Spring naar inhoud

- - - - -

Biografie proberen te schrijven (misbruik)

• Log in om te reageren
117 reacties op dit onderwerp
bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#91 Geplaatst 23 juni 2012 - 19:44

En ja voor degene die het willen weten, mijn moeder wist ervan en blijf gewoon verder leven met mijn vader en zelf heeft ze alle bewijzen verbrand (ja er waren foto's) dus klacht indienen was mij niet gegunt, geen bewijs tegen mijn vader.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#92 Geplaatst 23 juni 2012 - 20:00

Oh wat erg. Dit is gewoonweg ongelooflijk. Wat moet dat moeilijk voor je zijn.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#93 Geplaatst 23 juni 2012 - 20:06

bluegalaxamoon zei:

@ PeggyJ ik vind het zo jammer dat je dit ook meegemaakt hebt, als je wilt kunnen we via pm eens babbelen en ik weet niet of je het al kunnen verwerken hebt, maar indien ja heb je dan tips voor mij? Indien niet, dan hoop ik dat we samen kunnen zoeken naar een oplossing voor het te kunnen verwerken.

Je mag me altijd een PB sturen hoor. In hoever dit mogelijk is, heb ik het grotendeels verwerkt ja. Tips ? Zoek een therapie die je wel helpt. Ik stuur je een PB ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#94 Geplaatst 23 juni 2012 - 20:13

jubikelcats zei:

Oh wat erg. Dit is gewoonweg ongelooflijk. Wat moet dat moeilijk voor je zijn.

Het is idd heel erg om mee te leven, het is niet omdat ik 3 kinderen heb dat mijn seksleven gemakkelijk is. Het gaat heel moeizaam op dat vlak, vooral sinds ik een dochter op de wereld gezet heb.
Akkoord jongens kunnen dit ook voor hebben, maar ik denk vooral aan mijn miserabele jeugd die ik gehad heb en daarom dat ik niet wil dat mijn dochter hetzelfde meemaakt, gelukkig heb ik een lieve man die er begrip voor heeft.
Wat ik ook ben vergeten te zeggen is dat ik een zus (stiefzus) heb ze is 10 j ouder dan mij en ze heeft ook hetzelfde meegemaakt met mijn vader.
Zelf heeft ze ook een dochter die nu 13 jaar is en ze is al meerdere malen alleen bij mijn vader geweest, ook overnachten enzo. Ik zou het niet vertrouwen, waarom doet mijn zus dit dan wel? Met haar heb ik zo goed als geen contact mss 3x in het jaar, vroeger was ik closer met haar maar sinds ze het ouderlijk huis verlaten heeft, ziet het er naar uit dat ze het verdrongen heeft en heeft veel last gehad met haar 1ste man.

Wat ik jullie ook kan zeggen is dat ik er zeker van ben dat niemand van mijn familie die zou lezen want de meesten zijn franstalig en zijn niet zo'n internet fanaat.
En aan de anonieme gasten die dit lezen, wel ik hoop dat de slachtoffers niet meer zwijgen en dat ze recht in hun schoenen staan om de waarheid te vertellen, want de beste remedie is erover te praten en dit moet zeker niet via professionele hulp.
Want de meeste psychologen, psychiaters,...  die je krijgt zijn pas afgestudeerd en gaan jouw problemen af volgens het boekje.
Ik heb al veel meer hulp gehad via mijn man, en dat deed mij meer deugd dan een professionele arts.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#95 Geplaatst 23 juni 2012 - 20:18

bluegalaxamoon zei:

Het gaat heel moeizaam op dat vlak, vooral sinds ik een dochter op de wereld gezet heb.
Akkoord jongens kunnen dit ook voor hebben, maar ik denk vooral aan mijn miserabele jeugd die ik gehad heb en daarom dat ik niet wil dat mijn dochter hetzelfde meemaakt

:rub: :rub: , dat is ook één van de redenen dat ik kinderloos ben. Ik zou eraan kapot gaan moest mijn dochter ooit hetzelfde moeten doorstaan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 23 juni 2012 - 20:31

Ik ben blij dat het topic nu gaat waarover ts het even wou hebben :) . Hopelijk kunnen jullie samen wat tips geven aan elkaar. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :hug: .

jessy89
jessy89
  • 650 berichten
  • 4 katten

#97 Geplaatst 23 juni 2012 - 20:41

sterkte aan ts en al de gene die het ook hebben mee gemaakt.
ik hoop dat jullie veel aan elkaar hebben en "tips" ivm verwerking kunnen uitdelen.
:hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.178 berichten
  • 3 katten

#98 Geplaatst 23 juni 2012 - 21:40

bluegalaxamoon zei:

En ja voor degene die het willen weten, mijn moeder wist ervan en blijf gewoon verder leven met mijn vader en zelf heeft ze alle bewijzen verbrand (ja er waren foto's) dus klacht indienen was mij niet gegunt, geen bewijs tegen mijn vader.

Wat vreselijk :(

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.130 berichten
  • 3 katten

#99 Geplaatst 23 juni 2012 - 22:11

Ik hoop dat je mijn reactie's niet als negatief hebt ervaren ten opzichte van jou.
Buiten mensen waar ik niet speciaal een hechte band mee heb, is er ook iemand in mijn omgeving waar ik zo goed als dagelijks mee omga die hetzelfde meegemaakt heeft en nu na jaren therapie nog steeds psychische problemen heeft als gevolg van wat ze heeft meegemaakt.
Al bepaalt het haar leven niet meer in die mate zoals vroeger, in de periode dat alles boven kwam.
Ze kan nu gelukkig op vele vlakken ook genieten van verschillende zaken, iets wat jaren niet kon.
In die zin heeft ze het een plaats kunnen geven, ook al is haar gezondheidstoestand heel fragiel : teveel stress, zaken die haar doen herinneren aan vroeger zijn genoeg om haar een periode in verschrikkelijke toestand te krijgen.
En dat is zeker niet doordat ze er te weinig over gepraat heeft : integendeel, jaren heeft ze erover gepraat, tijdens haar opnames hebben ze het zelf uit haar moeten halen want veel mensen kunnen/durven er gewoonweg niet over praten.
In haar geval is het zelfs onbewust verdrongen. Misschien heb je er al over gehoord : dissociatieve persoonlijkheidsstoornis.
Als je dit meemaakt als kind kan het gebeuren dat je onbewust mentaal vlucht en het als het ware maar voor de helft beleeft.
Later komt dit pas allemaal boven, want zelfs wat je onbewustzijn opgeslagen heeft komt vroeg of laat boven zonder dat je dat wenst.
Evanescence (weet niet of je die groep kent) heeft daar een heel mooi liedje over gemaakt : "Understanding".

Ik weet niet hoe oud je bent (is ook geen vraag die je moet beantwoorden ;) ), maar zoals ik je verhaal lees is het wss pas nu dat jij er ook over kunt praten.
Praten erover is zeker al een eerste stap, en hopelijk komt er een tijd dat je het ook een plaats kan geven zodat het in mindere mate je leven beïnvloedt.
Dan zal je waarschijnlijk ook begrijpen dat mijn reactie's niet verkeerd bedoeld zijn.
Maar zoals die persoon waarover ik het heb wens je er dan minder mee geconfronteerd te worden omdat je het verleden al te vaak herbeleefd hebt, en een "nieuw" leven wil starten.
Als je jaren aan een stuk hebt moeten praten daarover is het op een moment genoeg geweest, en wens je ook als een persoon door het leven te gaan die niet enkel het misbruikte kind geweest is.
Dat is best moeilijk wanneer er bijna elke maand nieuwe feiten op het nieuws komen hieromtrent.
't Is wel goed dat er meer over gepraat wordt in de zin dat ouders daarover kunnen praten met hun kinderen (want het gebeurt niet altijd door een ouder), dat kinderen hopelijk sneller durven aangeven wanneer ze iets gelijkaardigs meemaken.

Gelukkig heb je een partner die goed kan luisteren op dat vlak.
Misschien is dat voldoende voor jou.
De ene persoon is de andere niet, maar niet alle psychologen of psychiaters zijn ongevoelig op dat vlak hoor.
Als je er geen vertrouwen in hebt heeft het anderzijds ook weinig nut om er naartoe te stappen.

Volgens mij zouden er ook veel minder feiten gepleegd worden als de justitie hier heel anders zou mee omgaan.
Het is frustrerend hoe vaak je hoort dat zo'n smeerlappen (voor zover ze gestraft worden) herbeginnen nadat ze terug vrij zijn.
Eigenlijk zouden alle slachtoffers eens moeten kunnen samenkomen, ook met hulpverleners (meer dan de helft van mensen die in de psychiatrie zitten hebben te maken gehad met hetzelfde probleem).
Voor psychiaters & psychologen is het even frustrerend dat er zo weinig gestraft wordt op dat vlak.
Samenkomen om regelmatig eens een betoging te houden zodat zulke mensen eens aangepakt zouden worden zoals het hoort.

Als je wil kan ik je de link doorsturen van een forum waar er nog meer mensen zitten met dezelfde ervaringen.
Zowel lotgenoten, mensen met andere psychische problemen als mensen die in zorgcentra werken of ervoor studeren steunen daar elkaar.
Niet met de bedoeling dat je er hier niets verder over neerschrijft (denk wel eens verkeerd begrepen geweest te zijn op dat vlak, maar heb nadrukkelijk gevraagd om geen slotje te zetten op jouw topic), maar eventueel aanvullend in deze periode waar je nood hebt om je verhaal te delen.

Stuur me gerust een PB als je die link wenst : je kan eventueel ook gewoon eens gaan kijken zonder je te registreren ;) .
Je ziet maar : het is tenslotte een lange weg die voor iedereen anders verloopt, maar tenslotte hebben jullie allen hetzelfde te verwerken.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 23 juni 2012 - 22:29.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.130 berichten
  • 3 katten

#100 Geplaatst 23 juni 2012 - 22:21

bluegalaxamoon zei:

Daardoor zijn er veel slachtoffers die spijtig genoeg lang de schuld bij zichzelf zoeken. Hoe kan je plaatsen dat een ouder (in dit geval jouw moeder) die je eigenlijk zou moeten beschermen totaal geen initiatief neemt op dat vlak om haar dochter uit die situatie te halen.
Van de slachtoffers die ik ken, is er maar één geval waar de moeder wel initiatief nam.
Voor de rest is het vaak zo, ook al is het zo onlogisch en niet te plaatsen, dat de andere leden van de familie het slachtoffer links laten liggen dan de dader :evil: .
Ik weet dat dit een magere troost is dat het vaker zo gebeurt dan omgekeerd (hoe het wel zou moeten), en al kan niemand uitleggen hoe dat komt weet dat het niet aan jou ligt.
Het enige dat ik heb kunnen vinden na lang nadenken over een uitleg hierover, is dat de andere familieleden zich schamen dat het in hun familie gebeurd is.
M.a.w. ze voelen zich slachtoffer omdat ze er ook bij betrokken waren en willen de situatie liever ontwijken.
Totaal egoïstisch dus, en dat maakt het voor het slachtoffer nog moeilijker om te plaatsen.
In mijn ogen zijn die mensen die erover zwijgen en het slachtoffer niet uit deze situatie helpen al bijna even schuldig dan de dader zelf.

P.S. : voor alle duidelijkheid, ik ben geen psycholoog of therapeut maar iemand die wel regelmatig met slachtoffers omga.
Dit wou ik even verduidelijken omdat ik merk dat je blijkbaar niet zo'n positieve ervaring hebt in die richting.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.130 berichten
  • 3 katten

#101 Geplaatst 23 juni 2012 - 22:24

Fairness zei:

Ik ben blij dat het topic nu gaat waarover ts het even wou hebben :) . Hopelijk kunnen jullie samen wat tips geven aan elkaar. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :hug: .
Je kan het niet laten hé :twisted: .
Maar ik neem dit niet verkeerd op, bij al die mensen die het nodig hebben horen veel mensen  waar ik ook bekommerd om ben.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 23 juni 2012 - 22:30.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#102 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:25

HelpLuckyvinden zei:

Je kan het niet laten hé :twisted: .
Maar ik neem dit niet verkeerd op, bij al die mensen die het nodig hebben horen veel mensen  waar ik ook bekommerd om ben.

Ben ook helemaal niet lastig op je hoor. Volgens mij beide net zo koppig :x . Kon je in bepaalde mate volgen maar had zoiets van stuur dit dan even prive ofzo en dram het niet zo door en zeg niet dat ik je niet snap terwijl ik het best begreep enkel niet zo in die mate dat het hier een drama was.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.130 berichten
  • 3 katten

#103 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:56

Fairness zei:

Ben ook helemaal niet lastig op je hoor. Volgens mij beide net zo koppig :x . Kon je in bepaalde mate volgen maar had zoiets van stuur dit dan even prive ofzo en dram het niet zo door en zeg niet dat ik je niet snap terwijl ik het best begreep enkel niet zo in die mate dat het hier een drama was.
Misschien inderdaad beiden slecht geïnterpreteerd dan, tenslotte zijn we het inderdaad over de meeste zaken wel eens geloof ik.
Het kwam bij mij over alsof alles wat ik schreef over triggers niet serieus genomen werd, maar blijkbaar was dat misschien niet zo.
Daar komt dan gedram door van beide partijen, en éénmaal dat vertrokken is ... :trance:
Het ligt bij mij ook heel gevoelig door mensen die me nauw aan het hart liggen, hun ervaring, hun lijden, enz...
En tja, het blijft een drama voor ieder die dit meegemaakt heeft natuurlijk.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#104 Geplaatst 24 juni 2012 - 00:05

bluegalaxamoon, ik vind het ronduit vreselijk om te lezen wat je moeder heeft gedaan.
Daar zijn gewoon geen woorden voor.
Ik begrijp niet hoe zulke mensen s nachts nog kunnen slapen en hoe ze nog in de spiegel kunnen kijken.
Als kind wil je gewoon graag gezien worden door je ouders.
En heb je het nodig om te weten dat ze er voor je zijn , dat ze je beschermen als het nodig is en dat ze achter je staan en je steunen.
Het is al vreselijk dat je misbruikt wordt door je vader maar dat je moeder dan nog zoiets doet, dat zij de man die je al die vreselijke dingen aandoet nog beschermt, toont dat haar neus bloedt en jou aan je lot overlaat dat is ook te erg voor woorden.
Voor zulke mensen kan ik geen begrip of medeleven opbrengen.
Ze verdienen het gewoon niet.
Dat is onbegrijpelijk hoe iemand z'n kind zoiets kan aandoen ...
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#105 Geplaatst 24 juni 2012 - 07:17

HelpLuckyvinden zei:

Misschien inderdaad beiden slecht geïnterpreteerd dan, tenslotte zijn we het inderdaad over de meeste zaken wel eens geloof ik.
Het kwam bij mij over alsof alles wat ik schreef over triggers niet serieus genomen werd, maar blijkbaar was dat misschien niet zo.
Daar komt dan gedram door van beide partijen, en éénmaal dat vertrokken is ... :trance:
Het ligt bij mij ook heel gevoelig door mensen die me nauw aan het hart liggen, hun ervaring, hun lijden, enz...
En tja, het blijft een drama voor ieder die dit meegemaakt heeft natuurlijk.

Dat was te merken dat het gevoelig ligt :hug: . Vandaar misschien dat je er zo fel in opging ;) . Vond gewoon dat het in ts haar geval een klein beetje misplaatst was. Verder ben ik blij dat het is uitgeklaard en wellicht zijn er mensen die ook wat opgestoken hebben en er nooit zover bij na dachten.