet afschrikken
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.290 berichten
  • 3 katten

#81 Geplaatst 23 juni 2012 - 00:10

lathyrus zei:

Wel ik hoop dat cindy haar niet laat wegjagen.
Want ik heb een donkerblauw vermoeden dat dat net de bedoeling was.
Topic laten sluiten omwille van aanslepende discussies en meningsverschillen en blijven doordrammen en dan is de storende topic ook weg hé

Cindy laat je aub niet afschrikken
Wel verkleur je vermoeden dan maar Lathyrus : Ik hoop dat TS beter begrijpt dan jullie wat ik bedoelde, dat zij iets duidelijker las en de stukken niet overgeslaan heeft waarin ik duidelijk vermeld heb dat iemand het zwijgen opleggen in dit geval het ergste is wat men kan doen.

Jullie hoeven niet persé mij aan te duiden als schuldige indien ze niet terug komt, kijk ook eens zelf wat een heisa jullie er van gemaakt hebben.
Voor dezelfde prijs zit ze nu op een ander forum met lotgenoten (vaak zitten daar ook mensen uit de hulpverlening op) waar ze betere respons krijgt van mensen.
Of is ze toch verder hulp gaan zoeken bij een therapeut.
Hopelijk laat ze toch iets van zich horen.
Verder sta ik ook open om haar verder te helpen naar fora waar ze veel steun zou kunnen krijgen (voor jullie beginnen te blaffen, daarmee bedoel ik als extra naast KS indien ze haar verhaal hier verder ook wenst te blijven delen).

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 23 juni 2012 - 00:11.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#82 Geplaatst 23 juni 2012 - 00:15

HelpLuckyvinden zei:

Voor dezelfde prijs zit ze nu op een ander forum met lotgenoten (vaak zitten daar ook mensen uit de hulpverlening op) waar ze betere respons krijgt van mensen.

betere respons?
Je weet dan toch dat jouw respons op niet veel trok?
Heisa maken?
Er zat er hier maar eentje heisa te maken hoor en dat was jij.
Blijkbaar vind jij dat niet overdreven om 14+ posts (ik ben de tel kwijt ondertussen) te posten over triggeren als een slachtoffer van misbruik om hulp komt vragen?
Dat vind je normaal?
Ik toch niet hoor.
Maar je kan dan nu misschien ophouden?
Eindelijk?
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.019 berichten

#83 Geplaatst 23 juni 2012 - 00:31

Terug on-topic! En dit is niet de eerste waarschuwing! :evil: Of in plaats van topic sluiten kunnen er ook gewoon tijdelijke bans volgen. Dan wordt de TS tenminste niet gestraft omdat er hier anderen niet willen ophouden.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.290 berichten
  • 3 katten

#84 Geplaatst 23 juni 2012 - 00:44

lathyrus zei:

betere respons?
Je weet dan toch dat jouw respons op niet veel trok?
Mens, ga eens contact zoeken met diverse slachtoffers en weet dan waarover je praat!
Mijn respons op niet veel trok? Je hebt waarschijnlijk nog nooit zoveel gevolgen gezien van mensen die getriggerd werden.
Ik zweer je dat raakt je diep en dat blijft je heel lang bij.
Zeker als je iemand uit je vriendenkring verloren bent hierdoor die onder een trein geëindigd is!
En dan zwijg ik nog over vele andere situatie's waar ik dagelijks in contact mee kom.
Als mijn respns niet duidelijk is, onbegrepen blijft of niet geloofd wordt uit dommigheid of het kan me niet schelen om welke reden, vraag ik me ook af wat jullie de TS die zelf een slachtoffer is als steun kunnen geven :trance:
Zoek eens een forum op die hierom draait en merk zelf eens hoe duidelijk wordt aangegeven dat een topic kan triggeren.
Denken jullie dat de Mods daar dit doen omdat ze anders met hun vingers moeten draaien?
Nee, daar zijn ze tenminste bewust van de mogelijke gevolgen.
Heisa maken?
Er zat er hier maar eentje heisa te maken hoor en dat was jij.
Blijkbaar vind jij dat niet overdreven om 14+ posts (ik ben de tel kwijt ondertussen) te posten over triggeren als een slachtoffer van misbruik om hulp komt vragen?
Hebben jullie jullie eigen post al eens opgeteld (Lathyrus & Fairness) en daar eens bij stilgestaan in welke mate door het niet willen/kunnen inzien wat een trigger is haar vertrouwen beschadigd hebben???
Dat vind je normaal?
Ik toch niet hoor.
Maar je kan dan nu misschien ophouden?
Eindelijk?
Ban me maar als jullie dat wensen, zet a.u.b. voor TS geen slotje hierop.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.290 berichten
  • 3 katten

#85 Geplaatst 23 juni 2012 - 00:45

Ban Lathyrus en Fairness ook maar als jullie een beetje redelijk zijn : zij hebben hier voor genoeg heisa gezorgd door hun onwetendheid.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#86 Geplaatst 23 juni 2012 - 09:20

Ik wil gewoon graag terug on topic gaan.
Dank u

Bewerkt door lathyrus, 23 juni 2012 - 09:21.

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#87 Geplaatst 23 juni 2012 - 09:31

Er werd meerdere malen gevraagd om on-topic te blijven. Dit is de allerlaatste waarschuwing, hierna zullen er bans volgen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#88 Geplaatst 23 juni 2012 - 11:57

hilleke zei:

Ik kan begrijpen dat dit neerschrijven je kan opluchten, en ik vind het zeer erg wat er gebeurd is, begrijp me niet verkeerd. Alleen vind ik dit een heel gevoelig en persoonlijk onderwerp.
Dit is een openbaar forum, en men is hier echt niet zo anoniem dan men denkt.

Mijn mening is dat er door slachtoffers van incest al heel vaak gezwegen wordt 'om de familie niet op zijn kop te zetten', het wordt hoog tijd dat er meer mensen zoals TS eens hun mond open doen. Dagelijks worden we geconfronteerd op het nieuws met iemand die kinderen misbruikt. Onlangs weer enkele BV's, maar 'ze hebben er spijt van, en ze lijden er nog dagelijks onder'. Zulke uitspraken maken me echt boos. Denken ze nu echt dat zij de enigen zijn die eronder lijden, wat met hun slachtoffers ? De daders hebben de keuze gemaakt om te misbruiken, de slachtoffers hebben nooit een keuze gehad. Nu ook weer met W.C., ik hoor bij mensen vaak, ik begrijp niet dat het zolang heeft kunnen duren, maar als het in hun omgeving gebeurt, dan sluiten ze hun ogen :misselijk:
Wel, ik begrijp het wel, de slachtoffers worden gewoon nooit gehoord en er wordt ook maar zelden gevolg aan gegeven.
@ TS, ik was 8 jaar toen het begon, begrijp dus heel goed wat je doormaakt :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#89 Geplaatst 23 juni 2012 - 12:10

Jammer dat een topic als dit zo uit de hand loopt. Helaas is dat vaker op het moment dat iemand met een gevoelig onderwerp aankomt. Dit is niet niks wat TS heeft meegemaakt. Helaas is kindermisbruik nog steeds de order van de dag. Zeker ook met een hotitem als de zedenzaak in de Amsterdamse kinderopvang. nb een baby van slechts 19 dagen oud wat al misbruikt is, omdat die vent hem zonodig erin moest steken. Van kinderen moet je met je poten afblijven. Kinderen kunnen zich niet verzetten, maar ze dragen het trauma wel een levenlang met zich mee.
Lieve Cindy, wat wil je hiermee bereiken? Een luisterend oor? Ik denk dat het dan het zelfde is, als wat je heb meegemaakt met de psycholoog waar je onder behandeling was. Je geeft al aan dat dit niet voor je werkt. Op het moment dat je alleen maar berichtjes krijgt waarin wordt gewerkt met smilies, zoals :hug: Niet geheel kan werken.
Heb je met je moeder over dit voorval kunnen praten?
Heb je ook met je huisarts gepraat?

Ik weet niet of het in België bestaat, ik zelf heb een trauma opgelopen na mijn 1e auto ongeluk. Ik durfde niet meer op straat te komen. In een auto rijden naast mijn man was voor mijn man een trauma. Ik heb ook hulp gezocht en ben terecht gekomen in een hulpgroep. 2 keer in de week ben je een hele dag in de groep. Hierin leer je omgaan met je trauma. Hier zitten tal van mensen die van alles hebben meegemaakt waar je kan praten. Over het gebeuren zelf wordt niet meer gepraat, maar verwerking werkt wel.
Toen kwam mijn 2e ongeluk, korte tijd later zijn we verhuisd naar Noord Nederland. Hier ging het weer mis. Ik bleef met het ongeluk in mijn achterhoofd zitten en er kwam weinig meer uit mijn handen. Ik moest echter wel gaan werken weer, want zo werd vanuit Den Haag hierover beslist. Ik ben wederom in contact getreden met mijn huisarts en gevraagd om hulp. Ik ben bij een psycholoog terecht gekomen. En idd de 1e sessie was ook alleen maar luisteren en uhum e.d. daarnaast werd ook veel opgeschreven. IK voelde me niet begrepen. Toen ik de volgende keer weer moest komen kreeg ik papieren mee die ik maar moest doornemen. De volgende keer zou ik namelijk een EMDR sessie krijgen. KLIKGeloof me, ik heb die dag nog nooit zoveel gejankt. Het hele ongeluk beleefde ik opnieuw, 's avonds was ik doodop en een vreselijke koppijn. Maar ik was er wel volledig vanaf. Ik kan nu ook met droge ogen vertellen hoe het 2e ongeluk is gegaan en dat ik uit mijn auto geknipt moest worden. Het letsel blijft, maar de verwerking is wel achter de rug. Dit geeft rust in je lichaam en ook in je koppie.
Neem contact op met je huisarts, geef aan hoe je gevoelens waren bij de psycholoog die je heb gehad. Vaak weet je huisarts goede raad. Blijf er niet alleen mee rond lopen. Het van je afschrijven, dit is zeker heel goed, alleen ik ben bang dat een kattenforum daar niet geschikt voor is.

Heel veel sterkte.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#90 Geplaatst 23 juni 2012 - 19:42

Aan allen bedankt voor de reacties, zowel de negatieve als de positieve.
Blijkbaar kan niet iedereen hiermee om.
Maar dat zijn waarschijnlijk de mensen die er nooit iets mee hoeven te maken hebben gehad.
Van misbruik zijn er idd verschillende soorten: fysisch, mentaal, ...
Sorry om te zeggen maar al het negatieve kan mij niet deren, ik heb namelijk genoeg meegemaakt, niet alleen misbruik, maar ook mishandeld en dit fysiek en mentaal.
Ik heb al hulp gezocht hoor, maar ik heb meer aan mijn man dan een ervaren arts/ psychiater / psycholoog, zij tonen zelfs geen medeleven, ja zij hebben dit niet meegemaakt natuurlijk. En meestal eindigt mijn antwoord die ik ontving met: 'Ja; dat begrijp ik; humhum; ah zo; was niet gemakkelijk : ... , mijn man heeft meer begrip voor zo'n dingen en hij verdient er niets aan.

@ PeggyJ ik vind het zo jammer dat je dit ook meegemaakt hebt, als je wilt kunnen we via pm eens babbelen en ik weet niet of je het al kunnen verwerken hebt, maar indien ja heb je dan tips voor mij? Indien niet, dan hoop ik dat we samen kunnen zoeken naar een oplossing voor het te kunnen verwerken.